Machinedrum Snippets

ik maak alleen maar MD snippets.. ik werk en maak minimal met een minimale setup 8o)
zal es kijken of ik iets kan droppen.. dropdropdrop the pressure

divi.. :biertje:

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
van mij deze keer geen snippet ! Maar wel even de moeite waard om te melden. De heren Speed J en Chris Liebing heb onlangs gespot live met de MD on stage! Ik wist het dat ding kicks ass !!!! Net als hun show !

Greets Alex aka LecZ from TimeQube.nl

hahaha ... moet je kijken wat er straks gaat gebeuren als daar foto's van zijn !

Ik hoor um trouwens ook steeds vaker in tracks van onze zweedse vrienden.

Steve Rachmad schijnt in zijn komende album alle drums met de machinedrum te hebben gedaan.

Ik heb mijn UW overigens afgelopen weekend verkocht. Hele mooie machine maar ik gebruikte hem te weinig.

Origineel geplaatst door Acidfever
Steve Rachmad schijnt in zijn komende album alle drums met de machinedrum te hebben gedaan.

Ik heb mijn UW overigens afgelopen weekend verkocht.

Rachmad heeft de md al vanaf het prille begin !

Jochem en Liebing's setup dus:

collabs-big.jpg

Van de Allen & Heath website...

=)

tja, ik gebruik zelf ook maar 1 X92 en 1 powerbook (en wat randapparatuur).

zowel jochem als chris gebruiken 1 powerbook voor traktor en 1 voor ableton live.
daarnaast hebben ze ieder hun eigen setup gelinkt aan hun eigen X92.
die twee mixers worden dan weer aan elkaar gekoppeld door een derde X92.

=)

Origineel geplaatst door rkampschoer
tja, ik gebruik zelf ook maar 1 X92 en 1 powerbook (en wat randapparatuur).

zowel jochem als chris gebruiken 1 powerbook voor traktor en 1 voor ableton live.
daarnaast hebben ze ieder hun eigen setup gelinkt aan hun eigen X92.
die twee mixers worden dan weer aan elkaar gekoppeld door een derde X92.

=)
tsja, als je vet gesponsord wordt moet je niet economisch denken hé ;)

En als dat al het geval zou zijn, dan is het ze wt mij betreft van harte gegund.

=)

Origineel geplaatst door divi
waar de hell heb je 3 Xone's en 4 powerbooks voor nodig ?! :confused:

stel dat ze in een track 2 verschillende software applicaties gebruiken kunnen ze tijdens t spelen op de andere notebooks de volgende track klaar zetten en dat weer handig inmixen en t lijkt me ook wel handig om wat achterdehand te hebben voor t geval er een powerbook crashed oid. misschien dat ze ook wel 1 applicatie tegelijk op 1 notebook draaien terwijl ze er meerdere tegelijk nodig hebben ... des te minder de kans op een crash
als t geld er is ... waarom bezuinigen op flexibeliteit (is dat goed gespeld? 8o) )

anyways.... snippets posten!

ik ga zo ook nog es aan de slag ....kijken of ik nog iets leuks kan brouwen

en nog een pattern met wat vage geluidjes ....

Attachments

• md-07.mp3
    878,7 KB · Bekeken: 98
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
en nog een pattern met wat vage geluidjes ....

Dit is iig 100 x vetter dan wat je de eerste keren hebt gepost. :D

De andere patterns die je hebt gepost illustreren exact het feit waarom ik de MD heb weggedaan. het is de meester in vage synthetische geluiden. Maar als straight to the point drummachine komt ie gewoon tekort Ook met de UW uitbreiding (heb ook een UW gehad).

Geluiden als in dit pattern maak ik nu voornamelijk met reaktor en hier en daar een sample.

het is de meester in vage synthetische geluiden. Maar als straight to the point drummachine komt ie gewoon tekort Ook met de UW uitbreiding (heb ook een UW gehad).

ook als gewoon drummachine vind ik de MD prima! (smaak?)
het is misschien geen 909..
was laatst aan het proberen om te speed-producen (nee niet met speed in mn hoofd) maar gewoon zo snel mogelijk een trackje maken. 1 minuut voor een basje en een partij hatjes, en beuken maar. je krijgt echt te stomme dingen maar het is wel grappig.
gebruikte de MD voor mn percussie, en dit kwam er van..

:confused:

benieuwd wat jullie er van vinden.

Dit is iig 100 x vetter dan wat je de eerste keren hebt gepost. :D

De andere patterns die je hebt gepost illustreren exact het feit waarom ik de MD heb weggedaan. het is de meester in vage synthetische geluiden. Maar als straight to the point drummachine komt ie gewoon tekort Ook met de UW uitbreiding (heb ook een UW gehad).

Geluiden als in dit pattern maak ik nu voornamelijk met reaktor en hier en daar een sample.

ik heb juist zitten denken aan een UW wat ik mis soms is een vette 909 kick of een 909 hi-hat / ride ... ging ervan uit dat een UW dan de oplossing zou zijn ..... of klinkten dat soort samples niet mooi op een uw ?

Origineel geplaatst door Neumann
shit vergeet mn snippet..
:confused:

leuke kick en basslijn :)
vooral dat basslijntje vindt ik wel cool .... de rest is meer standaard MD percussie

alleen volgens mij komt die basslijn niet uit de MD of wel? lol
iig cool als je die uit je md heb gekregen ..... anders is t meer standaard basslijntje :)

naaaa inderdaad... even vergeten8o)

basje is nagesampled en in mpc gegooid...vandaar.
je kunt wel horen dat het in twee minuten gemaakt is, niet?

en tja het is wel standaard MD percussie, maar ik wou even aangeven dat dat helemaal niet slecht is.

heeft iemand deze demo tracks wel es gehoord?

http://www.machinedrum.com/sound/Odegaard-Sarpsborg.mp3

http://www.machinedrum.com/sound/Odegaard-Rhodes.mp3

komt allemaal uit de machinedrum ...... heb ze zelf pas vandaag voor t eerst gehoord..... was aardig verbaasd en verrast ..
en gelijk tot de conclusie gekomen dat ik me misschien nog niet diep genoeg verdiept heb in de md .....
die synth geluiden heb ik er nog niet uit gekregen en moet ook bekennen dat ik t nooit geprobeerd heb aangezien ik geen idee had dat dit kon :)

Machinedrum ruim gehoord en geprobeerd, maar is mij te koud.

Maar drums hebben bij mij nooit de positie die het in jullie muziek wel hebben. 8D
Ik heb wel een stuk of drie jamtracks online binnenkort.

Back