Roland A80 aftertouch upgrade

ThomasBelgium

Ingeburgerd
Ik heb onlangs een Roland A80 masterkeyboard aangeschaft. Puik ding, maar de (polyfone!) aftertouch is heel zwaar. Zo zwaar dat je zowat op de toetsen moet gaan liggen om enig effect te krijgen. Maar ik heb opgevangen dat er een soort upgrade zou bestaan waardoor de aftertouch 'normaal' kan gebruikt worden. Weet iemand hoe ik die upgrade concreet kan laten uitvoeren?

Re: Roland A80 aftertouch upgrade

Origineel geplaatst door ThomasBelgium
Ik heb onlangs een Roland A80 masterkeyboard aangeschaft. Puik ding, maar de (polyfone!) aftertouch is heel zwaar. Zo zwaar dat je zowat op de toetsen moet gaan liggen om enig effect te krijgen. Maar ik heb opgevangen dat er een soort upgrade zou bestaan waardoor de aftertouch 'normaal' kan gebruikt worden. Weet iemand hoe ik die upgrade concreet kan laten uitvoeren?

Roland Benelux. Je moet met je A80 naar een erkend Roland dealer. Die kan hem bij Roland aanbieden voor de upgrade. Is een kwestie van een piep klein weerstandje vervangen maar dat moet blijkbaar met een speciale soldeerbout...
Ik moet met mijn A80 nog een keer naar de dealer..

Zou het nodig zijn met de A80 eerst naar de dealer te stappen of zou ik rechtstreeks bij Roland Benelux kunnen/durven aankloppen? Ik heb het ding immers tweedehands gekocht, en ik heb geen vaste dealer, dus dat maakt het wat vervelend.

Langs de andere kant kan ik bij een dealer een sustainpedaal ofzo kopen en hem dan meteen met die loeizware A80 opzadelen :duivels:

Anyway, ik had ook al gehoord dat het om een kleine upgrade ging. Hopelijk is het dan ook een goedkope upgrade. Als de dealer die A80 over en weer moet transporteren zal dat alleen al aardig wat kosten...

Weet er iemand of Roland Benelux gemakkelijk benaderbaar is mbt dit soort kwesties?

En yep, uiteraard zal ik mijn ervaringen met de upgrade van de A80 hier posten!

Roland Benelux neemt geen reparaties aan van particulieren... Heb ze al aan de telefoon gehad. Ik heb ook een Muziekzaak bij mij in de buurt gebeld (waar ik ooit iets had gekocht) en gevraagd of zij bereid waren het ding op te sturen. Dat kon. Er rijdt wekelijks een transporteur van Roland door Nederland die het spul ophaalt en weer afleverd...

Ok, in dat geval zal ik het ook maar via een dealer proberen. Gelukkig heb ik een passende flightcase, zodat het ding tenminste op een veilige manier vervoerd kan worden...

Als je met Roland Benelux gebeld hebt, heb je hen dan ook gevraagd wat die upgrade ongeveer kost?

Ik overweeg om meteen ook een nieuwe batterij te laten steken en zelfs om eventueel ook het display te laten vervangen. De batterij is nog in orde en het display werkt ook nog goed, maar als ik hem dan toch naar Roland Benelux moet (laten) slepen, lan ik misschien die zaken ook ineens up to date laten brengen, want vroeg of laat moeten die toch wel eens vervangen worden, heb ik me laten vertellen.

Overigens maakt het display een licht zoemend geluid als ik de A80 inschakel. Hebben andere gebruikers daar ook last van?

Ik heb niet gevraagd wat de kosten zijn. Volgens de technieker was het een simpele upgrade. Mijn display zoemt niet...

Back