Korg KPR-77 modificaties?

controllerbox ?? huh nee, gewoon gemod, de beat is de low tom in z´n laagste stand (instelpot) verderop hoor je nog
een korte cymbaal, zonder release dus (vet gebogen) en dat robot achtige tintje zijn de hihats op een of andere vage manier gebend met een potmetertje ertussen zodat je dat kunt instellen/freaken...groet erwin

..

..

ok dan. klinkt lekker.

heb je geen fototje? van dat ding

nog niet nee, ik heb geen foto toestelding en ik had er laatst een geleend maar die ging meteen stuk, maar ik probeer er nog wel een te lenen, gaat wel luklken maar duurt wel even nog..groet

goed plan een bak is immers nooit af, heeft er trouwens iemand een service manuel van, ik wil de decay van
de (pok) beat erg graag wat langer maken, of weet iemand welk condensatortje mij daar meer over te weten kan brengen. groetje erwin.

ik ben in mijn kpr-77 gedoken... 4 potmetertjes eruit gehaald .. bij de 3 andere die erin zaten hoorde ik geen verschil.... wat ik ontdekt heb; tune hi tom 250 k lin ; tune low tom 250 k lin ; tune hihats/cymbal (die is te gek!) 20 k lin ; snappy(sort off) snare/claps 1 M lin.....

nu naar de winkel om even deze potmeterjes te halen en dan nog een plek vinden om ze erbij te zetten .... het zit wel vol daarbinnen!!! meeste plek is er onder het display,... maar dan kom ik mischien uit dwars door het KORG KPR-77 logo.... tja jammer dan...

iemand nog meer tips voor mij?? ... hij ligt nu open ;)

ja ik ben een beetje laat mischien maar ik heb zelf alles aan de zijkant (linker) dat zijn 2 potmeters, 2 knopjes en een aarde schroefje, verder nog 1 klein potje aan de bovenkant, maar daarvoor heb ik wel een stukje printplaat pas moeten maken, kortom de zijkanten daar is 't meest ruimte, succes want 't is best wel effe kutten.

sync

sync

ik heb begrepen dat de korg een dinsinc...nee geen din sinc heeft van 48 ppqn
hoe doen jullie dat
of werken jullie on-gesynced
ik vindt t weer zo,n gedoe ask bv een korg kms [staat nu te koop van 90eu ]er by moet kopen ,....
weetje iemand

Je KAN een kpr wel laten syncen op 24ppq hoor, alleen draait hij dan op halve snelheid.
Daar valt prima mee te werken.

De D-Tronics MS-06 ziet er anders ook goed uit, tegen een leuk prijsje!
Kan je een KPR-77 mee syncen, en nog veel meer leuke dingen, zo te zien!
Een waardige opvolger van de KMS-30, dus... en goed verkrijgbaar, o.a. via Ebay.

The new Dtronics midi to sync converter is now available at www.engineersatwork.nl .

This new converter has it all!

Midi to sync..
Sync24 to midi
Midi thru

Sync 24 output can be set to 12,24 or 48 ppq

Jack sync can be set to different clock settings (6 or 12 measures per syncpulse) use this output with a Juno 60 or SH101 or other device with jacksync input.
Jacksync can be set to be always ON or only on while RUN is active.

The midi input can also be used as sync24 input, now the sync24 signal will be on the 2 dinsync outputs. and the signal is also converted to midi. So as an example, you could sync a tb303 + tr606 + SH101 + midi unit with a tr-808 WOW!!!

The midi thru can also be used as a sync output (24ppq) so you can sync a machine on 24ppq and 2 machines at 12/24/48 ppq and a machine on the jack output (6/12ppm)

Specifications:
Input power: 9 to 15Vdc 100mA max.
CE tested EN55022.

DSC_2861.JPG

Even nieuw leven inblazen.

Ik ben aan het kijken om "seperate outs" te maken voor de KPR77.
Het liefst met een breakoutboxje ivm behoud van de kast en weinig ruimte.

Zijn daar al mods voor bekend (ik kan ze niet vinden) ?

Groeten,
Danny

Was meer omdat ik niet gelijk 7 gaten wilde boren in de kast maar er lijkt genoeg ruimte te zijn boven de org. uitgangen.

Nog niet en zelf zie ik het niet zo zitten dus ik ga het laten doen :)

Back