[Q&A] Dave Smith

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Dave Smith Q&A nu beschikbaar!

De antwoorden van Dave Smith zijn binnen dus doe er je voordeel mee. Vooralsnog de laatste Q&A die door mij behartigd wordt. Matt second neemt deze taak over.

Link naar de thread.

Nice! :)

Misschien een volgende keer een selectie van 3-5 vragen stellen, zodat de persoon er wat dieper op in kan gaan?

:)

DS: The synth market has obviously gone to software. This is good since it is very cheap and accessible to more people, but they don’t sound as good as good hardware synths, and they definitely are missing the “look and feel” of a real musical instrument. But, more people are now re-discovering the benefits of a real instrument, though certainly not in the same numbers as the old days. I will be staying with hardware, since it is much for fun for me as a designer, and in the future there will be no money to be made with soft synths.

:halleluja Mooie uitspraak

Ik denk dat ie toekomstige 'vintage' softsynths bedoeld omdat er een kans is dat die na 30 jaar niet meer op een systeem afgedraaid kunnen worden.

Misschien doelt 'ie op de steeds grotere concurrentie. En misschien ook piracy.

Tegenwoordig brengt iedere Jan l*l een softsynth uit en zijn er duizend en 1 gratis dingen te downloaden. Dan zullen mensen straks geen geld meer willen uitgeven aan dure software.

Origineel geplaatst door sander
Tegenwoordig brengt iedere Jan l*l een softsynth uit en zijn er duizend en 1 gratis dingen te downloaden. Dan zullen mensen straks geen geld meer willen uitgeven aan dure software.

Helemaal waar...Waar ik aan denk is dat Yamaha bijvoorbeeld met een rompler komt die zo'n >10 Gigabyte aan samples aan boord heeft, en dan is het ook gebeurd met die asociaal grote sample libraries...

Back