mijn linker oor is bijna 50% minder!!!

nee hoor der zit een pa mixer tussen naar de dj booth, waar indien nodig de fader naar beneden kan getrokken worden. Dus der was steeds iemand van de verhuurfirma aanwezig die dit in het oog hield. maar der zaten ook limiters in het spel. zonder limiters zouden heel wat boxen naar de vaantjes gespeeld worden. zo'n martin audio setjes kosten al gauw een paar duizend euro's

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ehhh...

Laten we wel wezen, als een DJ oordopjes moet gaan dragen, waar is men dan mee bezig?
Men weet dus dat het schadelijk is en men stelt het publiek er gewoon aan bloot?
Sorry, maar eigenlijk is dat misdadig gedrag.

Ik was eens in Utrecht, in de Kikker of zoiets, en de DJ die begon te draaien liet mijn oren van binnen kietelen en iedere oorarts kan je vertellen dat dat een pijnsensatie is, dus al boven de pijngrens. Ik heb mijn entreegeld teruggevraagd en erbij verteld dat ze strafbaar zijn, omdat er nergens aangekondigd stond dat er zo hard geluid in de zaal was. Aansprakelijkheid en zo. Een vriend trad later op en moest de knop van de zaaleigenaar meer naar links draaien.

Ik ga nooit naar een concert of optreden zonder mijn oordoppen!

Wout

Ik heb een keer met de eigenaar van een P.A.-bedrijf gesproken, wiens trots het was mij te vertellen dat men in
een club opererende op "werkelijk ieder punt" meer dan 120 db geluidsdruk kon realiseren. Je laten martelen voor
40 Euro; nee, dan Guantanomo Bay, da's met kost en inwoning lekker voordelig(al schijnt de DJ daar er niet zoveel verstand van te hebben, want hij draait steeds hetzelfde nummer).

Stilte, verzoek ik
de heilge geslachten
de kinderen van Heimdal....
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door sander
en als de DJ dan vervolgens z'n gain's verder opendoet? Of onderdrukt zo'n limiter dat dan helemaal?
Dat doe ik altijd wel in 't theater/cultureel centrum waar ik werk. Afgelopen zaterdag nog, bij de finale van een DJ-contest. In de zaal op 100 dB, en alles er boven werd door een limiter afgekapt. En de DJ's mochten niet zeiken, we hadden speciaal voor de avond een DBX comp/limiter ingeprikt. We hadden ook een Behringer Autocom kunnen gebruiken....

En zelf prik ik dan natuurlijk m'n Alpine's in m'n oren, zodat ik de volgende ochtend niet met een verrotte kop en piepende oren zit.

Origineel geplaatst door no_disc
kijk, de werkwijze van GeeEs komt natuurlijk helemaal niet in de buurt van een echte gehoortest waardoor je kunt weten hoe goed je hoort...
...maar voor zover ik een beetje verstand heb kun je daarmee wél een eventueel (groot) verschil tussen je twee oren opmerken

en ik denk dat het GeeEs ook alleen maar om dat laatste te doen was

tot zover mijn poging tot het oplossen van misverstanden

je koptelefoon geeft alleen geen 100% vlak beeld, hoe ga je dat oplossen? Hoe lost de audicien dat eigenlijk op?

Ik ga ook nooit meer naar een concert zonder m'n alpine's. Leven zonder piep in je oor is gewoon veel prettiger! Ook de koptelefoon van mijn mp3 speler zet ik niet zo hard en ik draag geen oordopjes maar een gewone hoofdtelefoon (AKG K 24 P): het schijnt dat het al veel uitmaakt dat de speaker dan tegen je oor en niet ìn je oor zit. Bovendien zit het fijner en staat het cooler maar dat terzijde

Origineel geplaatst door sander
Die testen bij de gehoorwinkel zijn niet slecht als de koptelefoon over je hele oor heen gaat en de ruimte redelijk geluidsdicht is. De gene die de test afneemt zal wanneer je op bepaalde piepjes niet reageert deze iets later vaak alsnog herhalen, zodat hij/zij zeker weet dat je ze echt niet hoorde. Ik zelf weet soms echt niet meer of ik wel of niet een piep hoor, volgens mij heb ik wel eens onterecht op het knopje zitten drukken. Ook ga ik m'n adem inhouden en probeer me super te concentreren. Maar dat adem inhouden werkt nou ook niet echt goed.

En iemand die hier net schreef, kan je zelf ook wel doen thuis met koptelfoon en piep generator die snapt het geloof ik niet helemaal.

Hier ging het ook om ja.

Links heb ik gestest 3 x en rechts 1 x

Links heb ik gestest 3 x en rechts 1 x

Origineel geplaatst door hansbakker
voor de topicstarter, doe em dan wel twee keer he! 1xlinks, 1x rechts.. :)
http://www.hoortest.nl/hoortest.html

Links heb ik gestest 2 x

Ik heb links 1x keer slecht getest en 3 gewoon goed gestest.
Is mijn linker oor nou goed of slecht of is deze test gewoon slecht ?

En rechts heb ik 1 x getest en was gewoon goed maar dat was al goed.

Ik weet niet of ik het hier mee het ook echt mee kan meten he.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door no_disc
kijk, de werkwijze van GeeEs komt natuurlijk helemaal niet in de buurt van een echte gehoortest waardoor je kunt weten hoe goed je hoort...
...maar voor zover ik een beetje verstand heb kun je daarmee wél een eventueel (groot) verschil tussen je twee oren opmerken

en ik denk dat het GeeEs ook alleen maar om dat laatste te doen was

tot zover mijn poging tot het oplossen van misverstanden

Dat klopt ja.

de dokter

de dokter

Maar goed ik was gister ook naar de dokter geweest.
Die zij dat ik later nog een keer nog zoon test moest doen, en dan in he voor jaar(april)
Dan weet hij zeker dat ik niet in me hoofd verkouden ben.

Maar er is zo wie zo een kopie van die enen keer in mijn dosee

Maar goed ik wil er wel bij zeggen dat ik altijd en dan ook echt altijd die oor berschermers van 30 euro bij me draag.

Kan ik altijd bij nood die dingen in doen.

Ik heb ook fijn Alpine dopjes, en die gaan ook in als ik het voel kietelen. Verder ga ik ook gewoon regelmatig ergens zitten waar het rustiger/rustig is.

Ik zie hier ook regelmatig oproepen om geluid zachter te zetten. Daar ben ik het pertinent NIET mee eens. Waarom niet? Nou, ik heb wel eens een gedraaid op plekken met extreme begrenzing (Aknaton Amsterdam, Wyb Terschelling), en de geluidsvolumes daar zijn zo laag dat je mensen over de muziek heen hoort praten. Dat is ontstellend irritant. Als je de geluidsvolumes zo laag wil hebben dat er geen schade ontstaat, zul je dus ook de mensen er op moeten wijzen dat ze hun kop moeten houden. Jaja.

Daarom zeg ik: Pomp die boxen, en iedereen aan de gehoorbescherming. Het klinkt prima, en je kan de muziek nog steeds voelen. Ik was maar wat blij dat ik oordoppen inhad bij een liveoptreden van Sunn o))), maar met lagere volumes gaat de grond niet trillen als zij spelen, en dat is toch wel de bedoeling. :D

Hhm....

Hhm....

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik heb ook fijn Alpine dopjes, en die gaan ook in als ik het voel kietelen. Verder ga ik ook gewoon regelmatig ergens zitten waar het rustiger/rustig is.

Ik zie hier ook regelmatig oproepen om geluid zachter te zetten. Daar ben ik het pertinent NIET mee eens. Waarom niet? Nou, ik heb wel eens een gedraaid op plekken met extreme begrenzing (Aknaton Amsterdam, Wyb Terschelling), en de geluidsvolumes daar zijn zo laag dat je mensen over de muziek heen hoort praten. Dat is ontstellend irritant. Als je de geluidsvolumes zo laag wil hebben dat er geen schade ontstaat, zul je dus ook de mensen er op moeten wijzen dat ze hun kop moeten houden. Jaja.

Daarom zeg ik: Pomp die boxen, en iedereen aan de gehoorbescherming. Het klinkt prima, en je kan de muziek nog steeds voelen. Ik was maar wat blij dat ik oordoppen inhad bij een liveoptreden van Sunn o))), maar met lagere volumes gaat de grond niet trillen als zij spelen, en dat is toch wel de bedoeling. :D

Dit vindt ik nou ook.

Origineel geplaatst door Ken Waldek
ikzelf krijg ieder jaar ook een gehoortest aan men been

Wat was de uitslag??

Sorry, kon het niet laten.. :dubbel:

Back