hulp nodig: aankoop midi controller

woutjedude

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik zou graag een midi controller toetsenbordje aankopen om te gebruiken bij GarageBand en Reason op mijn nieuwe iMac met Intel CPU, maar ik weet eigenlijk niets van keyboards ofzo. Ik heb net een vriend gebeld en die raadde mij aan om voor rond de 60 toetsen te gaan en een stuk of 6 controllers. Maar nu heb ik enkele vraagjes. Mijn budget is maximum 310 euro.

1) M-Audio lijkt me een veel verkocht merk, maar welke zijn er goed?
2) M-Audio beweert geen drivers nodig te hebben, maar zal dit werken met mijn nieuwe Macintel (compatibiliteit is wel een probleem met dit nieuwe toestel)
3) Edirol, aan de andere kant, biedt 100% zeker nieuwe drivers die mijn systeem volledig ondersteunen...dus misschien zou ik beter bij hen kijken?
4) Edirol heeft geen semi-weighted toetsen en M-Audio wel, dus ben ik misschien beter af met M-Audio?
5) Belangrijke vraag: Hoe staat de Edirol PC-xx bvb tegenover de M-Audio Keystation xx es reeks? Beide zien er hetzelfde uit, maar kwaliteit lijkt me ook belangrijk.
6) Ga ik misschien beter voor de betere Edirol PCR-Mxx reeks, maar dan met minder toetsen om de prijs te drukken?

Als ik zeker ben van een product zal ik het bestellen bij de lokale gitaarwinkel, waar ik een percentje krijg...dus ik kan niet echt deze producten gaan testen...

Zoals je wel merkt is het voor mij een zeer verwarrende bedoening. Graag wat inzicht, aub!

Owja, bijna vergeten, ik moet er ook nog bij zeggen dat ik een gitarist ben. Het is niet mijn bedoeling om een volwaardige toetsenist te worden. Ik wens enkel wat begeleiding in te spelen voor mijn gitaarspel.

Hoe belangrijk vind je je klavier.. Ik zelf ben al blij met mijn 5 octaafs niet-gewogen klaviertje wat op mijn cs1x zit.

Dus ben jij daar het ook wel mee eens. zal ik je het volgende aanraden..
Koop een goedkoop (desnoods 2ehands) midiklaviertje en een Behringer BCR2000

Met een beetje mazzel red je het onder de 200 euro. Die behringer kost nieuw iets van 120euro en een midiklaviertje 2e hands mag tegenwoordig ook niet meer dan 100euro kosten.

Wat heb je dan.. Nou je hebt dan iets van 32 draaiknopjes 24 on/off switches om al je knopjes mee aan te sturen en een klaviertje wat je dan weer in de behringer kan proppen om de nodige noten in te kunnen spelen.

Maar nogmaals, als je een befaamd pianist bent zal ik niet voor zo'n goedkoop midi-klavier gaan maar iets met gewogen toetsen gaan kopen maar dan stopt het snel met je budget...

Hier een link naar die behringer controller (midi)

http://www.behringer.com/BCR2000/index.cfm?lang=ENG

en een midi klavier(tje)

http://marktplaats.nl/ en zoek dan op midi klavier
staat er een voor 40euro

Dan ben je dus voor 160euro klaar en kan je lekker alles aansturen

En je hebt dan niet eens een midi-interface nodig maar je kan het dan lekker via USB doen..

Novation Remote LE 25/49/61keys, 199,-/249,-/299,- advies ex btw=straatprijs
halfgewogen toetsen, 8 potmeters met dubbele functie, 8 drukknoppen, aparte transport knoppen, modulatie/joystick, X/Y expressionpad. Alles geheel vrij toe te wijzen naar parameters. (de enige in deze prijsklasse)
Alle actuele drivers + direct 12 presets/templates voor bekende softwareplatforms w.o. Reason, Cubase etc. dus zonder programmeren kun je direct aan de slag! (ook uniek in deze prijsklasse)

http://www.novationmusic.com/product.asp?id=29&Type=1&bArchive=False

okay...interessant...keep it coming!

Ik zal deze namiddag eens zien van welke merken de winkel kan bestellen.

Back