Realistische drumsounds.....

DaVinci

Midioot
Wie kan me over het volgende adviseren:

Ik ben op zoek naar een ACTUELE hardware module (geen vst/plugs, geen samplers or what-so-ever) die realistische
drumsounds genereert.
Dus geen Roland TR e.a., maar een drumstel die klinkt zoals een akoestische drumstel hoort te klinken.

Attachments

• yamaha.jpg
    yamaha.jpg
    11,7 KB · Bekeken: 87
In de Interface heeft volgens mij eens zoiets gestaan.. Das een soort Vsti volgens mij waarbij je dus ook gewoon een drumstel ziet staan en dan kan je bijv. kiezen of je een pearl of tama snare wilt bijv. met foto naar ik weet :okdan:

Je kan ook de plaatsing van de microfoons veranderen enzo.. Ik weet nog wel dat de interface het toen best hoog aanschreef kwa klank en realisme...

Vast wel dat nu iemand weet welke plugin (of misschien was het standalone) ik bedoel.. help me ff8D

PS interface is een Producerblaadje van nederlandse bodem.. www.interface.nl misschien?

Dat is volgens mij de Drumkit from Hell als ik het me goed herinner...

Maar op E-drumming worden een hele hoop e-drum modules besproken.. Misschien dat je daar wat aan hebt! :okdan:

koop gewoon een electronisch drum stel .... lekker rammen man ..... en geen mens die t hoort .... aangezien je met koptelefoon op kan drummen .......

Drums

Drums

Thanx voor de reacties.
Voor alle duidelijkheid; ik wil niet zelf drummen maar zoek gewoon de meest realistische sounds.

meest realistische sound zul je toch echt iets sample based moeten gebruiken ..

en dan heb ik t niet over samples die je overal van t net kan plukken ..... maar echt de profi samples.. dat komt t dichts in de buurt ... in combinatie met een hard of softsampler ...

waarom wil je trouwens niet iets gebaseerd op samples? een drumsynth kan nooit zo dicht in de buurt komen als the real thing vergeleken samples die op speciale manieren zijn opgenomen van de betere drum stellen ...

Origineel geplaatst door Ethereal

Juist. Deze kit maakte mij aan het janken. Of is het normaal dat alle samples een verschrikkelijke ruis bevatten?

Origineel geplaatst door koekebakker
Juist. Deze kit maakte mij aan het janken. Of is het normaal dat alle samples een verschrikkelijke ruis bevatten?

ruis is niet normaal .... tenzij je kut samples heb of ergens van t net geplukt ..

zo klinkt een profi sample van een ludwig 400 :

Attachments

• dry400snare8.wav
    153,7 KB · Bekeken: 86
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ruis is niet normaal .... tenzij je kut samples heb of ergens van t net geplukt ..

zo klinkt een profi sample van een ludwig 400 :

Ik had het over Drumkit from Hell. Deze set komt inderdaad rechtstreeks "from hell"

en hier een kick ...

verder post ik geen samples aangezien dit niet geheel legaal is .... koop ze zelf maar ... 8o)

samplelab drum fundamentals komen deze samples vanaf

Attachments

• 9000kick03.wav
    339 KB · Bekeken: 82
Dat is een keuze.

"....waarom wil je trouwens niet iets gebaseerd op samples? een drumsynth kan nooit zo dicht in de buurt komen als the real thing vergeleken samples die op speciale manieren zijn opgenomen van de betere drum stellen ... "

Dan is mijn vraag; bestaan er geen drumsynths die sample based werken en dus opgenomen zijn van de betere drumstellen?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
meest realistische sound zul je toch echt iets sample based moeten gebruiken ..

en dan heb ik t niet over samples die je overal van t net kan plukken ..... maar echt de profi samples.. dat komt t dichts in de buurt ... in combinatie met een hard of softsampler ...

waarom wil je trouwens niet iets gebaseerd op samples? een drumsynth kan nooit zo dicht in de buurt komen als the real thing vergeleken samples die op speciale manieren zijn opgenomen van de betere drum stellen ...

Wat je kan doen is een e-drum aansluiten en de pads dus als midi triggers laten werken vervolgens bijv battery als soft synth laten werken met realsamples van goede drums bijv Wizoo samples van sonor drumstellen

... maar ook op een Roland SPD-S kan je eigen samples inladen...

Origineel geplaatst door DaVinci
Dat is een keuze.

"....waarom wil je trouwens niet iets gebaseerd op samples? een drumsynth kan nooit zo dicht in de buurt komen als the real thing vergeleken samples die op speciale manieren zijn opgenomen van de betere drum stellen ... "

Dan is mijn vraag; bestaan er geen drumsynths die sample based werken en dus opgenomen zijn van de betere drumstellen?

koop een groovebox .. waar je samples in kan importeren ...

Origineel geplaatst door koekebakker
Ik had het over Drumkit from Hell. Deze set komt inderdaad rechtstreeks "from hell"

welke versie had je? 1, 2 of superior? 1 en S komen van Toontrack, 2 komt van Eastwest en daar is 'men' beduidend minder over te spreken. Zelf vind ik superior erg goed klinken hoor! ik heb 'm niet (yamaha motif voldoet prima voor mij), maar als je bijvoorbeeld naar het album Catch 33 van Meshuggah luistert heb je wel een impressie :)

Bij de yamaha A4/5000 zit een samplecd die een hele mooie studiokit voor de sampler bevat, waarbij de drumgeluiden dynamisch veranderen bij hardere aanslag, dat vond ik een hele mooie realistische klank. Ik heb nog nooit met zoveel plezier op een midi toetsenbord zitten drummen :)

Origineel geplaatst door Ethereal

mis, dat kan niet anders dan BFD zijn
met DFHS (drumkit from hell superior), kan je wel heel uitgebreid de leakage controleren(wat bfd niet kan), maar niet de plaatsing van de microfoons (wat bfd wel kan)

overigens bestaat sinds kort de holy grail: de muse receptor is compatible gemaakt met DFHS , dus dat is een hardwarecombo, die in realisme alle mogelijke hardware oplossingen overstijgt

Misschien kun je een Alesis DM Pro ergens voor een lief bedragje oppikken? Of anders inderdaad een sampler. Zo'n ding begrijpt velocity goed, ze zijn erg goedkoop, veelzijdiger dan een reguliere drumbak die alleen maar percussie heeft. Zorg er voor dat je 'm volstopt met drumsounds en klaar.

Een MPC1000 is anders ook een optie, of een JV1010 met Drum en Bass expansion.

Het enige wat je nodig hebt zijn inderdaad die realistische drumsounds zelf.

Back