Live set up?

Chille

Ingeburgerd
Synthforum.nl bevat al een schat aan info betreffende "de ideale live setup". Toch waag ik het er nog eens op...

Met mijn band maken we electro-pop. Nummers maken we vooral in Logic 7 op een G5 dual processor.

Nu gaan we binnenkort toeren en zoeken we naar een ideale live set-up. Onze nummers zijn vaak complexe arrangementen die "onmogelijk" live te brengen zijn.

Het enige wat dus "echt" live zal zijn zijn de gitaren, enkele synth-accenten, noises en stemmen (uiteraard). We zijn met z'n 3-en: gitarist, knoppen-man en zanger. Waarschijnlijk ook een live-drummer.

Ik beschik over een (nog nooit) gebruikte G4 Powerbook 1,33 Gh, 768 Mb Ram. Ik overweeg om deze uit te rusten met Ableton Live, maar had dus eerst graag een paar tips gekregen via deze weg...

Ook tips qua her-mixen voor live doeleinden zijn meer dan welkom. Logischerwijs denk ik om hier enkele grote "sub-groepen" vanuit Logic in Ableton live te stoppen (bassen, leads, ...) en deze via een midi controller live te bedienen.

Alvast bedankt

:okdan:

misschien leuk als je een kort stukje muziek post, dan kunnen we kijken hoe je dat het beste live brengt.

ableton is een goede optie.

kan de drummer omgaan met een click track?

t gaat waarschijnlijk nog erg moeilijk worden om ervoor te zorgen dat het een echte live performance wordt en niet 2 muziekanten die met een "kassetebandje" staan mee te spelen.

the prodigy gebruikt veel live-electronica, misschien moet je eens kijken hoe die gasten dat doen.

Ja het lijkt me het beste als je voorgeproduceerde blokken neemt en daarbij alvast een basisarrangement maakt wat je live nog kan veranderen/aanvullen. Dit moet allemaal met Live kunnen.

Drummer die op een clicktrak kan meespelen is idd wel een vereiste, of anders geen drummer.

Ha de Prodigy live ? 't komt allemaal van HD recorders. Kan ook niet anders als je live hetzelfde klinkt als op plaat.

the prodigy gebruikt veel live-electronica, misschien moet je eens kijken hoe die gasten dat doen.

Nou, heb laatst bij Monopoly een stukje "live" prodigy zitten kijken en irriteerde me rot dat die gast met zoveel spullen alleen maar op 1 en dezelfde toets zat te drukken van 1 apparaat.. en niet in de maat. Keihard nep allemaal

Kan je beter orbital kijken denk ik.

Origineel geplaatst door Sander02
Nou, heb laatst bij Monopoly een stukje "live" prodigy zitten kijken en irriteerde me rot dat die gast met zoveel spullen alleen maar op 1 en dezelfde toets zat te drukken van 1 apparaat.. en niet in de maat. Keihard nep allemaal

Kan je beter orbital kijken denk ik.

Yip, op die laatste DVD zie je dat heel goed. Vroeger deed Liam Howlett nog echt live. Heb ze op Metropolis nog gezien dat Liam Howlet vol gas op de drumpads poison meedrumde. En met een Bassstation flink de boel stond te verzieken.

Nu hoor je eigenlijk de CD draaien met heel erg op de achtergrond een drummer, Liam die 1 of 2 toetsen aanslaat en Keith en Maxim die een beetje lopen te schreeuwen. Het klinkt allemaal heel aardig, maar live vind ik het niet.

Heel jammer!

je heb gelijk, orbital is idd beter. de single versies vind ik altijd geen ruk aan, de albums daarentegen zijn echt super.

daft punk schijnt vroegah ook wat gave live optredens te hebben gegeven (zelf nooit gezien) het klinkt iig super vet. Alive 1997, uit de periode dat ze nog echt muziek maakte...(zucht)

ohw, ik zit weer off topic he?

nou eeh, voor live kan je ook wat met hardware synths gaan doen en zo, een drumboxje (tr-606, korg ER-1) en misschien een alesis Ion. of gewoon lekker software, ableton heeft ook speciale kleine controllers http://www.faderbox.de , je kan ook een behringer nemen, prima prijs/.... verhouding.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

NOG een tip (ik blijf maar bezig...) probeer eerst eens wat dingen uit met wat je al hebt. installeer een live 5 demootje op je notebook en ga maar eens kijken wat je er allemaal mee kan.

suc6

Back