Behringer BCR2000 probleem

iCe-9

Als het aan de kat lag
Hallo, ik heb net een behringen bcr2000 aan geschaft, maar ik krijg hem niet goed aan de praat.
Ik heb de manual gelezen en ik heb de drivers geinstalleerd en geupdate naar versie 1.10
Ik heb hem aangesloten op mijn USB poort. Mijn systeem herkend hem. Cubase herkent hem, en als ik aan een control draai, dan zie ik ook dat cuabase response krijgt.

Maar nu...
Als ik in cubase generic device, de learn functie gebruik, dan vind hij de controller niet die ik beweeg.
Als ik bijv de pro53 al standalone draai, dan ziet ie de controller wel, en kan kan ik ook controls koppelen.
maar als ik dan vervolgens weer naar cubase ga dan ziet hij ze niet meer.

Wat doe ik fout?

groeten
Joost

Laatst gewijzigd:
wat betreft die software, ik heb zelf ook problemen gehad met die software. Zeker met de nieuwste java versie. Dus probeer een eerder java versie op je computer te krijgen. Misschien helpt dat.
Over de learn functie kan ik helaas niks zeggen, aangezien mijne het gewoon doet in Cubase

Origineel geplaatst door Jaguar_e
wat betreft die software, ik heb zelf ook problemen gehad met die software. Zeker met de nieuwste java versie. Dus probeer een eerder java versie op je computer te krijgen. Misschien helpt dat.
Over de learn functie kan ik helaas niks zeggen, aangezien mijne het gewoon doet in Cubase

ja die javafuntie was ik net aan het proberen en dat werkte idd. Ik heb ook net mijn topic geedit, maar toch bednakt voor de reactie.

Nogsteeds het zelfde probleem iig. In cubase werkt hij niet. Je ziet wel dat er midi info binnen komt aan de transportbar.

OK, ik heb het inmiddels aan de praat. De learnfunctie werkt nu ook. Ik heb eigenlijk weinig veranderd, maar het werkt.
Nu heb ik nog aantal vragen:

1. Is het mogelijk dat mijn controller de waardes uitleest van bepaalde controls en deze dus al insteld. Ik bedoel bijvoorbeeld. Je hebt verschillende kanalen met ieder zijn eigen volume. dat vervolgens mijn controller al automatich de waardes overneemt van cubase. Dus als de volume 3/4 openstaat in cubase dat hij dus deze voor dat ik ga draaien deze waarde al heeft. Stel namelijk dat als je een kleine modificatie wil maken dat je niet heel je instelling kwijt bent, omdat de controller nog dicht staat. (als dit niet duidelijk is, dan kan ik het nog nader toelichten)

2. En is het mogelijk dat ik via een knop de vst edit kan openen van het gekozen kanaal? Ik heb het al ingesteld via generic remote. Ik heb vervolgens het vanaal ingesteld, maar als ik dan als waarde edit kies, komt er in plaats van edit, 0 te staan. Het zelfde geld voor bypass, on, mute, enz. De echte vst contols zoals filter enzo pakt hij wel. Is het wel mogelijk wat ik wil?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten
Joost

Zoals ik al zei, ik heb eigenlijk niet echt een idee. Ik zal zeggen wat ik had gedaan:
Ik heb mijn controller overnieuw geselecteerd als midi in bij generic control. Vervolgens heb ik op apply gedruk, en toen deed hij het.

Je kan ook de learn functie van de bcr2000 zelf gebruiken. Je moet dan wel rekening houden dat dit alleen kan met vst bijv. die een midi out verzenden. Je moet dan 2 midi kanalen maken. 1tje van bcr2000 naar bijv pro53 en 1tje van pro53 naar bcr2000. Maar goed, ik wil de controller voor de cubase mixer gaan gebruiken.

Iemand als een suggestie voor de vragen 2 posts hoger ?

Origineel geplaatst door iCe-9

1. Is het mogelijk dat mijn controller de waardes uitleest van bepaalde controls en deze dus al insteld. Ik bedoel bijvoorbeeld. Je hebt verschillende kanalen met ieder zijn eigen volume. dat vervolgens mijn controller al automatich de waardes overneemt van cubase. Dus als de volume 3/4 openstaat in cubase dat hij dus deze voor dat ik ga draaien deze waarde al heeft. Stel namelijk dat als je een kleine modificatie wil maken dat je niet heel je instelling kwijt bent, omdat de controller nog dicht staat. (als dit niet duidelijk is, dan kan ik het nog nader toelichten)

2. En is het mogelijk dat ik via een knop de vst edit kan openen van het gekozen kanaal? Ik heb het al ingesteld via generic remote. Ik heb vervolgens het vanaal ingesteld, maar als ik dan als waarde edit kies, komt er in plaats van edit, 0 te staan. Het zelfde geld voor bypass, on, mute, enz. De echte vst contols zoals filter enzo pakt hij wel. Is het wel mogelijk wat ik wil?

1. ja dat kan, via generic remote. Bijvoorbeeld voor volumes van het selected kanaal kies je in generic remote :
mixer - selected - volume

wat je ook kan doen is 1 standaard template maken in cubase met bijvoorbeeld 8 of 16 subgroupen, die je aparte namen geeft, en die koppel je in generic remote aan je bcr. Dan heb je altijd over de eerste 8 of 16 volledige controle (en het routen van je afzonderlijke channels kun je weer naar subgroups doen. Ik kan op die manier eq, mute. solo, en zelfs de vu meters aflezen en bedienen op mijn bcr. Dus altijd alles van de mixer via bcr2000 hardware bedienen. De instellingen worden volledig teruggecommuniceerd naar de bcr, dus altijd staat alles direct goed.

2.
ja kan ook
laadt bijvoorbeeld fm7 synth in.
in generic remote kies je nu :
FM7 - Device - Edit

als je dat koppelt aan een push butten dan werkt het altijd. (aan en uit van je vsti window) , zelfs als je niet actief op dat spoor staat.

Uiteraard zou je voor elke vsti die je gebruikt een apart profiel moeten maken, en die via 2 knoppen op de bcr kunnen selecteren (zo werk ik). Op het scherm in de generic remote dropdownlist zie je door op die 2 knoppen te drukken welke actief is. (werkt echt ongelooflijk handig, en je muis is absoluut niet meer nodig voor vsti's, of cubase).

Het switchen tussen je nieuwe toegevoegde synths kun je doen door 2 knoppen toe te wijzen aan de volgende items:
Command - Remote - Bank Decrement
Command - Remote - Bank Increment

starten en stoppen van cubase doe je via:
Command - Transport - StartStop

bottemline is, alles wat je in cubase aan hardware gekoppeld wilt hebben is te mappen in de generic remote. Op die manier heb je ook full feedback van je synths of cubase instellingen naar je bcr. Dat is nou net het handige waar het om draait.

Je kan inderdaad alles terug laten sturen, dan moet je bij generic remote bij de de control die je wilt laten terug sturen zowel recieve als transmit selecteren. Is erg vet als je ook de vu meters terug stuurt, wordt de controller een licht show :D. Overingens als je veel vu meters terug stuurt kan je display mee op de maat mee gaan blinken.

Je kan inderdaad alles terug laten sturen, dan moet je bij generic remote bij de de control die je wilt laten terug sturen zowel recieve als transmit selecteren. Is erg vet als je ook de vu meters terug stuurt, wordt de controller een licht show :D. Overingens als je veel vu meters terug stuurt kan je display mee op de maat mee gaan blinken.

ik zal straks eens kijken.
Dus als ik recieve en transmit instel, en ik naar EQ van een kanaal ga, dan zie ik op mijn controller al de waarde die reeds in cubase in ingevoerd?

moet ik nog iets speciaals doen om de instellingen van mijn generic remote te bewaren? Ik ben alles kwijt wat ik gisteren had ingesteld.

en nog een vraag:
kan ik bij de onderste encoders geen opgeven hoe ze moeten reageren. Dus via bijv spread of qual?

Hmm das minder , je kan in cubase de controller layout bewaren. Je moet dan op save drukken(in het generic remote window) en dan zal cubase het geheel bewaren als een xml file. Maar inprinipce zou cubase dit moeten onthouden.
De reactie moet je volgens mij regelen met die software van Behringer

Hmm das minder , je kan in cubase de controller layout bewaren. Je moet dan op save drukken(in het generic remote window) en dan zal cubase het geheel bewaren als een xml file. Maar inprinipce zou cubase dit moeten onthouden.
De reactie moet je volgens mij regelen met die software van Behringer

ja de reactie moet je idd regelen binnen de behringer, maar ik kan bij de top encoders dit wel instellen, maar bij de onderstere 4 lagen niet.
Ik veronderstel dat het dan niet kan.
en heeft cubase een closeall functie? ik bedoel niet betreft de mixer, maar betreft alles
en een deactivate all solo en mute?

Laatst gewijzigd:
Nog een andere vraag.
ik heb mijn mixer nu volledig ingesteld naar wens. De instellingen blijven bewaard, MAAR
Nu wil ik in een nieuwe preset van mijn bcr2000 knoppen toekennen voor automation.
Ik maak nu een nieuw generic control aan.
Vervolgens learn ik de nieuw aangemaakte ctrl-NRPN.
Hij vind het adres.
Ik ken bijv een volume van een vst toe aan die controller,
maar er gebeurd niets. Ik kan draaien wat ik wil, je ziet dat er midi wordt onvangen, maar de controller beweegd niet. Ik heb al diverse volumes enzo geprobeerd...

Waarom werkt het niet?

Vervolgens learn ik de nieuw aangemaakte ctrl-NRPN.
Hij vind het adres.
Ik ken bijv een volume van een vst toe aan die controller,
maar er gebeurd niets. Ik kan draaien wat ik wil, je ziet dat er midi wordt onvangen, maar de controller beweegd niet. Ik heb al diverse volumes enzo geprobeerd...

Waarom werkt het niet?

werkt waarschijnlijk wel, alleen nrpn heeft een te hoge resolutie. Voor volumes kun je beter CC gebruiken in je knop. Die heeft maar 127 stappen. Dat werkt veel beter en handiger (anders draai je je helemaal rot aan die knoppen om je volume meter ook maar iets te bewegen.

Origineel geplaatst door quifster
werkt waarschijnlijk wel, alleen nrpn heeft een te hoge resolutie. Voor volumes kun je beter CC gebruiken in je knop. Die heeft maar 127 stappen. Dat werkt veel beter en handiger (anders draai je je helemaal rot aan die knoppen om je volume meter ook maar iets te bewegen.

nee die werkt niet.
Het enigste wat werkt is program change. Dan beweegt de filter wel, bij al het andere niet :confused:

nee die werkt niet.
Het enigste wat werkt is program change. Dan beweegt de filter wel, bij al het andere niet :confused:

quifster zucht :stupid

Tutorials Bcr 2000 & cubase sx
http://tonemill.com

Heb je deze tutorials als eens bekeken voor hoe je een generic remote map opzet in cubase sx alles is stap voor stap netjes uitgelegd ????????????

Back