Goede Monitors of Vette Drums?:)

Brice

Stamgast
Kweet het, het is een rare vraag, maar wat moet je met een beperkt budget he...

Kheb dus een beetje gekeken wat er allemaal veranderd moet worden aan m'n studio en ik heb nog geld over:
OFWEL voor een paar goede monitors
OFWEL voor een mpc2500 misschien

Momenteel gebeuren al m'n drums via software. Is het doenbaar om gewoon hier software voor te gebruiken, of zouden jullie het écht aanraden een degelijke MPC te kopen?
En verder nog: is zo'n MPC te verkiezen boven een paar EVENT ASP8 monitors?

Ik wéét het, kom niet met de reply's van 'appelen met peren vergelijken', het is geen vergelijking die ik vraag, enkel een mening wat jullie zelf de meest nuttige uitgave vinden...

grtz

Origineel geplaatst door Bigbang
Waarom koop je niet én monitors én een een machine voor je drums. Bij Maarten Sound en Vision [http://www.msv.nl/] staat er een set KRK6000's te koop voor €600 en voor de drums kun je een Akai S3000 kopen voor zo'n €175.

omdat'k geen compromissen wil maken vanaf nu.

ofwel een zeer HQ drummachine, ofwel een zeer HQ monitorset...kwestie van me boven de goedkopere modellen te verheffen.;)

De KRK6000's zijn niet bepaald een compromis. Ze worden wereldwijd in veel studio's gebruikt. Gebruik ze met een Quad 405 versterker en je hebt een uitstekende afluistering met veel detail. Ik gebruik ze zelf met JK-accoustics 50 Watt klasse A mono blokken en ik ben er erg tevreden over. Wat ik hier op mix klinkt overal goed.
De S3000 is een sampler die uitstekend klinkt voor met name drum sounds en doet niet onder voor de MPC2500. De enige reden die ik kan bedenken om een MPC aan te schaffen is het gebruik van de sequencer.
HQ krijg je niet door het kopen van de duurste spullen maar door je oren te trainen en op een slimme manier met je spullen om te gaan.

Waarom koop je niet én monitors én een een machine voor je drums. Bij Maarten Sound en Vision [http://www.msv.nl/] staat er een set KRK6000's te koop voor €600...
Ex BTW inderdaad, ofwel 714 euro in totaal.

HQ krijg je niet door het kopen van de duurste spullen maar door je oren te trainen en op een slimme manier met je spullen om te gaan.

wijze woorden, maar kwaliteit gaat toch steeds hand in hand met prijs hoor...spijtig genoeg:)

Ik vind dit eigenlijk een erg vreemde vraag. Monitoren vs MPC :frons:

Maar goed. Om te beginnen zou ik eerst gaan voor een setje degelijke monitoren. Neem muziek die je goed kent eens mee naar een winkel. Wat monitoren betreft geef ik je ten dele wel gelijk dat de kwaliteit samenhangt met de prijs.

Wat zijn precies je plannen met de mpc? Wat wil je er allemaal mee doen en wat verwacht je ervan? Wellicht blijkt dat je helemaal niet op zoek bent naar een mpc. Wat synths en samplers aangaan hoeft het niet altijd duur hoor. Je kunt 1500 euri uitgeven maar was je op zoek naar een 12 bits klank voor je ruige drums had je wellicht net zo goed een racksamplertje uit de oertijd kunnen kopen voor 150 euri. Noem maar een zijstraat.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Maar goed. Om te beginnen zou ik eerst gaan voor een setje degelijke monitoren. Neem muziek die je goed kent eens mee naar een winkel. Wat monitoren betreft geef ik je ten dele wel gelijk dat de kwaliteit samenhangt met de prijs.

Wat zijn precies je plannen met de mpc? Wat wil je er allemaal mee doen en wat verwacht je ervan? Wellicht blijkt dat je helemaal niet op zoek bent naar een mpc. Wat synths en samplers aangaan hoeft het niet altijd duur hoor. Je kunt 1500 euri uitgeven maar was je op zoek naar een 12 bits klank voor je ruige drums had je wellicht net zo goed een racksamplertje uit de oertijd kunnen kopen voor 150 euri. Noem maar een zijstraat.

wat wil ik doen met de mpc...strakke beats maken, met meer gemak dan dat'k nu GURU bespeel.
Kzoek zuivere beats, een geruisloos apparaatje, en een strakke sequencer...

maar de monitors hebbek ook nodig natuurlijk:stupid

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

ik begrijp 'm wel hoor. Zo gaat mijn studio uitbreidingsproces ook namelijk. Steeds weer een stapje hoger, maar continue dilemma's ; eerst goede monitoring of toch nog eerst een bla of toch eerst die bla....????

Na eerst een aantal geluidsbronnen te hebben gekocht vond ik dat het op een gegeven moment toch beter was eerst eens in goede monitoren te investeren.

Welke stap is in jouw geval groter? Betere referentie op monitorgebied? (hoe tevreden ben je over je huidige monitoring?) Of een nieuw speeltje, waar de kwaliteit toch ook grotendeels bepaald wordt door de samples die je erin stopt. (Ik zal verder niet ingaan op de hype die rond de mpc sequencer hangt.) Je zoekt zuivere beats zoals je zegt. Lijkt me dat die niet af-fabriek bij een mpc geleverd worden.

Succes!

Origineel geplaatst door Ross
ik begrijp 'm wel hoor. Zo gaat mijn studio uitbreidingsproces ook namelijk. Steeds weer een stapje hoger, maar continue dilemma's ; eerst goede monitoring of toch nog eerst een bla of toch eerst die bla....????

Na eerst een aantal geluidsbronnen te hebben gekocht vond ik dat het op een gegeven moment toch beter was eerst eens in goede monitoren te investeren.

Welke stap is in jouw geval groter? Betere referentie op monitorgebied? (hoe tevreden ben je over je huidige monitoring?) Of een nieuw speeltje, waar de kwaliteit toch ook grotendeels bepaald wordt door de samples die je erin stopt. (Ik zal verder niet ingaan op de hype die rond de mpc sequencer hangt.) Je zoekt zuivere beats zoals je zegt. Lijkt me dat die niet af-fabriek bij een mpc geleverd worden.

Succes!

ja je hebt waarschijnlijk gelijk, zo durf ik ook wel eens te denken...de mpc is waarschijnlijk een speeltje, de monitors zullen op professioneel gebied veel meer waard zijn.
Maar met nieuwe sounds kan je natuurlijk weer een tijdje spelen, terwijl de monitors niets aan je geluid toevoegen.
Hoewel goede monitoring me misschien wel kan stimuleren met de bestaande middelen meer te doen...

het is een wikken en wegen van jewelste:)
...maar kga toch voor de monitors gaan denk ik: event asp88)

Even een paar dingen zonder dat ik nu overal tegenin wil blijven zwemmen.
* Monitoren voegen geen nieuwe sounds toe? Juist, goede monitoren kunnen je laten ontdekken hoe mooi je huidige bakken wel niet klinken of juist niet klinken ;)
* De mpc is geen speelgoed en over de mpc hangt geen hype. Het is wel degelijk een serieus stuk gereedschap en ik kan me geen dag zonder bedenken als ik muziek maak. Ieder z'n meug.

En ik blijf het nogsteeds een vreemde vraag vinden. Als ik al een sampler had en een synth had ik lang moeten twijfelen als ik bijv. een Moog of MPC ging kopen. Dan praat ik over een luxeprobleem.
Een goede setup begint imho eigenlijk met een goede audio interface of mengpaneel en een stel degelijke monitoren. Dit is gewoon de basis waar je de rest omheen borduurd. Je kunt het met me oneens zijn, maar een mooie Moog freaken met computerboxjes is erm...

Dat je nu kiest voor monitoren vind ik een verstandige zet. Wel zou ik je willen adviseren om echt eerst te luisteren naar verschillende merken en typen voor je overgaat tot de aanschaf. Iedere monitor klinkt nu eenmaal anders.

yo,

ik zou voor goeie monitoren gaan... daar heb je jaren plezier van en het maakt niet uit of je er nou software
of hardware op aansluit... je hebt gewoon een goeie sound!

mbt je vraag mpc vs software... d'r is natuurlijk tegenwoordig een hoop goede software voor drums,
zoals battery en stylus rmx enzo.. met een leuke controller erbij kan je daarmee ook al een hoop.
een mpc heeft echter weer andere voordelen en andere mogelijkheden, maar dat is vaak
ook een kwestie van persoonlijke voorkeur en werkwijze...

anywayz, suc6!

Ik zou persoonlijk voor de monitoren gaan... beter kun je horen waar je mee bezig bent, dan een vette drumbak die je niet fatsoenlijk in de mix kan planten.. :W

Tja, ik denk dat je ook het beste eerst voor de monitoren moet gaan.
Je hoort in ieder geval wat je aan het doen bent. Ik ben ook ooit eerst voor
de monitoren gegaan. Toen ik deze had kon ik gelijk horen hoe slecht mijn
kicks waren. Die maakte ik toen namelijk nog softwarematig.
Als je de monitoren hebt denk ik dat het niet lang meer duurt voordat je
een lekkere drumbak koopt. Maar dat is misschien persoonlijk hoor.

Suc6 met je keuze!!

ligt eraan of je het eene bling bling verkiest, onder het andere bling bling :D
.....dobbelen 8o) :dubbel:
kijk ook eens tweedehands, wat je gaat verliesen als het toch niet,.. het is wat nou precies zou willen.
ligt er ook aan wat je nu hebt qua monitors
maar wat ik al boven zag eerst monitor daarna mpc. Software is niet zo veel slechter.

Back