muziek-soort

keithsonic

Nieuwkomer
Is het zo dat de meeste leden op dit forum overwegend house maken ? Onder house versta ik dan alles met een house-beat zoals acid, trance, hardcore, mellow enz. Ikzelf ben niet zo'n hous-liefhebber omdat ik het een on-origineel en uitgemolken muziek-soort vind. Ik hou meer van Chemical Brothers, Prodigy, Leftfield, Apollo 440, en Fatboy Slim.
Zijn er mensen hier die muziek maken ZONDER dat saaie OEF..OEF..OEF..OEF..-ritme ? Zo ja kan ik jou muziek dan ergens downloaden ?

---------------------------------------------------------------------------------------
Gear: LA-Gear met katoenen veters

Re: muziek-soort

Origineel geplaatst door keithsonic
Is het zo dat de meeste leden op dit forum overwegend house maken ? Onder house versta ik dan alles met een house-beat zoals acid, trance, hardcore, mellow enz. Ikzelf ben niet zo'n hous-liefhebber omdat ik het een on-origineel en uitgemolken muziek-soort vind. Ik hou meer van Chemical Brothers, Prodigy, Leftfield, Apollo 440, en Fatboy Slim.
Zijn er mensen hier die muziek maken ZONDER dat saaie OEF..OEF..OEF..OEF..-ritme ? Zo ja kan ik jou muziek dan ergens downloaden ?

Misschien nooit es naar 'goede' (originele) house muziek geluisterd?

Het laatste album van The Chemical Brothers is ook house,
Fatboy Slim is al jaren niet meer vernieuwend, en op het laatste Leftfield album staan een paar beregoeie housetracks.

Dus waar wil je nou eigenlijk naartoe ?

groeten

basicsys

ps wat ik maak wordt vaak met Underworld vergeleken, je vindt het op mijn mp3 page via www linkje onderaan.

'Leftfield heeft ook genoeg oef oef oef oef oef dacht ik toch.'

Kan ook geen kwaad voor de afwisseling...

'Misschien nooit es naar 'goede' (originele) house muziek geluisterd?'

Dat zou kunnen. Mischien heb ik teveel geluisterd naar die commerciele lopende-band-bende van Dj Jean, Tjesto, Jurgen of noem al die clonen maar op. Ik snap dus niet waarom die gasten zo populair zijn met die fantasieloze gedreun.

Dat zou kunnen. Mischien heb ik teveel geluisterd naar die commerciele lopende-band-bende van Dj Jean, Tjesto, Jurgen of noem al die clonen maar op. Ik snap dus niet waarom die gasten zo populair zijn met die fantasieloze gedreun. [/B]

Lijkt me simpel: De muziek is herkenbaar en zeer simpel te begrijpen tegenover 'echte' house muziek die te ingewikkeld is voor de gemiddelde breezer boys en girls...

ik zeg nix...

'Het laatste album van The Chemical Brothers is ook house,
Fatboy Slim is al jaren niet meer vernieuwend, en op het laatste Leftfield album staan een paar beregoeie housetracks.'

De laatste van ChemBros is idd wat meer house, daarom vind ik die ouwe albums een stuk beter (Exit planet Dust, Dig your Own Hole).
Fatboy slim WAS vernieuwend nu niet meer maar zijn stijl vind ik erg goed. Leftfield maakte niet alleen maar house.
Het gaat er om dat ik breakbeats (or whatever) mooier vind dan house-beats.

Gear-list: Pc, cd's en alle programma's, synthesizers, samplers, controllers, en compressors die jij had, hebt of ooit hoopt te hebben.

---------------------------------------------------------------------------------------

praat geen :kont: man! er zijn net zoveel (weinig) mensen die vernieuwende dingen maken voor andere genres als voor house.

voortan gewoon zeggen als je breakbeat achtige muziek tof vind, inplaats van zulke dingen te zeggen. ik vind bijv. breakbeat ook niet leuk, en alles klinkt in mijn oren ook maar hetzelfde, maar dat is omdat ik er gewoon niet van hou. snappie.

ik vind zo'n uitspraak getuigen van een enorm laag inteligentie.
je kan er niet van houden maar blijkbaar, heb je niet de moeite genoemen om er in iedergeval eens naar te luisteren

in ierder geval heb je een referentie kader van een cm of 2...
dommere uitspraken heb ik hier eigenlijk nog niet gehoord.

ik kan een heel betoog houden waarom het niet onorgineel is en uitgemolken, maar ik denk dat jij dat toch niet echt zal begrijpen, aangezien je je mening al gevormd hebt dus meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt..

Origineel geplaatst door olafmol
ik zeg nix...

Groot gelijk Olaf! Weer van die figuren die ...... ach laat ook maar!

Eric

hmm nou ik zalk dan toch maar eben uitleggen

ten eerste house (in het algemeen) muziek is populair
populaire dingen zijn commercieel en zullen altijd worden uitgemolken. dat wil niet zeggen dat er niks innovatiefs gebeurt:

in house muziek wordt vooralsnog voor het grootste deel steeds gemaakt met elektronische instrumenten. in geen bedrijfstak, sector of wat voor industrie dan ook gaan de ontwikkelingen, vernieuwingen en toepassingen zo ver in de consumenten en proffesionele elektronica en in de computersector..

logisch gevolg is dus dat bijna alle verniewingen binnen de muziek industrie het eerste te horen zijn in de house(in het algemeen).

verder het oef ritme zoals jij dat noemt is een kenmerk van een muziek soort, je kan het leuk vinden of nietmaar het is zo.
elke muziek stroming heeft zo zijn eigen ongeschreven regels. dat maakt muziek herkenbaar.

zo he! nu heb ik zomaar ff in een paar zinnen weer 2 cm bij je referentie kader geplakt..

Ik vind house zelf zeker niet uitgemolken. Ja die beat blijft toch altijd op de tel, maar voor de rest blijft het steeds in beweging en is er steeds sprake van evolutie. Maar die moet je natuurlijk niet bij Jean en Co zoeken!
Het maakt uiteindelijk toch geen barst uit wat voor beat eronder zit, als het geheel maar mooi is.

Ik hou zellf erg van breakbeats gecombineerd met housebeats. House voor het tempo en de power, breakbeats voor de swing! :)
Ik ben op het moment trouwens een drum&bass nummer aan het fabriceren á la LTJ Bukem (compleet met Rhodes geluiden), is wel eens leuk omdat ik normaal vooral house doe.

btw. Fatboy Slim was nooit vernieuwend, hij imiteerde altijd de Chemical Brothers, dat zegt hij tenminste altijd zelf. Hij heeft wel wat leuke deuntjes maar de chems zijn toch wel van een ander niveau.

En laten we alsjeblieft niet over iemands inteligentie oordelen op basis van een paar zinnetjes.

Keith kerel

Volgens mij als je iets meer, gezien de beperkte inhoud in het beperkte aantal posts van je, aandacht besteed aan je boodschappen dat je meer leuke respons krijgt. Ook kan ik van harte aanraden om eens te gaan zoeken naar oudere threads en daar ook veel informatie over muziekstijlen van diverse mensen in staat. Kun je zelf lekker downloaden en luisteren als je wilt.

Back