Ableton live 5.0 Control numbers

-crazone

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Wie o wie is er bekend met ableton live 5.0 en weet hoe je control nummers voor de aansturing van externe midi gear kunt instellen (het liefst meerdere voor 1 track)? Daarnaast, als dat eenmaal gelukt is, wat volgens mij toch echt wel moet kunnen: kan je hiervan dan verschillende waarden instellen? Bv het oplopen van een cut-off of resonance? Voor het volume kan dat standaard onder in de matrix waar je je midi puntjes/noten neerzet. Bij logic platinum 5.5.0. is dit allemaal mogelijk via Track automation en dat werkt heerlijk, misschien moet ik weer hiermee gaan werken maar ableton werkt voor mij fijner als het gaat om de aansturing van verschillende midikanalen, vandaar dat ik liever met Ableton wil blijven werken. Ik hoop dan ook dat iemand mij verder kan helpen en ik met ableton live 5.0 kan blijven werken. Alvast bedankt voor de reakties.

:halleluja

-crazone

Heb je dat mooie groene boekje al even doorgeworsteld... daar staat een hoop over in.:eureka:

om even aan te sluiten bij the Q : Deze handleiding is ook nog eens zo geschreven dat wanneer je em uit hebt ook iets is blijven hangen. Gewoon boekje er bij en klooien maar.:)

Nee: hier heb ik wat aan..dat is natuurlijk het eerste wat ik gedaan heb..alleen nu nog ff weten waar ik het in dat boekje kan vinden..de manual kent geen term control numbers...een kleine zet in de goede richting van het boekje zal al enigszins behulpzaam zijn..tnx.

-crazone

Origineel geplaatst door -crazone

Nee: hier heb ik wat aan..dat is natuurlijk het eerste wat ik gedaan heb..alleen nu nog ff weten waar ik het in dat boekje kan vinden..de manual kent geen term control numbers...een kleine zet in de goede richting van het boekje zal al enigszins behulpzaam zijn..tnx.

-crazone
een tipje dan : 'midi' & 'remote'

als je de inhoudsopgave van de manual doorkijkt kom je daar toch ook achter hé...

doe ik d'r nog een schepje bovenop, pagina 242 :geslaagd:

doe ik d'r nog een schepje bovenop, pagina 242

????

Gaaf al die vraagtekens, of wou je mss iets zeggen? :confused:

Back