[Creamware] Luna II vs Pulsar XTC

propellerhead

Ingeburgerd
Ik ben van plan een goede DSP-audiokaart te kopen Ik zit te twijfelen tussen de Luna II en de Pulsar XTC.

Wat is precies het verschil tussen deze twee. De Luna II heeft 3 DSP-chips en de XTC 6. Is de XTC gewoon krachtiger?

Inderdaad de alle xtc versies van Creamware hebben geen in en uitgangen. De LunaII kan je wel in XTC mode gebruiken.
Nadeel is dat je hem vanuit Cubase niet meer kan gebruiken voor HD recording.

Als de pegeltjes het toelaten is een combinatie van die 2 ideaal.

Ok bedankt!

Zo'n combinatie gaat niet lukken met mijn oer-europese pietermannen... :bekdicht:

Thaizer-> Ik zie dat jij een Luna II hebt. Wat zijn je ervaringen?

dat lijkt me echt een onzin gerucht wat nergens op gebaseerd is. CW is de laatste maanden juist erg actief en heeft een aantal zwaar goede plugins uitgebracht (Minimax, Vinco). Verder is gisteren de langverwachte Modular V3 uitgebracht en is er een nieuwe update voor de ScopeFusion software. (wat nu het besturingssysteem is voor alle CW kaarten)

De XTC is trouwens hetzelfde als een Pulsar 2, maar dan zonder I/O's. Als ik jou was zou ik voor een Pulsar 2 gaan, maar het ligt eraan wat je ermee wilt doen. De betere plugins voor CW kaarten vreten DSP power (vooral synthesizers) en dan ben je met de 3 DSP's van de Luna snel uitgepraat.

Je kan het natuurlijk wel altijd later uitbreiden met nieuwe kaarten.

Origineel geplaatst door King of Snake
dat lijkt me echt een onzin gerucht wat nergens op gebaseerd is. CW is de laatste maanden juist erg actief en heeft een aantal zwaar goede plugins uitgebracht (Minimax, Vinco

kijk dat ze goede plug ins uitbrengen wil niet zeggen dat ze geen problemen kunnen hebben. native instruments heeft ook redelijke problemen gehad. terwijl die ook behoorlijk goed spul op de markt brengen.

trouwens ik heb ook zoiets op gevangen over creamware. maar ik geef toe ook echt opgevangen..

Zou erg jammer zijn als Creamware de handoek in de ring zou gooien. Ze makken mooie spullen.

Kunnen ze anders niet overgekocht worden door een andere fabrikant?

Als je echt gaat voor DSP power is het beter om voor de pulsar te gaan (of 2x luna), synths zoals de Zargs bijvoorbeeld kun je niet draaien op een luna. Ook als je meerdere modules actief hebt tegelijkertijd is 6 dsps geen overbodige luxe. XTC mode is nog erg buggy en werkt niet goed, maar middels het flexibele routing window kun je nagenoeg alles wel configureren.

re: [Creamware] Luna II vs Pulsar XTC

Ik hoop maar dat het een gerucht is, ik vond het nieuwe SCOPE platform juist zo'n verbetering, en stel dat creamware failliet gaat dan zijn er denk ik wel mensen die staan te trappelen om de techniek over te kopen. naar mijn mening zijn ze op een aantal punten verder dan TC of UAD, ik denk echter wel dat Digidesign toch het beste blijft, maar dat mag ook wel voor die prijs.

Greetz FLOW

Ik hoop ook dat het een gerucht is.

Ze maken beregoeie spullen....

Ze zijn echter al weken niet meer telefonisch te bereiken wat ik heel raar vind voor een bedrijf.

Verder hoor ik van heel veel kanten dat het niet goed gaat met Creamware.

groeten

basicsys

ik heb hier nog een creamware powersampler (is in principe een luna) kaart liggen voor je met luna 2496 breakoutbox, scheelt je pegels als je hem 2nd hand koopt.

PB maar

Ik zit op bijna alle internationale Creamware-gerelateerde forums en heb het gerucht verder nog nergens gehoord.... ik ga er voorlopig dus maar van uit dat Creamware voorlopig nog geen broodje aap verkoopt!

Creamware vertoont de laatste tijd inderdaad juist koortsachtige activiteit; de geweldige Minimax en Vinco, een update op de Modular (nu met skinnable front-end, yeah :{ ), een nieuw operating system en af en toe suggesties op hun eigen Creamware 'forum' (dat helaas voor 50% bevolkt wordt door zeikers die de manual niet lezen) dat er nog meer interessante plugins in de pijplijn zitten (en eerdere suggesties zijn altijd uitgekomen!!!)

Verder zijn ze af en toe een beetje arrogant wat betreft customer support, kan me voorstellen dat iemand bij Creamware de stekker van de telefoon eruit heeft getrokken omdat ze suf gebeld worden over bugs in het nieuwe OS... is beetje vervelend trekje van het bedrijf

binnen enkele weken zijn sfb3.1a en b uitgebracht die bijna alle bugs fixten (3.1b loopt bij mij stabiel, ook als ik gekke dingen doe) en de beta van 3.1c is bijna uitontwikkeld en verwacht ik binnen 2 weken. Dus Misschien dat de telefoon dan weer opgenomen wordt :)

CW bereikbaarheid qua techsupport en klantenservice is altijd al aan de magere kant geweest (niet uit eigen ervaring gelukkig). Ik zou hierin echter geen aanleiding zien voor een aankomend faillisement, in elk geval niet zolang het van dit soort vage bronnen komt. CW is gewoon een vrij klein bedrijfje met beperkte middelen. Het feit dat ze veel goede spullen uitbrengen de laatste tijd lijkt mij toch wel een indicatie dat het niet slecht gaat met het bedrijf. Als het slecht zou gaan zou er nooit genoeg geld zijn voor al die r&d en ontwikkelingskosten.

Native Instruments zal ook veel meer last hebben van gekraakte software. Creamware heeft daar minder last van omdat je toch eerst een DSP kaart van hun moet kopen.

Ik heb het idee dat als ze doorgaan ze hun verkoopactiviteiten geheel naar het internet gaan verlgeggen ipv via winkels.

Dat scheelt enorm veel kosten.

Dat zou ook verklaren waarom de verkoopafdeling telefonisch niet te bereieken is.

groeten

basicsys

Back