sh101 novamod

EDP

elke dag pannekoeken
ik heb is ff op het wereld weide web zitten kijken voor midificatie van mijn 101.

nu kwam ik een novamod tegen. lijkt me wel gaaf om die in tebouwen( sound voorbeelden zijn erg gaaf)

is er iemand die die ook heeft en wat vinden we er van.

en wie heeft er een synhouse midi jack in een van hun apparaten ingebouwd. werkt dat een beetje.

Die midijack zat ik ook naar te kijken, maar deze schijnt helemaal niet zo makkelijk te plaatsen te zijn in een 101.

Verder hou ik niet zo van gaten boren in synths. En volgens mij wordt die novamod allang niet meer uitgevoerd.
Ik heb eergisteren ff een Doepfer MCV4 gekocht voor 125,- en nu kan ik ook lekker de 101 sequencen. :)

Origineel geplaatst door OnAcid
En volgens mij wordt die novamod allang niet meer uitgevoerd.

maar ik wil het ook zelf doen.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Als je een MIDIJack zoekt, ik heb hier nog steeds wel eentje voor een leuk prijsje liggen. ;)

zeg het maar ik ben geinterreseerd:)

Vraag maar eens aan Twin-x iets over die novamod. Hij lijkt mij ook interessant. Vooral omdat de frequentiebereik van je LFO vergroot wordt.

Wat gevonden op thegasstation.com (Weet niet of het allemaal klopt.)

novamods are no longer done. phillip moved to ireland.

there is a doc that u can use to do your own...the novamod kits/cdrom were never released afaik but philip did send out a text file with descriptions. good luck finding it, my copy is long gone.

I think they guy who did them died a short while ago.

http://www.ftg.co.uk/studio/dl/RolandSH101NovaMod.pdf

nova101.jpg

Maar ik blijf van mening: "Gij zult geen gaten in synths boren!" ;)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Vraag maar eens aan Twin-x iets over die novamod. Hij lijkt mij ook interessant. Vooral omdat de frequentiebereik van je LFO vergroot wordt.

yep en de fm functie is ook behoorlijkstoer.

ennuh onacid.. gaten boren om is wel veranswoord zolang het nut heeft vindt ik:) en die pdf is de nova mod 1 het plaatje 2 en ik wil dus novamod 2 doen.

heeft twin-x dit ook gedaan dan?

Kleine waarschuwing:
De filter in de SH-101 heeft 5v als referentie.
Volgens de pdf's die circuleren gebruikt die novamod gnd als referentie.
Gevolg: filter frequentie wordt naar beneden getrokken als je FM amount dicht draait.
Zelfde voor externe FM.
Heb hier zo'n mishandel ding in herstelling. triestig.

Wat ik hier boven lees is dat die externe FM mod niet heel goed is voor het filter?

Ik heb iets samengevoegd met deze discussie, die oude links zijn allemaal dood trouwens. Die van mij werken wel.

Ik ben ook niet zo voor het boren in synths, maar deze is wel de moeite waard om netjes uit te voeren, vooral ook omdat de 101 niet zo heel moeilijk te ontdoen is van printplaten zodat netjes boren goed lukt..

ik heb de novamod ook. ik zit een beetje in dubio wel doen / niet doen 30/70 .

Ach, het werkt, het is wel aRdig. Als je niks aan zet heb je je oude 101 gewoon nog :)

Back