T2 kraakt

pakey

Nieuwkomer
Mijn T2, werkt na een paar jaar weer helemaal perfect, alleen heb ik het probleem dat sommige geluiden kraken, het maakt niet uit of ik het master volume hoger of lager zet, wat zou dat kunnen zijn, het lijkt mij niet de eindversterker, misschien de voorversterker ?

Je bedoeld een soort vervorming bij hardere sounds zoals sommige piano's en brass?
Dan liggen je mute-transistortjes er uit.
Komt over het algemeen door gebruik van phantoom. Daar kunnen ze niet zo goed tegen.

Ik kan het herstellen voor je.

Greetz,

Mike

hey bedankt voor de reactie.

Phantoom spanning bedoel je ?
Het is bij heel veel geluiden, niet bij allemaal, sommige orgel, piano en string geluiden hebben, drum geluiden weer helemaal niet.

Origineel geplaatst door pakey
hey bedankt voor de reactie.

Phantoom spanning bedoel je ?
Het is bij heel veel geluiden, niet bij allemaal, sommige orgel, piano en string geluiden hebben, drum geluiden weer helemaal niet.

Hmmm,...ja, het is vrij wazig. Je zou verwachten dat alle geluiden het doen maar dat is dus niet het geval.
Overigens kan er ook een Sound-rom stuk zijn. Dat is minder prettig.
Maar ik heb ze volgens mij gewoon op voorraad.
Alleen is het vrij lastig uit te zoeken welke van de roms stuk is.

T2 vervorming

T2 vervorming

Hey,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een wavestation. Op de een of andere manier ging de I/U converter in de fout (de chip de die uitgangs-stroom van de DA converter omzet in een analoge spanning, dit is een gewoon opampje)

Dit probleem heb ik toen verholpen door de gain van de I/U converter een tikje te verlagen (lagere feedback weerstand)

Groet,

Studioduif:geslaagd:

Sorry dat ik deze topic weer omhoog "bump" maar mijn T2 is nu HELEMAAL gerepareerd.
Ik zal ff wat info geven wat er mis mee was, misschien dat iemand er nog wat aan heeft.
De Korg T2ex heeft in ieder geval 4 mute transistoren, 2 daarvan "lekte" 0.6v waardoor het geluid ging oversturen, en bij sommige geluiden was dat erger dan bij anderen, hij is net kosteloos door een vriend gerepareerd en hij is weer helemaal perfect.
Dank ook aan Mike Philco die al zei dat het de mute transistoren waren, anders was de oplossing waarschijnlijk nooit gevonden.

Back