POLL : Nord Lead 3 vs Access Virus C

POLL : Nord Lead 3 vs Access Virus C

• Nord Lead 3

Stemmen: 28 45,9%
  • Access Virus C

Stemmen: 33 54,1%

• Totaal aantal stemmers
    61
  • Enquete gesloten .
Mja en toch zie ik de Virus als de synth die je een jaar hebt en dan toch weer verkoopt (ik heb het er 1.5 jaar mee uitgehouden) en de Nord's als permanente studio behuizing.

Kan je niet exact vertellen waarom. Heeft deels te maken met het feit dat ik de kwaliteit van de virus serie niet goed genoeg vind voor een synth in die prijsklasse. Verder heeft ie "die sound" die mij niet aanstaat. De Access saus zeg maar.....

Maar goed, het is puur persoonlijk vrees ik. De enige manier is nog steeds naar de winkel gaan en ze naast elkaat zetten en er een uur of 2 mee spelen. En dan nog kun je later op je besluit terugkomen (dat gebeurde mij).

Soms denk ik wel eens: ik ga een Virus TI kopen (VirusControl, effecten e.d.)
Maar dan zie ik weer een filmpje op sonicstate.com waar Ben Crossland met de Virus TI aan de haal gaat (NAMM06) en dan word ik moe en triest van het uniforme geluid.

Ik ga dus even wachten tot ik een NL3, G2 engine en de Kurzweil Rumour/Mangler's kan kopen. Kost net iets meer maar dan weet ik zeker dat ik een expressieve combinatie in handen heb waarmee je persoonlijkheid tot uitdrukking gebracht kan worden...en dat is waar het in de muziek toch om gaat.

Die Virus TI (okay, is geen C) is indrukwekkend qua specs en mogelijkheden...maar ik ben als de dood dat, wat je ook probeert, je met handen en voeten gebonden bent aan dat Access karakter.

Ik heb ooit de NL3 gehad.
Daar kun je echt veel mee doen en het is, naar mijn idee, een heel expressief instrument. Er is bijvoorbeeld een patch (Bows oid heet het geloof ik) en daar moet ik nog vaak aan denken. Klinkt een beetje als een cello en naar mate je hoger in het bereik gaat spelen vormt dat warme, klassieke cello geluid om in een metaal, steenachtig geluid (alsof je twee stukken marmeer tegen elkaar schuurt) Een vreemd, uniek geluid dat zowel sterk op je gevoel als op je verstand werkt. Daar maakt je de dansende gel massa op pillen in de OLA tenten niet blij mee. Daar heb je een Virus TI voor nodig.

Rubber bassen, esoterische bliepjes, waanzinnige pads, strings, vreemde crossovers…het kan met de NL3 allemaal. En het klinkt zoals je het zelf wilt, niet zoals Clavia wil dat het klinkt.

Origineel geplaatst door Flexby
Soms denk ik wel eens: ik ga een Virus TI kopen (VirusControl, effecten e.d.)
Maar dan zie ik weer een filmpje op sonicstate.com waar Ben Crossland met de Virus TI aan de haal gaat (NAMM06) en dan word ik moe en triest van het uniforme geluid.

Ik ga dus even wachten tot ik een NL3, G2 engine en de Kurzweil Rumour/Mangler's kan kopen. Kost net iets meer maar dan weet ik zeker dat ik een expressieve combinatie in handen heb waarmee je persoonlijkheid tot uitdrukking gebracht kan worden...en dat is waar het in de muziek toch om gaat.

Die Virus TI (okay, is geen C) is indrukwekkend qua specs en mogelijkheden...maar ik ben als de dood dat, wat je ook probeert, je met handen en voeten gebonden bent aan dat Access karakter.

Ik heb ooit de NL3 gehad.
Daar kun je echt veel mee doen en het is, naar mijn idee, een heel expressief instrument. Er is bijvoorbeeld een patch (Bows oid heet het geloof ik) en daar moet ik nog vaak aan denken. Klinkt een beetje als een cello en naar mate je hoger in het bereik gaat spelen vormt dat warme, klassieke cello geluid om in een metaal, steenachtig geluid (alsof je twee stukken marmeer tegen elkaar schuurt) Een vreemd, uniek geluid dat zowel sterk op je gevoel als op je verstand werkt. Daar maakt je de dansende gel massa op pillen in de OLA tenten niet blij mee. Daar heb je een Virus TI voor nodig.

Rubber bassen, esoterische bliepjes, waanzinnige pads, strings, vreemde crossovers…het kan met de NL3 allemaal. En het klinkt zoals je het zelf wilt, niet zoals Clavia wil dat het klinkt.

Hoezo? een virus kan dat ook allemaal volgens mij. Hoewel ik de NL3 wel de koning van de pads vind.
Het is een moeilijke keuze maar wat jij schrijft vind ik niet waar.
De NL3 klinkt naar mijn idee wel beter. Maar die spetralwaves van de C kan je ook fijne bells/ glasachtige sounds maken.

Ik heb een pocovirus en een a6 en met de virus lijkt alles watje doet wel lekker te klinken...en de a6 kan je makkelijk de sound verneuken. die is veel rauwer dan de virus. lijt wel als of de virus "begrensd" is qua modulatie diepte...

Ik vind wel de fx van de virus erg virus klinken vooral de phaser vind ik herkenbaar.

Testen dus!

dus inderdaad...

Contacteer een zaak en vraag of ze en een nordlead 3 hebben ( t is toch fijner wanneer je met toetsen kunt spelen en vraag of ze een Virus TI keys hebben...

Vraag of je ze beidde naast elkaar gezet kunt krijgen ( de klant is tenslotte koning:mega: )

En test dan gedurende een uur allebei ( allebei een half uur....of zo..)

ik denk dat dit toch de beste manier blijft om te horen welke bak je het meest je ei mee kwijt kan.

Ik moest dit eigelijk zo ook eens wat meer doen...

Koop degene die je op dat moment het beste uit de verf vindt komen ( om wat voor reden dan ook )
En spaar indien nodig door voor de andere... ( nieuw/ 2de hands )

Mischien valt 1 van de 2 tijdens het testen wel zo grwelijk af... voor je dat je em nooit meer wilt.

Succes !!

Het klopt wel voor een groot gedeelte dat wat je ook aan de Virus sound veranderd er ltijd wel iets herkenbaars
in de sound zit dat je aan virus sausje doet blijven denken...

Is dit een nadeel ? denk het niet.... het heeft wel een beetje iets karakterstieks.... Tenmiste mij stoort dit niet ik ben 8 van de 10 zeer tevreden over het geluid van de Virus....

Moet wel zeggen dat ik in platen die ik op radio of tv hoor, 9 van de 10 x eruit pik, wanneer er iets van Access erin zit...

Met het geluid van nordlead ben ik eigelijk totaal niet bekend....

Wanneer ik iets VA's achtigs zoek, zoek ik vooral op ; appergators ritme dingetjes en briebeltjes, brabbeltjes, wat acid of wat leadachtige varianten.... sweeps al veel minder.

Pads,strings, sweep, orgels haal ik wel van Roland,Yamaha en korg ( de alrounders ) :okdan:

Origineel geplaatst door Flexby
maar ik ben als de dood dat, wat je ook probeert, je met handen en voeten gebonden bent aan dat Access karakter.

Tis juist dat karakter wat veel mensen mooi vinden aan de virus .... daarom hoor je dit vaak terug in veel patches en vooral de dance muziek... dat rauwe randje .... maar je bent hier absoluut niet aan gebonden .... de virus kan ook heel lief en zoet klinken zonder dat typische access karakter ....

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Tis juist dat karakter wat veel mensen mooi vinden aan de virus .... daarom hoor je dit vaak terug in veel patches en vooral de dance muziek... dat rauwe randje .... maar je bent hier absoluut niet aan gebonden .... de virus kan ook heel lief en zoet klinken zonder dat typische access karakter ....

Inderdaad; between Heaven and Hell !!
Ik speel overwegend rock en metal en daar doet de Virus´t ook prima. In de Access ´Hall of Fame´ ziet je dat ook terug!

Back