simpele softsequencer audio en midi

Remmelt

75 Sounds
mensen,

heeft iemand een tip voor me??

een maat van me zoekt een eenvoudige sequencer waarmee hij makkelijk met audio en midi kan werken.
Hij heeft geen behoefte aan een pakket met eindeloze mogelijkheden, het is puur om snel even wat neer te zetten.
Het moet draaien op een p3 600mhz met xp.

alvast bedankt!

tracktion is idd leuk ja, maar denk ik wat aan de dure kant. (was ie niet ooit gratis??)
het komt in ieder geval wel een eind in de richting.
magix hoef ik waarschijnlijk niet serieus te nemen 8o)

energyXT
volledig modulair maar met de talloze templates heb je gewoon een rocking systeem voor wènig
iets van 39 euro
ultra licht programma, ik geloof iets van 1.5 mb

komen ongeveer iedere maand updates

Cubasis misschien? Erg basic, maar daardoor ook erg overzichtelijk. Ik gebruik 't wel eens om snel een MIDI- of audio file te editten.

ah, kijk eens :)

bedankt voor de reacties tot zover!! ik zal ze allemaal eens bij langs..

ik kwam deze ook nog tegen; iemand daar ervaring mee??

Ik zeg ook Fruityloops.....is volgens mij gewoon HET programma om snel aan de slag te kunnen.

En het is goedkoop. Win - win lijkt me!

hmm, ik begrijp dat dat nogal omslachtig werkt: samples opnemen en inladen.
en da's nou net niet de bedoeling.
het gaat er om dat ie snel audio kan opnemen naast bv. een midi drumtrack. verder geen poespas.

Volgens mij is die energyXT wel wat. Anders inderdaad tracktion. Dat zijn in ieder geval de lichtste dacht ik.

bedankt voor de reacties; ik denk dat we er wel uit komen zo.. :)

Ben zelf nogsteeds vervent gebruiker van Cakewalk Pro 6.0-8.0

Achteraf gezien had ik ook graag willen beginnen met Fruity Loops. Kost niet veel, simpel, krachtig en gave basis.

Cubasis is al eerder genoemd en is wat mij betreft een goede keuze.
Ik gebruik het voor seuquencing en als VST host en is lekker overzichtelijk. Cubase heeft een hoop toeters en bellen die ik niet zo nodig heb. Cubasis is een prima en goedkoper alternatief

groet

Tom

Back