Origineel geplaatst door iCe-9
1. Is het mogelijk dat mijn controller de waardes uitleest van bepaalde controls en deze dus al insteld. Ik bedoel bijvoorbeeld. Je hebt verschillende kanalen met ieder zijn eigen volume. dat vervolgens mijn controller al automatich de waardes overneemt van cubase. Dus als de volume 3/4 openstaat in cubase dat hij dus deze voor dat ik ga draaien deze waarde al heeft. Stel namelijk dat als je een kleine modificatie wil maken dat je niet heel je instelling kwijt bent, omdat de controller nog dicht staat. (als dit niet duidelijk is, dan kan ik het nog nader toelichten)
2. En is het mogelijk dat ik via een knop de vst edit kan openen van het gekozen kanaal? Ik heb het al ingesteld via generic remote. Ik heb vervolgens het vanaal ingesteld, maar als ik dan als waarde edit kies, komt er in plaats van edit, 0 te staan. Het zelfde geld voor bypass, on, mute, enz. De echte vst contols zoals filter enzo pakt hij wel. Is het wel mogelijk wat ik wil?
1. ja dat kan, via generic remote. Bijvoorbeeld voor volumes van het selected kanaal kies je in generic remote :
mixer - selected - volume
wat je ook kan doen is 1 standaard template maken in cubase met bijvoorbeeld 8 of 16 subgroupen, die je aparte namen geeft, en die koppel je in generic remote aan je bcr. Dan heb je altijd over de eerste 8 of 16 volledige controle (en het routen van je afzonderlijke channels kun je weer naar subgroups doen. Ik kan op die manier eq, mute. solo, en zelfs de vu meters aflezen en bedienen op mijn bcr. Dus altijd alles van de mixer via bcr2000 hardware bedienen. De instellingen worden volledig teruggecommuniceerd naar de bcr, dus altijd staat alles direct goed.
2.
ja kan ook
laadt bijvoorbeeld fm7 synth in.
in generic remote kies je nu :
FM7 - Device - Edit
als je dat koppelt aan een push butten dan werkt het altijd. (aan en uit van je vsti window) , zelfs als je niet actief op dat spoor staat.
Uiteraard zou je voor elke vsti die je gebruikt een apart profiel moeten maken, en die via 2 knoppen op de bcr kunnen selecteren (zo werk ik). Op het scherm in de generic remote dropdownlist zie je door op die 2 knoppen te drukken welke actief is. (werkt echt ongelooflijk handig, en je muis is absoluut niet meer nodig voor vsti's, of cubase).
Het switchen tussen je nieuwe toegevoegde synths kun je doen door 2 knoppen toe te wijzen aan de volgende items:
Command - Remote - Bank Decrement
Command - Remote - Bank Increment
starten en stoppen van cubase doe je via:
Command - Transport - StartStop
bottemline is, alles wat je in cubase aan hardware gekoppeld wilt hebben is te mappen in de generic remote. Op die manier heb je ook full feedback van je synths of cubase instellingen naar je bcr. Dat is nou net het handige waar het om draait.