jeetje wat een aparte sfeer hangt er in dit forum. echter, om volledig te zijn: ik maak dood-ordinaire commerciele popmuziek ! www.tewater.nl, wellicht heb je me op the box, tmf en mtv voorbij zien komen !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door keithsonic
actionHank: 'praat geen man! er zijn net zoveel (weinig) mensen die vernieuwende dingen maken voor andere genres als voor house.'
Deze post van mij had de bedoeling om reacties uit te lokken. Ik was benieuwd of er mensen waren op dit forum die iets anders maken dan house. Het gedis van hous-muziek neem ik terug omdat ik me daar waarschijnlijk te weinig in verdiept heb (ik ken alleen commerciele house).
Blijkbaar maken veel mensen hier house/dance.
EDP: 'ik vind zo'n uitspraak getuigen van een enorm laag inteligentie'
Ja deze uitspraken waren voorbarig, maar ik krijg wel veel reacties waar ik wat aan heb.
Bedankt voor al de reacties. Ik moet nog veel leren.

Origineel geplaatst door creatormusic
Creatifiteit is trouwens niet echt een grote vereiste bij het maken van house, als we kijken naar de beat (wat de leidraad is in dit topic). Zo is het dus feitelijk voor iedere Jan met de korte achternaam die over de middelen beschikt (dergelijke configuratie, tijd en motivatie) om wat house in elkaar te flansen. Kijk maar op die reclames die die programma's promoten waar je je eigen house(muziek) mee kan maken: ja, binnen korte tijd heb je zo je eigen house in elkaar gezet enzo... okee, je hebt verschillende nivau's, feit is wel dat house over het algemeen de simpelste vorm van muziek is in tegen stelling tot bijvoorbeeld klassiek. Okee, klassiek is niet te vergelijke met house, omdat klasiek puur met toonladders (tonen) heeft te maken (melodie) en house met beats. Maar wat stellen die beats nou voor die zich 130 keer per minuut herhalen? Okee okee, in house zit ook een melodietje die zich dan wat minder dan 130 keer per minuut herhalen... maar ook dat stelt niet veel voor en is vaak door derden gecreerd (bestaande samples of riff's) of sterker nog... zijn gewoon gejat uit oude nummers (in de meeste gevallen de ideeen ervan) uit gebrek aan eigen innovation, fantasie of creatifiteit.
...
) en ook in de klassieke muziek is al uitvoerig bewezen dat repetivieve patronen dan heel goed werken (Strauss!). Met andere woorden, er is verschil tussen muziek om voor te gaan zitten en uitgebreid te beluisteren en muziek om op te dansen. Muziek waar je uitgebreid voor gaat zitten heeft veel meer variatie nodig, en dan hangt ut er maar net vanaf of jij wel van melodie houd of je een stukje klassiek opzet, een ander zal (ik noem maar wat) autechre opzetten.
laat het alsjebleift zo zijn dat we allemaal verschillende smaken en menigen hebben, en ons goed realiseren dat het een niet beter is dan het ander. Als ome piet graag naar frans bauer luistert, laat hem dan toch, het is gecreerd (dus creatief) en oom piet geniet ervan, wat is er dan mis mee?nou was eigenlijk niet bedoelOrigineel geplaatst door creatormusic
Hoi...
Ik geef je geen ongelijk EDP, maar jij trekt conclusies uit mijn verhaal wat ik niet helemaal terecht vind. Jij zegt dat ik house muziek nix voor vindt stellen omdat het simpel is om te maken.
) en als hier al een discussie is over inhoudelijke muziek, dan zal dat wellicht met een andere visie zijn dan jou visie op muziek.Origineel geplaatst door creatormusic
maar die 5 nummers die ik hier gedownload heb...

Origineel geplaatst door Bahamut
Mag ik vragen waar jij bijvoorbeeld wel van houdt?
Tja, ieder zijn eigen style wat betreft het uitlokken van reacties, feit is wel dat het 'm goed is gelukt.
FF to the point... Over dat Boem Boem Boem gedoe, ieder zijn eigen smaak, over smaak valt niet te twisten (behalve in deze topic dan). Je moet er gewoon van houden... En als je toevallig van House houd, en je bent toevallig ook nog is een beetje creatief, dan kun je dat combineren wat resulteert in het creeren van House.
Creatifiteit is trouwens niet echt een grote vereiste bij het maken van house, als we kijken naar de beat (wat de leidraad is in dit topic). Zo is het dus feitelijk voor iedere Jan met de korte achternaam die over de middelen beschikt (dergelijke configuratie, tijd en motivatie) om wat house in elkaar te flansen. Kijk maar op die reclames die die programma's promoten waar je je eigen house(muziek) mee kan maken: ja, binnen korte tijd heb je zo je eigen house in elkaar gezet enzo... okee, je hebt verschillende nivau's, feit is wel dat house over het algemeen de simpelste vorm van muziek is in tegen stelling tot bijvoorbeeld klassiek. Okee, klassiek is niet te vergelijke met house, omdat klasiek puur met toonladders (tonen) heeft te maken (melodie) en house met beats. Maar wat stellen die beats nou voor die zich 130 keer per minuut herhalen? Okee okee, in house zit ook een melodietje die zich dan wat minder dan 130 keer per minuut herhalen... maar ook dat stelt niet veel voor en is vaak door derden gecreerd (bestaande samples of riff's) of sterker nog... zijn gewoon gejat uit oude nummers (in de meeste gevallen de ideeen ervan) uit gebrek aan eigen innovation, fantasie of creatifiteit.
LET OP!!!
COMERCIEEL. Dat is alles waar het in deze maatschapij om draait. Zou jij iets in deze maatschapij willen promoten (massa product) waarbij je wel uren, dagen, nee jaren voor nodig had om pas resultaat te krijgen? Dat verkoopt lekker!!! Nou, niet echt... Speel jij binnen een paar uurtjes heel mooi viool of piano? Okee klasiek is niet iedereen zijn smaak, maar feit is wel dat muziek prog's om house mee te maken vaker wordt gepromoot dan het bespelen van bijvoorbeeld een instrument. Hieruit kan je dus wel concluderen dat house VEEL SIMPELER is dan welk ander soort van muziek dan ooit, anders hadden de fabriekanten die op winst uit zijn wel gekozen voor een andere muziek soort die je gemakkelijker kunt produceren.
Waar wil ik heen... Ik vindt het gewoon jammer dat er op dit forum TE weinig aandacht wordt geschonken aan de kwaliteit van de inhoud van de muziek, dus bijvoorbeelt niet alleen wat ingewikkeldere beats cq breakbeats. Maar ook melodie. VEEL EN VEEL TE WEINIG... sterker nog... het komt hier haast nooit ter sprake. Het gaat vaak over de geluids kwaliteit... en hoe het hele sooitje is opgenomen. Een nummer dat perfect is opgenomen maar alleen maar BOEM BOEM BOEM bevat vindt ik zelf minder fraai dan een slecht opgenomen nummer dat veel meer inhoud heeft, ECHTE CREATIVITEIT, zelf verzonnen melodie, DAT OOK HARMONIEUS KLINK, mooi overlopende accoorden... Ik maak geen klasiek als jullie dat idee een beetje hebben gekregen... (xal nog is wat aan jullie laten horen van mij), maar ik vindt het jammer dat er te weinig mensen zijn die ook daar over vertellen.
tot zo ver maar even...![]()