[geluidskaart] welke is het meest geschikt....

[geluidskaart] welke is het meest geschikt....

• Delta 44

Stemmen: 3 25,0%
  • Delta 66

Stemmen: 0 0,0%
  • geen van beiden?

Stemmen: 9 75,0%

• Totaal aantal stemmers
    12

MysticEarth

freak??
Ik zit met een vraag.....tja...
Welke geluidskaart kan ik het beste nemen om te beginnen?
Of de Delta 44 of de Delta 66? Ik heb nog geen externe hardware enzo, maar dat zit er wel aan te komen (niet direkt 10 stuks ofzo hoor ;)) En wat kan ik er het beste bijnemen voor midi?
Mijn begin setup zal eerst dus een geluidskaart zijn, met een masterkeyboard (wat tevens een synth is) en daarna wil ik uitbreiden met softsynhts, maar ook hardware synths/modules enz.

Ik heb ook een Delta44 en heb er geen klachten mee... maar ken wel een aantal mensen die hem niet vlotjes aan de praat krijgen vanwege een moederbord met een VIA-chipset.

De Delta66 is hetzelfde als de 44 maar de 66 heeft een extra SPDIF (digitale) uitgang.

En denk eraan dat de Delta's geen midi-in hebben...

maar met die extra s/pdif ingang zal ik wel niet veel doen?
enne, voor midi-in kan ik toch zo'n midi interface (bijv. usb) nemen?? of begrijp ik die kaart nu niet helemaal?

heb je iets van minidisc of externe digitale apparatuur? Dan neem je de 66. En ja tuurlijk neem je gewoon zo'n USB midi-interface ;)

nee, heb geen externe digitale apparatuur... dan is de 44 het meest geschikt??
en zo'n midi interfaceje, 2in2out of 4in4out? ga eerst beginnen met 1 masterkeyboard (is tevens een synth) en zal dan langzaam uitbreiden met softsynths en hardwaresynths (rack)

Wamirack

Wamirack

Heeft 2x2 midi, 4 x analoog in en 8 keer uit... lijkt me toch niet een overdreven aantal aansluitingen, maar wel iets waar je voorlopig goed mee uit de voeten zult kunnen?

Anders een waveterminal 2496 ofzoiets en een midisport 2x2?

wat is een via chip en wat doet dit met t geluid, heb een abit moederbord, waar kan ik dan zien of die erop zit?

Re: Wamirack

Re: Wamirack

Origineel geplaatst door ><i
Heeft 2x2 midi, 4 x analoog in en 8 keer uit... lijkt me toch niet een overdreven aantal aansluitingen, maar wel iets waar je voorlopig goed mee uit de voeten zult kunnen?

Anders een waveterminal 2496 ofzoiets en een midisport 2x2?

WaMiRack heeft 4x4 Midi, 4x analoog in met pre-amps en 8x analoog uit, alle balanced, en dan nog optish digitaal in/uit, coax digitaal in/uit, WordClock, SMPTE, en bijzonder geile LEDjes niet te vergeten... *D

Origineel geplaatst door beocreem
wat is een via chip en wat doet dit met t geluid, heb een abit moederbord, waar kan ik dan zien of die erop zit?

Gebruik de seach, dit is al een aantal keer besproken, er is al zo'n beetje alles over gezegd.

Koop een Hoontech DSP24 mkII en breid later uit met bijvoorbeel DSP2000 of DSP3000 19" rack.

Ik ben me op dit moment ook aan het orienteren op een nieuwe geluidskaart. Ik zie hier weer een aantal interresante dingen voorbij komen, maar wat ik mis (ook in de oudere topics waarin dit besproken werd) zijn een indicatie van de prijs en misschien een linkje naar een goed verkooppunt.

Ik denk dat mijn voorkeur uit zou gaan naar de Hoontech. De kritieken zijn goed, en de uitbreidingsmogelijkheden maken het een aantrekkelijke keuze.

Origineel geplaatst door wiener303
Wat moet je nou met zo'n wordclock en smpte op die wamirack?

Stel je nou voor je wilt er nog een digitaal aparaatje bij, een recorder of whatever, dan wil je natuurlijk sample accurate gaan werken... eh voilla, worldclock !

dat is het belang.

Back