mpc 8-out

RAYILL

Nieuwkomer
ik zit met een 8-out die het niet echt doet.. zeg maar, helemaal niet doet. Als ik em in mn mpc ram, dan blijft ie hangen op t 'detect memory' scherm.. en in elke andere mpc2000xl waarin ik em test doet ie precies tzelfde..
Nu denk ik dat hier best een hoop hele handige mensen zitten die misschien zo'n boardje kunnen repareren :halleluja of heel misschien zelfs weten waar het aan kan liggen of whatever..

de dude waar ik em van kocht die blijft volhouden dat hij het bij hem wel deed, maar wil em dan ook weer niet terugnemen. Hij had em alleen wel in een mpc2000 zitten, en ik in een 2000xl.. maar dit moet volgens mij niks uitmaken..toch?
naja, ondertussen maar op mn asr kutten dan 8)

het 'rode randje' van de flatcable zit richting de achterkant van mn mpc.. als dat te volgen is.. als ik em omdraai, dan blijft de mpc hangen in t 'wait' scherm..

Zo moet het er ongeveer uitzien (dit is het orginele Akai boardje).

Attachments

• 8-out.jpg
    8-out.jpg
    50,4 KB · Bekeken: 108
Hij zou het gewoon in de XL moeten doen. Heb je de mogelijk om hem in een andere MPC te testen van een vriend ofzo? Dan weet je zeker of het aan het board of aan de mpc zelf ligt...

Bij aanschaf kan je er logischerwijs van uitgaan dat het onderdeel functioneerd naar behoren, hij heeft geen gebreken gemeld bij verkoop.
Jij hebt er daarbij alles aan gedaan om vast te stellen of het onderdeel wel gebruikt kan worden op een andere MPC 2000xl. Dit was tot twee keer toe niet het geval.

Kortom; je geld terugeisen. Hij kan gemakkelijk zeggen dat hij het onderdeel niet terug neemt, maar daar moet je geen genoegen mee nemen in dit geval.

ik zou kiezen voor een iets meer gefaseerde aanpak

begin met een subtiel poederbriefje en bouw het op

Back