mijn eerste analoogje

Misschien is een Dave Smit Evolver wat voor je.. heb je toch echt analoog en een computer editor en echt geweldige sound!!!

:confused: Als je slim bent, begin je er helemaal niet aan, dan eindig je zoals ons dat wil je toch niet of wel :confused:
koop gewoon een akkoestische gitaar en klaar.
ben je een door zetter zijn de modellen boven zo als de ms10 zeker geschikt dit is: syntheze, pluggen en toets aanmekaar en kan je later met een little rees met andere apparaten verbinden.

kijk een bak die ik drie keer heb gehad en weer verkocht
de juno 106 leuke midiimpl.en schuiven voor de nodige edit mogelijkheden,
en een redelijke heavy sound [geen moog / arpie like]
maar typical roland en midi ....let wel beginners met alle respect zijn wel makelijker af met midi op je synth en het is toch dco vcf analoog
en voor 280/340.-moet je hem kunnen scoren
in de monowereld valt zoveel te scoren ,..idd wie...?
de pro -1 is helmaal top raak je niet op uitgekeken ,
je hebt veel mono anloge bakjes voor rond de 250/300+
cs 10- juno 60 mks en mc 202
en de echte jongens multimoog /prone uhhh noemaar op ,...zijn idd iets duurder
ik wil dit een "newby"niet aanpraten ,....koop een drumstation en midi analoog poly synth like juno 106 en ga werken ,\
en stel dezelfde vraag dan weer [misschien weet je wat je wil dan [ofte kort kom ]

iig sc6ron

waar 't allemaal om draait jongens is een een dikke 808, je heb toch eerst minimaal een metronoom nodig...

Origineel geplaatst door pal
Misschien is een Dave Smit Evolver wat voor je.. heb je toch echt analoog en een computer editor en echt geweldige sound!!!

I second that, een Evolver heeft van alles wat, (hybride) zit een leuke step sequencer in, is modern, compact, solide, enig klein minpunt vind ik dat er geen koptelefoon uit op zit, maar dit is maar een kleinigheid.

Computer editor heb ik geen ervaring mee maar voor het geld hoef je het niet te laten en je ziet goed waar je mee bezig bent! Top bakkie!

Mijn eerste echte synth was de Roland SH-1000. Op dit moment ben ik bezig met Atari/Cubase met de SY-22 op zolder en in de huiskamer pc/Cubasis VST met de SY-22. En zaterdag komt er een Poly-61 bij.
Ik ben niet tevreden over het toetsenbord en het piano geluid van de SY. Ik ben al aan het rondkijken maar ben er nog niet uit.

zowiezo juno 60
voldoet aan je wensen en is ubervet :D

Dit is nu een boeiende thread :)

Vaak worden synths aangeprezen, alleen jammer dat vaak er niet bij wordt geargumenteerd waarom dit of dat
toestel.
Ook de prijs van die dingen is soms een beetje uitvlooien.

Wel paar interessante tips gelezen: juno 106, ms10, CS10...

sigma intressant

sigma intressant

sigma ,...is best een makkelijk app ,.....4 ya
check [verkoop mode]
pseudo prestes met edit mogelijkheden ,...en toch erg fattie ,...oude korg sound
twee joystick z en diverse aansluitmogelijkheden voor een heden daagse mide 2 setup
en een blij synthforum lid ...ikkuh... :D

heb zaterdag een piekfijne juno-6 (als eerste analoogje dus en voor de ronde som van 100€!) opgepikt en sindsdiens zeer weinig geslapen ... tanx for the tips ...
de volgende vraag dan, wat wordt mijn tweede analoogje? kdroom van een mono/poly :z

Je hebt met de Juno een 1-oscillator bak in handen. Je hebt dan eigenlijk twee logische keuzes:

- een 3-osc monosynth
- een 2-osc polysynth

Zelf heb ik er nog een JX8P bij m'n Juno-60 staan. Vult elkaar wel aan qua sound, de JX8P is wat dromeriger, de Juno wat directer en aggressiever. Beiden doen ze het geweldig met wat reverb erover :). In mijn geval functioneert de Juno als bron voor de basjes of leads.

Echter, een 3-osc monosynth laat je Juno als pad-synth fungeren. Je hebt dan ook gelijk wat meer mogelijkheden wat betreft sounddesign, en als je gaat multitracken zodat zowel bas als leads worden gedaan door de monosynth wordt 't al helemaal leuk.

Origineel geplaatst door Yoozer
Je hebt met de Juno een 1-oscillator bak in handen. Je hebt dan eigenlijk twee logische keuzes:

- een 3-osc monosynth
- een 2-osc polysynth

Zelf heb ik er nog een JX8P bij m'n Juno-60 staan. Vult elkaar wel aan qua sound, de JX8P is wat dromeriger, de Juno wat directer en aggressiever. Beiden doen ze het geweldig met wat reverb erover :). In mijn geval functioneert de Juno als bron voor de basjes of leads.

Echter, een 3-osc monosynth laat je Juno als pad-synth fungeren. Je hebt dan ook gelijk wat meer mogelijkheden wat betreft sounddesign, en als je gaat multitracken zodat zowel bas als leads worden gedaan door de monosynth wordt 't al helemaal leuk.
Even een vraagje tussendoor m.b.t. de vergelijking Juno 60 vs JX-8P: Zijn die wel met elkaar te vergelijken? De Juno 60 is een 1 oscillator synth, zonder aanslaggevoeliheid en meestal geen ingebouwde MIDI. Nadeel van JX-8P: geen schuifjes. Ik heb diverse maken een Juno 60 bespeeld. Hele vette bassen, maar dat is het voor mij. De rest van de geluiden die ik eruit haalde was allemaal plastic. De JX-8P is een erg onderschatte synth, zeker kwa veelzijdigheid. Veel mensen weten niet wat je allemaal met de cross-modulation ervan eruit kunt halen. Ik heb die bak ook lang(>2jaar) onder handen moeten nemen, voordat ik begreep hoe veelzijdig die bak is.

Nu on topic: De vraag is ook of de draadstarter ook naast de eerdergenoemde kriteria niet ook kijkt naar:
1. Aanslagevoeligheid
2. MIDI

Een ander niet echt te definieeren aspect is ook de veelzijdigheid van een synth. Wil je met die ene analoge synth alles kunnen doen, of koop je die synth alleen voor het emuleren van een bepaalde sound. Ik ben zelf iemand die heel economisch met synths omgaat: ze moeten zoveel mogelijk en zo goed mogelijk(kwa kwaliteit van sound) kunnen geven voor het geld.
Als je naar mijn kijst van synths kijkt dan zie je ook dat ik zoveel mogelijk cheap ass synths heb,}:|

Maar ik ben nu op zoek naar een aantal duurdere synths, :engel:

Jongens toch,..

Van een bakkie met alleen schuiifies en knoppies leer je toch niiihiiiks.
Patchcords moet je hebben,..
Anders weet je nog niet waar je geluidje nou eigenlijk vandaan komt en waar ie naartoe moet.
En iedereen hier moet toch weten hoe fijn 't is als je een plugje in een gaatje stopt en'r komt een geluidje uit'. En steek je 'm in een ander gaatje,..ander geluidje,..'Heeeeerlijk ambachtelijk.

MS20 dus,.. niet meer over nadenken.

Oh ja,..enne,.. Ga nou niet je moderne spullen inruilen,. Je moet gewoon ff sparen en meer gear kopen. De Vakantie komt eraan,..Het is bollentijd,..enzo.

Van ruilen komt huilen.

de ms20 is naar mijn mening zeker niet de meest overzichtelijke synthesizer
en hij is niet eens echt modulair, slechts half.

over de jx8p / juno 60 :
de jx8p is meer een jupiter 8 achtig ding alleen minder vet. de klank is vrij dun, ook veel dunner dan de juno. wel heel erg mooie spacey zweef geluiden. qua klank ligt die meer in de buurt van een alpha juno (nee niet meteen gaan screeuwen !)

zozo, als alles goed gaat zijn mijn moderne cheapo's (heb een MC505, MC09 en TR505 op de markt gegooid) deze week de deur uit! dus nu even rondkijken wat ik met 500€ kan scoren aan ambachtelijke machinerie ...

denk aan:
mono/poly (zal waarschijnlijk net wat meer kosten dan 500),
MS-20,
Promars,
jupiter 4,
of een yahama CS10 of 30 ...

Iemand ervaring met deze machines? (en iemand eentje in de studio dat eventueel van baasje mag veranderen en in België mag komen wonen? Welke zou je (niet) kiezen uit bovenstaand lijst en waarom (niet)?

Ik snap die hele heisa rondom die MS synths niet. Veredeld kinderspeelgoed. Die toetsen zijn van zo'n goedkoop plastic dat deze vanzelf geluid maken

Prophet 600 lijkt me een leuke beginnersynth. Polyfoon en midi.

Back