Korg KPR-77 modificaties?

jaja

jaja

ja die zijn er zeker en nog vette ook :)
volgens mij van analog solutions. volgens mij zoon total control doosje dat je alle geluiden kan tweaken

..

..

ik hem gezien kan hem nu idd ook niet meer vinden.
zag er verdomd goed uit

las op sonicstate dit:
This machine had been lying around for some time in my studio...the sounds were not that useful. Then I synced it up with a kenton pro-solo... already much better, but to my opinion it needed some more improvement. That's when I dug into it's circuits, all basic analog drummachine op-amp stuff. Easy to determine what to change to make its sound tweakable.

My KPR77 has now an external box hooked up to it with following adjustements: BD: tune, decay (can sound pretty fat now) Snare: tune, decay, noise amount toms: tune, decay (HT and LT each) HHOp& HHCl: Square osc tune, Noise amount, decay Cymbal: noise amount, decay (great!) and an overall noise filter, influencing HH, Cym, Snare and Handclaps.

I think it was well worth the effort to modify it and I still can change it back to original at any moment. To me it has become a really worthy machine, with some quite unique sounds, I would never trade it in again.

maar goed.. hij heeft t zelf uitgeplozen

Oh echt?

*Hanz haalt z'n schroevendraaier... 8)

...

...

als ik me niet vergis heeft heb ik hem op de site van heilige erik

ask hem dus ff

gewoon aanpappen met voor bedachte raden.

gewoon aanpappen met voor bedachte raden.

er zijn dus meer modificatie's beschikbaar dan er in passen, ik heb mijnez ook omgebouwd, alleen voor mij de belangrijkste zodat 't er nog wel in past, ik heb 2 van die instelpotmetertjes verpotmetert (de hihats en snappy) zodat ze gewoon aan de buitenkand zitten met echte knoppen, de low tom(instelpot) moet je gewoon helemaal naar z'n laagste stand draaien zodat je 'm gewoon als beat kan gebruiken (klingt lekker vooral met distortion) o en daar heb ik ook ergens een draadje mee verbonden met een schroefje aan de buitenkant, als je daar je vinger tegenhoud vervormd de low tom lekker en trouwens de snappy ook als ie openstaat...lekker...hoe harder hoe beter, een soort robotachtige snare krijg je dan, alleen weet ik niet precies meer waar ik dat draadje nou had aangesloten.
zo had ik ook nog 2 knopjes ergens aangeprutst waarvan bij 1 de cymalosc conststand aaaaan blijft en druk je die andere dan ook in dan verliest de cymbal z'n release, erg vet om er zo hihats mee te maken.
1 klein nadeel is dat er van de clap alleen nog maar een pok over is gebleven, maar die haal ik dan wel uit m'n 808, de enige bak die ik gewoon uit respect absoluut niet ombouw.

succes

En ik vind de clap uit de KPR nou juist zo mooi! :o:

Heb je geen opnames van zo'n gebende KPR?

buigzame kpr

buigzame kpr

Die clap is bijna 't zelfde als die van de 808, dus ik zit er niet zo mee, maar ik heb wel wat opnametjes hoor, alleen vrij kut opgenomen (sb live krep geluidskaart) ik zal wel wat brengen, heb ook een hele vette met ms-10 distortion, 't wordt alleen wel met een week of 2 want ik zit nu bij m'n ouders op dat godsvergeten eilandje Texel..groet

nou hier is ie dan eindelijk, bedankt voor info, ik had ´m al 3 keer ingekort... en get that goat!

Attachments

• kprmsdistkort.mp3
    1.005,4 KB · Bekeken: 104
...

...

zow ok dan is dit met die controllerbox of gewoon ongemod klinkt in iedergeval erg lekker met die distortion erover mokokhebbu

Back