MC303 vragen/antwoorden

aux

Aux tha Masterfader
Voor mensen die vragen hebben over de MIDI programmering van de MC303, check even in de 'Sequencing' afdeling, bij een post die heet 'logic controllers mappen'. Hier heb ik een aantal posts gemaakt over het programmeren van controllers, vanuit je sequencer, voor de MC303. Dit zelfde verhaal geld voor veel meer synths, zoals de CS1X, de Prophecy en elk ander apparaat dat reageert op NRPN's en RPN's. Check de MIDI implementation bladzijde van je manuals, om te zien of jouw apparatuur hier ook op kan reageren. De meeste van deze controllers, voor cutoff, resonance, ADSR en andere, gebruiken meestal dezelfde hexadecimale codering, voor verschillende apparaten van verschillende fabrikanten.

Dit soort informatie staat meestal in de 'spooky' pagina's van je manuals (achterin, die lange lijsten met hexadecimale cijfers), maar als je er eenmaal iets van snapt, kan je vaak veel meer uit je apparatuur halen.

Re: MC303 vragen/antwoorden

Origineel geplaatst door aux

Dit soort informatie staat meestal in de 'spooky' pagina's van je manuals (achterin, die lange lijsten met hexadecimale cijfers), maar als je er eenmaal iets van snapt, kan je vaak veel meer uit je apparatuur halen.

Klopt, ik heb op die manier een tijd lang mijn MC303nummers gesequnced met een Amiga met Octamed. Je kon simpele sysex-gegevens versturen om cutoff, delayeffecten, pitch bend etc. aan te sturen.
Het grote nadeel vond ik dan wel weer via de "moduleMode" dat alle potmeters op de groovebox uitgeschakeld werden.

Ja maar als je een paar midicontrollers hebt is er niets aan de hand...

Ja maar als je een paar midicontrollers hebt is er niets aan de hand...

En die heb ik tegenwoordig ....
mijn mc303 gaat nooit meer weg

Alleen spijtig dat de sound-engine van de MC-303 rotslecht is. Als je natuurlijk iets wilt maken dat klinkt als een low-fi MP3 zonder dat je een computer wilt gebruiken, use the GroefBoks.
Voor 1 of andere reden heb ik de mijne wel nog nie weg gedaan. De hond-blaf en de vrouw-screem uit de ritmebank hebben wel iets... "waf waf aaaaaah waf aaaaaah ... waf waf waf waf aaaaaah" .......oooooh yeah

Ik vind het een akelige bak (mijn mening natuurlijk) misschien is dat ook wel de reden dat ik hem verkocht heb!

Back