Virus Ti boot probleem na OS update

Spinal

Ouwe rot
Hi

Ik heb vandaag mijn Virus Ti desktop binnen gekregen en gelijk de nieuwste software geinstalleerd (1.0.9). Nu ging alles goed met de installatie van de drivers etc, maar bij het werkelijk updaten van het OS kreeg ik bij 100% de melding dat de update failed was. Maar nu blijft mijn virus maar achter elkaar booten. En kan 'm dus ook niet fatsoenlijk uitzetten, want alle keys reageren niet.

Weet iemand hier wat op? of er een 'hard' reset functie is? want de 'soft' reset kan helaas niet. De manier zoals het op de vorige Virussen werkte met het ingedrukt houden van de LFO Shape knop werkt ook niet. Heb ook al een mailtje naar Access gestuurd maar nog niets terug gekregen.

alvast bedankt :)

Das echt balen, wanneer je net iets binnenhebt!!!

Succes ermee! lijkt erop dat je alles geprobeerd hebt. Stekker er uit en daarna meteen de toetsencombo indrukken lukt dus ook niet? Als je nu op de een of andere manier een lager os erop zou kunnen krijgen..

Tja vertel mij wat, dacht toch echt een vette bak binnen te halen, qua sound, niet qua pech ;{

Kan 'm ook niet open maken vanwege de garantie sticker.

Nee, openmaken is iets waar je echt niet aan moet beginnen...Tis toch een garantie zaak, en ik neem aan dat hij gewoon via midi of usb gewoon weer hersteld kan worden met software..

Ja let's hope so. Heb 'm bij Thomann vandaan, dus je zet 'm ook niet eventjes snel op retour. Moet wel zeggen dat het echt een slechte productie is dit apparaat. Bij het monteren van de rack-oren schoot al 1 ringetje waar normaal de schroef in moet los en kwam vrolijk uit de synth vallen :frons:

Origineel geplaatst door pal
Nee, openmaken is iets waar je echt niet aan moet beginnen...Tis toch een garantie zaak, en ik neem aan dat hij gewoon via midi of usb gewoon weer hersteld kan worden met software..

Daar zou ik niet zo zeker van zijn aangezien het OS de functie heeft om een USB
I/O te begrijpen. met een kapot OS vrees ik een retourtje Access fabriekje.

TI

TI

hi...

probeer de power connector eens een paar keer in en uit te pluggen

To reset the TI unplug the power cord, press and hold [ARP EDIT] and plug the power cord in, when BPM and the Access LED in the Mixer section are blinking, release the [ARP EDIT] button.

If this happened after a failed OS update, you might boot the TI into "update mode" which is by holding [EXIT] during a powercycle and run the firmware updater afterwards.

Ben benieuwd of t gelukt is!? Heb ooit ook zoiets gehad met een waldorf Q keys. Toen is het me uiteindelijk ook gelukt.

Succes!

Ach, ik had het zelfs dat toen ik de TI uit de doos haalde en voor het eerst had aangesloten en aanzette dat ik een WhiteScreenOfDeath kreeg. Paar keer powerplug+arpedit en hij wilde wel booten.

Failed OS updates heb ik nog geen last van gehad, maar de TI heeft altijd de optie in z'n bootstrap om in BIOS UPDATE modus te raken. Als je daarin terecht komt kun je de OS update opnieuw uitvoeren.

Als het consequent verkeerd gaat raad ik je aan om een andere USB poort van je computer te proberen. Ik weet niet hoe jouw situatie is, maar als je er USB hubs en dat soort spul er tussen hebt zitten: sluit de TI rechtstreeks aan.

De TI vraagt/eist/reserveert 62% van de USB bus, dus dat is nogal wat. Ik kan bijvoorbeeld geen webcam starten als ik de TI heb aangesloten. Dus wat je ook kunt proberen is: verwijder al je USB spul, probeer de OS update. Als dat lukt, sluit dan de low-bandwidth spullen (muis e.d.) een voor een terug aan om erachter te komen welk USB apparaat de "bus-hog" is.

Hoop voor je dat het lukt.

Tot op heden heb ik nog niet gehoord van dergelijke problemen. Meestal waren de problemen echt hardware gerelateerd (bijv. rotte toetsen). Wel is het zo dat USB voor een kleine groep mensen nogal eens problematisch kan zijn, maar dat komt bij alle USB apparaat bouwers wel eens voor. In het uiterste geval is wellicht je moederbord niet helemaal jofel compatible. Maar voor dat je tot die conclusie komt zijn er nog zat dingen die je kunt proberen.

J.

YES!! het werkte! (de EXIT knop bij de powercycle). Hij is nu weer terug op 1.0.5, maar hij doet het iig 8)

Harstikke bedankt allemaal! Heel erg tof dat jullie zo snel reageerde en vooral met zinvolle informatie :biertje:

TI

TI

mooi zo ...

bij mij precies hetzelfde ...white screen of death... maak ik soms nog wel eens mee, maar het meest irritante is toch wel
het crashen van de TI (desktop) terwijl je ff lekker aan het editen ben...

Back