Machinedrum Snippets

Resonance

Turn up the reso!
Post hier wat leuke patterns / snippets / tracks die gemaakt zijn op alleen de MD of snippets / tracks waar de MD overheersend aanwezig is

Reden dat ik deze topic maak is om een paar redenen:

Het lijkt me leuk om eens te horen wat de andere mensen hier op hun MD maken
En misschien is t een leuke bezigheid voor de MD bezitters om weer eens lekker te gaan freaken en leuke stukjes posten en hints / tips te delen in deze thread..
En deze thread kan handig zijn voor de mensen die twijfelen een MD te kopen of juist te verkopen ...

In mijn geval is het t laatste geval ..... Ik heb echt een haat liefde verhouding met mn MD ....
En ik hoop dat deze topic de knoop gaat doorhakken voor mij ....

Ik heb iig al 1 knoop doorgehakt ... ik ruil m niet tegen een TR-909 (heb 2 aanbods gehad) maar misschien denk ik hier over een week weer anders over :stupid

Dus ..... leef je uit :)

Hier alvast wat patterns die ik net gemaakt heb op de MD
Geen idee in welk genre dit thuis hoort .... t lijkt een beetje op TEKno ofzo?

Attachments

• md-03.mp3
    935,6 KB · Bekeken: 128
heb t net aan een grote tek fan laten horen en die zegt dat t op fluftek lijkt ... google leverde alleen niks op als ik zocht naar fluftek :)

Leuk om wat voorbeeldjes te horen!
Ik ben blijkbaar niet de enige die een liefde/haat relatie heeft met de MD :-)
't is zeker en vast de meest uitgebreide drumcomputer ooit maar er zijn toch wat
issue's die me storen (een paar design flaws en geen mogelijkheid om patterns te saven bv)
Elektron gear heeft ook een heel specifieke klank, je bent ervoor of niet.
Toch vind ik het een leuk ding die met wat getweak heel leuke resultaten kan opleveren.

Tips: layer je sounds, je hebt ook 16 LFO's per kit, gebruik ze of beter, misbruik ze! :-)
Meestal gooi ik er ook nog een saturator overheen en voor de G2'ers onder ons,
rob zijn tilt filter geeft ook wel goede resultaten.

zie attachment voor wat voorbeeldjes

Attachments

• md_ae2.mp3
    889,7 KB · Bekeken: 127
Origineel geplaatst door Jur
Kan je met een machinedrum geen patterns saven??

Ja, hoor dat kan wel. Sterker nog hij saved altijd. Dus als je aan een pattern gaat tweaken dan is het meteen raak, al kan je wel undo-en (toch?). Ik snap wel wat er bedoeld wordt, want dit werkt niet altijd even handig. maar, met copy-paste kan je in principe dezelfde resultaten bereiken.

Origineel geplaatst door binaural
Ja, hoor dat kan wel. Sterker nog hij saved altijd. Dus als je aan een pattern gaat tweaken dan is het meteen raak, al kan je wel undo-en (toch?). Ik snap wel wat er bedoeld wordt, want dit werkt niet altijd even handig. maar, met copy-paste kan je in principe dezelfde resultaten bereiken.

dat is het hem net hij saved *altijd* en het irriteerd me enorm!
Elke verandering van noten in de seq is permanent.
Ik ben er al ontelbare dingen door verloren, undo'en werkt trouwens niet :-(
(en om nu elke kit te gaan copieƫren waar ik 'eventueel' een aanpassing zou in doen dat is niet echt praktisch)
Ik vind het ook vrij onlogisch, dat je een pattern volledig kunt verneuken zonder ook maar aan de "save button"
te komen, maarja wie ben ik :-)

we hebben een functie gekregen dat je live je kit kan resetten zonder te loaden,
deze functie zou zoveel meer zin hebben moest dit ook voor de sequencer zo zijn!

Origineel geplaatst door metatron
Bekent probleem, erg zuur altijd.

hier ook bekend probleem ..... maar aangezien ik uit mezelf al bijna elke keer save is t meestal maar 1 getweaked geluidje dat ik verlies en geen hele kit ofzo ...

dat je patterns niet kan saven maar rechtstreeks in t geheugen werkt vindt ik persoonlijk trouwens best relax

subliem app. mmar die patterns die je maar niet kan saven irriteerd mij ook enorm :(
leuke snippets byzuway misty :okdan:

Origineel geplaatst door Neumann
moet je tijdens een set eens "per ongeluk" op het classic\extended knopje drukken. word je vrolijk van joh..

wat gebeurt er dan als je dit doet?

Origineel geplaatst door chielos

ik heb dit nog niet geprobeerd maar wat ik me kan voorstellen is dat als je in classic mode schiet, je een hoop van de geavanceerde opties kwijt raakt .... dus een pattern zal wel totaal anders gaan klinken ineens

Origineel geplaatst door chielos

het verschil tussen ext. en classic zit hem vooral in de parameter locks. in classic heb je die dus niet meer.
tevens is het in classic zo dat als je van pattern wisselt de kit dezelfde blijft. (TR stijl) in extended heb je per pattern een "eigen"kit... dus in een live situatie... en je drukt op dat knopje... heb je opeens een andere kit.:D

Origineel geplaatst door Neumann
het verschil tussen ext. en classic zit hem vooral in de parameter locks. in classic heb je die dus niet meer.
tevens is het in classic zo dat als je van pattern wisselt de kit dezelfde blijft. (TR stijl) in extended heb je per pattern een "eigen"kit... dus in een live situatie... en je drukt op dat knopje... heb je opeens een andere kit.:D

kan soms trouwens best een leuk resultaat opleveren :)

was laatst bezig een track te maken en ben ergens een patern vergeten te overschrijven dus er kwam zo ineens een andere pattern + andere kit ... gaf opzich wel een leuke break zo ineens :D

van mij deze keer geen snippet ! Maar wel even de moeite waard om te melden. De heren Speed J en Chris Liebing heb onlangs gespot live met de MD on stage! Ik wist het dat ding kicks ass !!!! Net als hun show !

Greets Alex aka LecZ from TimeQube.nl

Back