Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Flexby
Soms denk ik wel eens: ik ga een Virus TI kopen (VirusControl, effecten e.d.)
Maar dan zie ik weer een filmpje op sonicstate.com waar Ben Crossland met de Virus TI aan de haal gaat (NAMM06) en dan word ik moe en triest van het uniforme geluid.
Ik ga dus even wachten tot ik een NL3, G2 engine en de Kurzweil Rumour/Mangler's kan kopen. Kost net iets meer maar dan weet ik zeker dat ik een expressieve combinatie in handen heb waarmee je persoonlijkheid tot uitdrukking gebracht kan worden...en dat is waar het in de muziek toch om gaat.
Die Virus TI (okay, is geen C) is indrukwekkend qua specs en mogelijkheden...maar ik ben als de dood dat, wat je ook probeert, je met handen en voeten gebonden bent aan dat Access karakter.
Ik heb ooit de NL3 gehad.
Daar kun je echt veel mee doen en het is, naar mijn idee, een heel expressief instrument. Er is bijvoorbeeld een patch (Bows oid heet het geloof ik) en daar moet ik nog vaak aan denken. Klinkt een beetje als een cello en naar mate je hoger in het bereik gaat spelen vormt dat warme, klassieke cello geluid om in een metaal, steenachtig geluid (alsof je twee stukken marmeer tegen elkaar schuurt) Een vreemd, uniek geluid dat zowel sterk op je gevoel als op je verstand werkt. Daar maakt je de dansende gel massa op pillen in de OLA tenten niet blij mee. Daar heb je een Virus TI voor nodig.
Rubber bassen, esoterische bliepjes, waanzinnige pads, strings, vreemde crossovers…het kan met de NL3 allemaal. En het klinkt zoals je het zelf wilt, niet zoals Clavia wil dat het klinkt.
)Origineel geplaatst door Flexby
maar ik ben als de dood dat, wat je ook probeert, je met handen en voeten gebonden bent aan dat Access karakter.
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Tis juist dat karakter wat veel mensen mooi vinden aan de virus .... daarom hoor je dit vaak terug in veel patches en vooral de dance muziek... dat rauwe randje .... maar je bent hier absoluut niet aan gebonden .... de virus kan ook heel lief en zoet klinken zonder dat typische access karakter ....