Machinedrum Snippets

dat zou ik ook doen als ik een uw had. Ik mis de 909 hats en ride met name in de md. maar goed. Daar gebruiken we nu dan maar de drumstation of de mpc voor :) werkt ook goed ;)

Kheb altijd eigenlijk de sound van de Machinedrum niet zo getrokken.

Maar volgens mij heeft dat vaak meer met de maker van doen dat de sound niet goed is, dan met het apparaat.
Ineens, na het horen van al deze snippets, begrijp ik waar de Echocord sound vandaan komt. Dit is een, hoe kan het ook anders, Scandinavisch label. Met nogal altijd erg "luchtige" tracks.

http://juno.co.uk/search.php?q=echocord&x=0&y=0&precision=all&column=all

Als ik dat allemaal na de snippets weer terughoor denk ik: Machinedrum.
Vooral die laatste, "Seidemann", maakt lekkere tracks (naar mijn smaak), en ik zou bijna zeggen: Machinedrum only?!
Dit is de 2e track van hem die er staat. klikkieklikkie
Machinedrum..... dacht ik dus.... toch?

Origineel geplaatst door dob
en ik zou bijna zeggen: Machinedrum only?!

of een Machinedrum samen met een monomachine iig Elektron only :)

Ik heb enkele machinedrums gehad en ik denk niet dat die laatste snippet machinedrum only is.....persoonlijk.

Maar wie zal het zeggen......iig wel een UW dan.....

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik heb enkele machinedrums gehad en ik denk niet dat die laatste snippet machinedrum only is.....persoonlijk.

Maar wie zal het zeggen......iig wel een UW dan.....

Ik dacht vanwege die typische digitale roll-fx enzo. Ik heb er nooit een gehad hoor. Ik wil wel een idee krijgen of deze bak wat voor mij zou kunnen betekenen. Maar er komen niet echt overtuigende snippets tot nu toe, moet ik zeggen.
Ik houd van experimenteel/minimaal/ambient/fx.

Origineel geplaatst door binaural
Cool stuff!! Vooral de laatste jam is leuk :halleluja
Ik heb een MD UW & een MnM (sinds kort). Ik heb van beide machines nog altijd het gevoel dat er nóg meer inzit, hoe meer dingen ik ontdek. Fantastisch!
ik heb mn MD al jaren, ken m op mn duimpje en hij gaat nooit vervelen.
de MM heb ik minder lang en ik blijf me verbazen over hoe diep zn mogelijkheden gaan. een heel stuk uitgebreider dan de MD. wel best logisch voor n synth-sequencer vs drum-sequencer.
van mij mocht de MD best wat minder tracks gehad hebben in ruil voor MM features. maar ja, de MM kwam na de MD hé.

eigenlijk zou de mm gewoon 6 ofzo extra md tracks moeten hebben. Dan had ik genoeg aan een mm en kon de md verkocht worden :)

nah, bij wijze van spreken dan ;)

Ik heb me ook een tijdje heel erg voor de MD geïnteresseerd, vooral voor live toepassingen. Ik hoorde echter van redelijk wat gebruikers hier op het forum dat de draaiknoppen het wel eens laten afweten (zelfs als je hem goed behandelt) en met onvoorspelbare waarden verspringen, wat dus niet zo interessant is als je live wilt gaan. Raar eigenlijk, voor een apparaat dat voor de rest zo stevig gebouwd is.

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Ik heb me ook een tijdje heel erg voor de MD geïnteresseerd, vooral voor live toepassingen. Ik hoorde echter van redelijk wat gebruikers hier op het forum dat de draaiknoppen het wel eens laten afweten (zelfs als je hem goed behandelt) en met onvoorspelbare waarden verspringen, wat dus niet zo interessant is als je live wilt gaan. Raar eigenlijk, voor een apparaat dat voor de rest zo stevig gebouwd is.
is niet iets courants hoor, dat gebeurt alleen bij heel versleten knoppen

Origineel geplaatst door gerrie79
inderdaad, ik heb er ook geen last van :)

Wil het toch nog 1 keer zeggen....ik had er bij een 6 maanden oude Machinedrum UW die niet heel intensief werd gebruikt wel al last van bij 2 knoppen.

Misschien toch een imperfectie in het productie proces. Was niet heel erg maar wel al een beetje irritant.

De eerste serie MD's schijnt er voornamelijk last van te hebben.

da's wel klote, zeker waneer je er zuinig op bent geweest.
Misschien inderdaad toch een imperfectie in het productie proces. :(

Ola !

Tip van de dag!

Zet je favo beat op in extended mode.
Hou function ingedrukt en draai aan een willekeurige filter/dec encoder.
Hou function nog steeds ingedrukt en druk op de mute knop.
Selecteer de slots die je wilt muten.
Druk op song setup (nog steeds function ingedrukt)
Nu kan je function los laten en druk weer op song setup en selecteer de kit die je hebt geladen, maar nog niet op ok drukken.

En nu komt t druk op Ok en vervolgens op Function en mute.
(let op wel snel achter elkaar)

Het resultaat zal zijn dat je je mutes toepast direct bij het laden van je oorspronkelijke kit.

Oftewel je kan van te voren selecteren wat je wilt muten bij het laden van je volgende kit.

Hendig toch!
Was het nog nergens tegen gekomen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Het is duidelijk al wat omslachtig...

Hoe kom je aan deze tip of is dit " trial and error "

cool, kruip even achter de MD.

Ola !

Tip van de dag!

Zet je favo beat op in extended mode.
Hou function ingedrukt en draai aan een willekeurige filter/dec encoder.
Hou function nog steeds ingedrukt en druk op de mute knop.
Selecteer de slots die je wilt muten.
Druk op song setup (nog steeds function ingedrukt)
Nu kan je function los laten en druk weer op song setup en selecteer de kit die je hebt geladen, maar nog niet op ok drukken.

En nu komt t druk op Ok en vervolgens op Function en mute.
(let op wel snel achter elkaar)

Het resultaat zal zijn dat je je mutes toepast direct bij het laden van je oorspronkelijke kit.

Oftewel je kan van te voren selecteren wat je wilt muten bij het laden van je volgende kit.
is dat niet sowieso het geval? part mutes zijn toch onafhankelijk van de kit?

Back