Scratch software

H2LO

Nieuwkomer
He gasten,[

Ik wil graag wat experimenteren met scratchen van eigen samples. :dj:
Ik weet van het bestaan van cd-draaitafels en final scratch enzo.
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een VST instrument waar ik mijn eigen samples in kan laden om vervolgens wat dingen uit te proberen?...

Kortom: ik wil mijn eigen samples scratchen en geen geld uitgeven! :okdan:

Spreculaterz!!!

Yo Ytse!

Ik kan hem voorlopig nog niet gebruiken (zondag pas), maar ik snap het idee.
Hopelijk werkt ie een beetje handig!

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!

Spreculaterzzz!

Cream!

Als je volzinnen zou gebruiken zou ik je wijsheid kunnen gebruiken! :geslaagd:

Nu snap ik er geen zak van... :confused: :biertje:

Spreculaterzzzz!

pb-en!?!

Dank jullie voor de uitleg voor deze net-lid-geworden-maar-toekomstig-veel-gebruiker!

Ik heb nog een beetje hulp nodig hiero... Snap bijvoorbeeld ook niet hoe het zit met die leuke logootjes van jullie. Maar goed dat is toch ondergeschikt.

Wat voor mij de reden is om simpele scratches te kunnen uitvoeren, is dat ik in de zomer 14 tracks ga afleveren en ik pas over twee maanden mijn sample-draaitafels ga ontvangen. Wil echter nu al wel wat schetsen hebben en ideetjes uitvoeren, zodat het dan alleen nog maar een kwestie van afronden is.

Dus als er nog meerdere programmaatjes beschikbaar zijn??! Hoe meer hoe beter denk ik. Ben trouwens benieuwd hoe die van Ytse gaat werken!

Spreculaterz

pb: was een aanbieding enzo

Ik weet niet of je al wel of niet kunt scratchen?
Want als dat zo is, dan weet je de technieken al. Op die manier kun je in bijna iedere wave-editor je samples knippen plakken, cutten etc.

Het zijn eigenlijk 2 handelingen:
- sample snelheid (naar voren en achteren scratchen) --> pitch
- fader open en dicht --> envelopes maken

Zo heb ik ook wel `ns wat simpele scratches gemaakt :)

ja kan al scratchen.

Ben in de leer geweest bij UK Turntablists, dus qua kennis zit het wel goed.

Ik weet hoe ik die handel moet knippen enzo, maar ik zocht een simpel tooltje omdat het uiteindelijk toch schetsen blijven... Knippen en plakken is zo´n werk (weet ik nog van de kleuterschool!!!) *D

Bedankt in ieder geval!

Spreculaterz

Origineel geplaatst door Ytse
Vraag me alleen af waarom het in een pb moet en niet in deze thread.

Nou bij deze dan.

Ik had Mspinky nog te koop staan. Als er nog geinteresseerden zijn dan hoor ik het wel.

Origineel geplaatst door Ytse
Met tapestop kan je wel wat.

http://hem.bredband.net/tbtaudio/

Helaas brengt Tapestop niet de vereiste mogelijkheden die ik zoek... =(

Ben dus nog steeds op zoek naar een VST scratch plugin... :dj:

Wie kan mij helpen?!?!

Spreculaterz!

Origineel geplaatst door NoPePsIE
Fruity loops heeft dat toch (heb er gisteren nog mee geprust) of is het dit niet dat je zoekt?

Hey, 't zou goed kunnen dat fruity het heeft... Ben alleen niet bekend met de fruity mogelijkheden...
Vond het altijd een beetje een kant-en-klaar programma?!? ...of ben ik onwetend?! :geslaagd:

Bedankt in ieder geval! :okdan:
Morgen ben ik weet ik meer (helaas niet of fruity) maar wel de geplaatste links. Daar mijn hartelijke dank voor! :halleluja :halleluja :halleluja

Spreculaterzzz

Origineel geplaatst door JaDeX
Is dit mischien wat ??

http://www.bioroid.com/plugins.html

Hey bedankt voor de link....
:okdan:

...Alleen doetie het niet :confused:

Hopelijk kun je me er nogmaals meehelpen?!? Als ik hem in mijn pluginsfolder deponeer geeft cubase aan dat ie msvcr71.dll niet kan vinden, terwijl die toch echt in het mappie zit...
Hopelijk een oplossing?! ;)

Verder die fruity machine, werkt die echt zo?!? Anders schaffen we er eentje aan! Heb altijd al op een fruitmachine willen spelen! :mega:

Groetjes aan je voetjes!

Hoi,
Fruityloops kan je gratis downloaden op http://www.flstudio.com/
En als je dan de mixer open doet kan je bij de effecten een scratcher inladen. Het enigste wat je dan nog moet doen is het geluidsbestand waar je mee wil scratchen inladen. De rest wijst zichzelf wel uit.
Of hij echt zo geniaal is, humm vraag maar niet aan mij :bekdicht: ik vind dat het klinkt zoals het moet klinken
:)
Veel succes

Back