Welke geluids kaart gebruik jij

Welke geluids kaart gebruik jij

• Audigy ex, platinum, player

Stemmen: 11 12,1%
  • M-audio Audiophile

Stemmen: 6 6,6%
  • Delta 66

Stemmen: 1 1,1%
  • Audiotrak Prodigy192

Stemmen: 2 2,2%
  • anders namelijk (post andtwoord)

Stemmen: 71 78,0%

• Totaal aantal stemmers
    91
  • Enquete gesloten .

TouchTone

oe! knopjes
gewoon ff benieuwd naar wat de andwoorden zijn???

Last edited by a moderator:
Gewoon een simpele Terratec DMX 6fire 24/96. Als ik het goed uitspreek. In de toekomst wil ik m'n complete mengpaneel verhuizen naar de computer. Langzaamaan maar eens kijken bij Creamware of RME. Deze wil ik dan kunnen regelen met een hardware controller als de mackie control. Zo heb ik niet zo'n grote tafel nodig... Tegen die tijd ben ik denk wel 1,5 tot 2 jaar verder.

echo mia.
vette shit.

Lexicon Core2

Lexicon Core2

Ik gebruik al geruime tijd een Lexicon Core2. Een heel goeie kaart voor I/O (voor mij toch). :)
Wel jammer dat Lexicon het vertikt om drivers te maken voor Windows 2000/XP. :(
Ik kijk stilaan uit naar een kaart die wel onder XP werkt en waarmee ik misschien ook eens een uitstapje kan doen in het land van de softies (softsynths dus ;) )

Re: Lexicon Core2

Re: Lexicon Core2

Origineel geplaatst door Hover
Ik gebruik al geruime tijd een Lexicon Core2. Een heel goeie kaart voor I/O (voor mij toch). :)
Wel jammer dat Lexicon het vertikt om drivers te maken voor Windows 2000/XP. :(
(softsynths dus ;) )

vandaar dat ik ook naar een andere kaart aan het kijken ben.....

terratec EWX24/96.

maar ik wil iets met veel inputs zodat ik dingen live kan multitracken. maar dan zit ik weer tegen dat "geld-uitgeven-aan-iets-dat-zelf-geen-geluid-maakt" verhaal aan te hikken...

Origineel geplaatst door oozi
terratec EWX24/96.

maar ik wil iets met veel inputs zodat ik dingen live kan multitracken. maar dan zit ik weer tegen dat "geld-uitgeven-aan-iets-dat-zelf-geen-geluid-maakt" verhaal aan te hikken...

Misschien proberen een 2ehands ISIS te scoren ? Die worden toch best wel cheap gedumpt her en der...

Origineel geplaatst door murphi

Misschien proberen een 2ehands ISIS te scoren ? Die worden toch best wel cheap gedumpt her en der...

wat zou een 2e hands ongeveer gaan kosten dan? en heb je ff een linkje dat ik er wat over op kan zoeken? (luie bui) welke fabrikant is dat eigenlijk?

Origineel geplaatst door murphi

Mijn advies koop GEEN Isis spaar beter door voor een degelijke kaart, de Drivers van de ISIS zuigen!!!!!!!
Ga voor zoiets als Creamware stukken beter!!!!
Ik heb zelf ook een Creamware Luna II en ben hier zeer over te spreken 24 Bit 96 K terwijl de ISIS een 16 bit kaart is met 20 AD/DA CONVERTERS!!!!!!
En zo duur zijn de Luna's ook weer niet voor 470 Euro heb je d'r een nieuw en als je goed zoekt vind je ze ook goedkoper ( 2de hands) ik heb de mijne voor 225 Euro aan kunnen schaffen dus..................
En als je dan meer in/outputs wilt kun je kijken voor de Luna BreakoutBox *D

Bij de Luna heb je naast de 24 Bit 96k ook nog eens 3 DSP's op de kaart zitten EN Goede Reverb,Phaser,Flanger,Chorus,Compressor effecten die op de kaart draaien (dus niet je CPU belasten tenzij je natuurlijk 18 Reverbs wil) En als je de nieuwste Software van Creamware draait en je bent in het bezit van Wavelab 4.0 of 1 van de Nieuwste Cubase Paketten dan kun je al die mooie effecten integreren in je Sequenser/Audio Edtor !!

Kortom Creamware is mijn TOPPERTJE zeer aan te raden :biertje:

ISIS

ISIS

De Isis is best een leuke kaart!
8inputs 4outputs
spdif i/o coax
spdif i/o optisch
midi
breakout box

deze kaart klinkt toch echt beter dan een standaard sb-live. [ik heb hem nog niet kunnen vergelijken met de nieuwe 24bitter]

Oozi. een maatje van mij wil je er misschien wel 1 verkopen.
De latency van de kaart is ongeveer 45 - 60 ms [d8 ik zo] en hij heeft verder 1 probleem. de kaart functioneert alleen onder win9x ;(

groeten.
mw3k3

Re: ISIS

Re: ISIS

Origineel geplaatst door mw3003
De Isis is best een leuke kaart!
8inputs 4outputs
spdif i/o coax
spdif i/o optisch
midi
breakout box

deze kaart klinkt toch echt beter dan een standaard sb-live. [ik heb hem nog niet kunnen vergelijken met de nieuwe 24bitter]

Oozi. een maatje van mij wil je er misschien wel 1 verkopen.
De latency van de kaart is ongeveer 45 - 60 ms [d8 ik zo] en hij heeft verder 1 probleem. de kaart functioneert alleen onder win9x ;(

groeten.
mw3k3

klinkt op zich wel okee ja. dat met alleen onder win9x is niet zo'n probleem; ik draai (probleemloos) Me, dus dat zou moeten lukken.
ik zou de kaart uiteraard een keer in actie willen zien/horen, maar wat voor prijs had die maat van je ongeveer in gedachte?

Prijs

Prijs

Ik vermoed zo rond de 140 euro. Maar dit zeg ik niet met zekerheid. Ik zal mijn maatje even inlichten en dan mailt ie jou goed?

gr.
mw3k3

RME Hammerfall 32
Wavecenter PCI
Audigy Player

En nog wat onboard shit en cheapo's

En ik heb een opt voor een RME digiface

Back