vitalic = rockennnnnn

Brave jongens, jullie hebben zulke goeie weed in
Nederland, is het dan niet eens snel tijd om de
knuppels en bijlen te begraven en eens effe relaxt
een vredespijp te roken en gewoon eens rond te
surfen of er nergens geen leuk festival of een jippie
fuif komt? Cool down, back to vitalic, ik vind ze wel
leuk, maar heb ze vorig jaar in Gent gemist. Misschien
ben ik er deze keer wel bij.

Groetjes,

Axel

Origineel geplaatst door MadR
het gaat om je bewoordingen gast .. ik hoef je niet te kennen wanneer je termen zoals verfrissend gebruikt .. wrm is het dan verfrissend ?
vervrissend in de zin van noem eens 1 andere vitalic op? nu in DEZE tijd, al wil je graag naar de jaren 80 refereren, maare Ukreense cultuur muziek vermengt met dance?, ik kende het nog niet.
Want blijf er bij, liquid liquid en sonic youth vergelijken met vitalic gaat echt niet op.

en die bootleg discussie heeft er idd zeker mee te maken .. zodra ik met argumenten kom, ga je andere dingen bij de discussie halen zoals over persoonlijk lullen of trekt dingen compleet uit zijn verband
Een andere draad met response vermengen met deze en persoonlijk gaan doen, en je hand niet in eigen boezem steken?
vreemd.....topic is toch Vitalic, of zag je Bootleg staan?

en was muziek maar zoals voetbal .. daar heeft talent nog echt een kans .. wat je kan vergeten in de muziekbiz ..
1 no offence maar zegt dit wat over jezelf? of snap ik het niet.
2 Voetbal word talent gekozen om geen geld mee te verdienen?
3 In de muziekbiz, is er plaats genoeg voor talent, zie vitalic :D
En nog veel meer mensen, die talent hebben komen aan de bak, ik heb het dan over de meer ondergrondse labels en niet over de commercieele.
4 Als talent geen kans kreeg waarom noem je dan isolee en maurice fulton op?

Btw, de term voetbal nam ik in de mond, alsof het hier een strijd betreft, waar voetal het synoniem voor muzieksmaak is.

Origineel geplaatst door Ro9
:halleluja MadR

Kappen met al die fantasieloze blokkendoos muziek.

copypastecopypastecopypastecopypastecopypastecopypastecopypastecopypastecopypastecopypastecopypastecopypaste

copy---paste

:stupid

eigenlijk interesseert het me geen zak, ik vind het lekker om naar te luisteren.

kheb gebeld geen gehoor
istnou wel of nie morguh

Origineel geplaatst door razmatazz
vervrissend in de zin van noem eens 1 andere vitalic op? nu in DEZE tijd, al wil je graag naar de jaren 80 refereren, maare Ukreense cultuur muziek vermengt met dance?, ik kende het nog niet.
Want blijf er bij, liquid liquid en sonic youth vergelijken met vitalic gaat echt niet op.

Een andere draad met response vermengen met deze en persoonlijk gaan doen, en je hand niet in eigen boezem steken?
vreemd.....topic is toch Vitalic, of zag je Bootleg staan?

1 no offence maar zegt dit wat over jezelf? of snap ik het niet.
2 Voetbal word talent gekozen om geen geld mee te verdienen?
3 In de muziekbiz, is er plaats genoeg voor talent, zie vitalic :D
En nog veel meer mensen, die talent hebben komen aan de bak, ik heb het dan over de meer ondergrondse labels en niet over de commercieele.
4 Als talent geen kans kreeg waarom noem je dan isolee en maurice fulton op?

Btw, de term voetbal nam ik in de mond, alsof het hier een strijd betreft, waar voetal het synoniem voor muzieksmaak is.

ja ben wel een beetje hard voor je geweest ja .. je schijnt wel knowledge te hebben ... zal het iets rustiger doen !

maar ukreense cultuur ? leg eens uit ! heb wat gezocht maar kan nou niet vinden wat er nou zo onderscheidend aan is

http://www.deepdownproductions.com/world/Ukraine.shtml

dit is de vertaling : De traditionele Muziek van de Traditionele Oekraïense muziek van de Oekraïne is hoofdzakelijk heterophonic: de zelfde melodie wordt verdeeld onder verschillende stemdelen, met één belangrijke stem, meestal in een middenregister. Hoofdsinger (zaspivoovach) bepaalt de cursus van de melodie en de andere stemmen komen binnen later. Dit het heterophonic groep zingen wordt vaak opgesmukt door een onafhankelijke stem in een zeer hoog register (vyvodtshyk). Het principe van heterophony staat de belangrijkste stem veel ruimte voor improvisatie, ononderbroken variatie en embellishment toe. Het heeft ook een effect op de lyrische gedichten, voor zover de afzonderlijke woorden of de uitdrukkingen met vocalisms worden verlengd of met extra lettergrepen geverlengd. Er is een rijk repertoire van vele beroemde liederen Cossack en danstradities. Deze muziek heeft zijn wortels in een eeuwen oude mondelinge traditie van bylina (heldendichten, heldhaftige verhalende poëzie) en Dumas, lange lyrical ballades die de prestaties van Cossacks verheerlijken.

snap het volgens mij niet helemaal .. dus als je het kan uitleggen graag ! of bedoel je die polka track ?

en wat liquid liquid & sonic youth te maken hebben met vitalic .. nou ik blijf veel overeenkomsten horen .. de noise van SY zit ook in vitalic .. en liquid liquid, esg waren de voorlopers van het hedendaagse elecroclash .. waarin zwaar terug gegrepen wordt op NY post disco ( mix van rock & dance) , electro , electronic body music, electric boogy, italo en new wave ..

en vitalic is vooral electroclash .. of wil je dat ontkennen ?

en wat dat bootleg topic betreft .. daar begon je zelf over in dit topic
( quote : volgens mij heeft je reply meer te maken met de bootleg tread en persoonlijk op mij, dan met vitalic, klopt dat?)
dus wie haalt er nu andere dingen bij ? :D

En wat voetbal betreft .. daar vindt nog een echte competitie/concurrentie plaats .. goede voetballers verdienen goed omdat ze goed presteren t.o.v. de rest .. muziek is echt anders .. top 40 wordt niet bepaald door de kwaliteit van de artiest maar vooral door ander factoren .. en de top40 en nog wat prijsjes zijn de enige vorm van competitie die er plaats vindt ( en deze zijn bijna netzoals de olie en de dollar aan elkaar gelinkt) .. muziek is gewoon moeilijk te meten in competitie verband .. dat geef ik toe .. maar daar door is er dus ook minder ECHTE concurrentie .. het radio station van id&t heeft pas nog een boete gehad omdat ze zich als niche markt ( dans ) toch de concurrentie aangingen met 538 door veel top 40 spul te draaien .. dat is een goede concurrentie regel bepaald door de wet maar van echte concurrentie is geen spraken .. verdiep je eens in het conecpot concurrentie .. misschien dat je dan zie wat ik zie !

En wanneer heb jij voor het laatst maurice fulton of isolee op radio 3 gehoord overdag ? of uberhaubt op een radiostation ? dat vindt maar zeeeeer zelden plaats .. deze mensen moeten veelal 10 keer zo hard werken om hetzelfde te bereiken wat een commerciele collega van hun kan bereiken met veel minder inzet en volharding .. dat wil je toch niet ontkennen mag ik hopen ?

kijk ik ben misschien wat slimmer dan de meeste mensen ( of denk meer na over sommige dingen .. wat me niet per defintie slimmer maakt ) anyway er zitten wel zeker verbanden in wat ik schrijf .. daarom zeg ik dat je het niet snap .. omdat je alleen leest wat je zelf wil lezen .. en dat vind ik erg jammer ! ook over intelligent eigendom wilde je niet discusseren .. ook erg jammer ( want samplen is gewoon , ondanks dat het tot op zekere hoogte door de wet toegestaan is , inbreuk op het intelligent eigendom .. maar daar wilde je niet over discusseren .. over eigen hand in je boezem steken gesproken ) En ja het zegt idd iets over mezelf ja he over hoe ik en andere behandeld worden door platenmaatschappijen
en ik noem isolee en maurice fulton op omdat ze te weinig aandacht krijgen dan ze verdienen .. dat ik ze ken komt omdat ik veel tijd en moeite steek in muziek ( 15 jaar, 80 uur per week en heb geen vriendin ) .. tis niet omdat ze overal in de muziekbiz aangeprezen worden ..

voor de rest klopt het wel dat veel undergoundlabels zich wel kunnen onderhouden maar makelijk is het echt niet en veel mensen moeten flink bijbeunen om de zaak financieel rond te krijgen ...

voor de rest wat vitalic betreft .. it ain't funky if it aint got soul ! ;)

tjek de teksten van ursela rucker of de oude time warp van eddy grand eens om een beeld te krijgen wat er niet klopt in de muziek biz .. duidelijker dan dat kan ik het niet zeggen !

Jeeez, ik durf al bijna niet meer...:)

Neem het risico dan maar dat het niet vernieuwend genoeg is..
Net kaartjes gehaald voor de 18e in Doornroosje, alwaar ik niet zal gaan dansen, maar het ten gehore gebrachte uitvoerig zal analyseren... not! 8o)

Gaan er meer forumleden?

de dag dat IK niet meer van muziek kan genieten omdat er al eens iemand eerder een sample door een galm heeft gehaald.. of dat er al eens iemand eerder de 'd' op een synth heeft gespeeld(makkelijk hoor).. of bv akkoorden gebruikt(das echt passe (met zo'n streepje))..of laatst hoorde ik een track met een beat er in, tering..nou op die dag dus.. zou ik er een eind aan maken

dat gelul over vernieuwing altijd. elk goed stukje muziek doet wat met je.. wat t met je doet hangt of van je bui, waar je t hoort, hoe hard je t hoort, etc.. wat dat betreft is elk stukje muziek uniek en vernieuwend

dat t je niks doet is niet erg, maar leer t wel eens verwoorden. die opmerking over knowledge van trazz is echt te triest voor woorden. word je niet moe om steeds een andere houding te moeten aanmeten afhankelijk van wie je tegenover je hebt?

vitalic rockt zeg ik. vind bv LA rock nog een ontzettend brute plaat

ik zou m zeker eens live willen zien

Origineel geplaatst door fjoesz
de dag dat IK niet meer van muziek kan genieten omdat er al eens iemand eerder een sample door een galm heeft gehaald.. of dat er al eens iemand eerder de 'd' op een synth heeft gespeeld(makkelijk hoor).. of bv akkoorden gebruikt(das echt passe (met zo'n streepje))..of laatst hoorde ik een track met een beat er in, tering..nou op die dag dus.. zou ik er een eind aan maken

Helemaal mee eens...

bij 05 days off ben ik weggegaan.. ik vond hem zo slecht, terwijl ik hem echt wilde zien. qua productie's heeft hij weldegelijk goeie dingen gemaakt.. maar ik vond het daar echt bagger..

Origineel geplaatst door smackos
Tja het is geen Stevie Wonder...

Gelukkig niet...
:D

Origineel geplaatst door shiftr
ik vind vitalic ook extreem rocken ... niet vernieuwend(ik geloof ook niet dat hij daar naar streeft), maar wel heeel erg vet, hij weet heel precies wat hij met zijn synths en zijn mixen aan het doen is! wel raar om het te vergeljken met lindstrom of sonic youth...(??!!)

http://en.wikipedia.org/wiki/Electroclash

om van gaal er nog maar effe bij te halen .. ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom ? :D

voor de rest muziek is persoonlijk .. als het je aanspreekt is het goed .. sim-pel :biertje:

Wie is vitalic en wie is liquid liquid en wat is vernieuwend....

Ach ik slaap er geen minuut minder om :z

have a :biertje:

ps. ik zal het allemaal eens luisteren....

Origineel geplaatst door m.u.f.f
ik denk dat madr zijn superpolm op was

:L

hash maakt je moody (in a bad way)

trouwens, verniewende muziek staat in mijn avatar (google er op los...)

Origineel geplaatst door Arv
hash maakt je moody (in a bad way)

trouwens, verniewende muziek staat in mijn avatar (google er op los...)

klopt .. maar je kan wel een beetje je hoofd controleren .. of althans de factoren die je naar beneden trekken relativeren ..

trouwens breekt nou me nagel ? :stupid

;)

Back