Fender Rhodes, wat nodig om in studio te functioneren

een ietwat bejaarde reggaemuzikant die ik ken haalt zijn rhodes 73 door zijn gemodde leslie 122. De mod bestaat er in dat hij er een jack ingang met preamp (uit een oude siemens preamp) met een switch tussen de hammond 11pinskabel en de jak input bijgestoken heeft. Hij heeft dan nog een andere leslie 122 voor als hij ze beide (de rhodes en de hammond b3 wil gebruiken.

Soms steekt hij hem ook gewoon in een urei 610 om dan naar de mixer te gaan, maar de leslie heeft de rhodes een zeer speciale klank, zeker als je de rotors aanzet.

hij gebruikte vroeger dat in de studio en op het podium ook.

Origineel geplaatst door elektrovolt
binnenkort eens een rhodes door mijn dynacord bassking '63 + framus cs212 laten ronken, en ik vrees dat dat heel lekker gaat klinken !

Dat vrees ik ook. :D

versterker voor Rhodes Mark 2

versterker voor Rhodes Mark 2

hej,

Ik zoek een goede versterker voor mijn Rhodes Mark 2 waardoor de piano tot zijn recht komt. Ik zou hem alleen gebruiken voor in mijn kamer en opname.
Ik dacht aan de Fender Champion 600 (die goedkope,mooie,nieuwe editie:kroon:).
Maar, ook al is het niet duur, ik wil men geld toch niet gewoon wegsmijten dus kan iemand van jullie mij zeggen of het een goed idee is en de moeite waard?
(en ook voor elektro-akoestische gitaar?)

Bedankt en vriendelijke groetjes, Michaël

hej,

Ik zoek een goede versterker voor mijn Rhodes Mark 2 waardoor de piano tot zijn recht komt. Ik zou hem alleen gebruiken voor in mijn kamer en opname.
Ik dacht aan de Fender Champion 600 (die goedkope,mooie,nieuwe editie:kroon:).
Maar, ook al is het niet duur, ik wil men geld toch niet gewoon wegsmijten dus kan iemand van jullie mij zeggen of het een goed idee is en de moeite waard?
(en ook voor elektro-akoestische gitaar?)

Bedankt en vriendelijke groetjes, Michaël

Die champion 600 is een goed idee.
Ik heb er eens op gespeeld en was verbaasd dat die zo goed klonk en toch zo goedkoop was.

ik had heel even een rhodes hier, die had een soort voorversterkertje ingebouwd, had ook een knop extra.
ik heb er geen verstand van, had m geruild, maar de jongen die hem kwam ophalen, prikte m gewoon in een meegebrachte roland kb versterker en ging even spelen. de tranen sprongen in mijn ogen, zo mooi klonk dat.
je kan het gewoon zo gek maken als je zelf wil.

Back