Acieed

omiel

Ik heb de grootste
Eindelijk krijgen jullie dan eens iets te horen van mij. Gemiddeld 1 keer per jaar ofzo neem ik iets op. Het is dan gewoon wat freestyle knoppen gedraai wat ik niet voorbereid heb en in een keer opneem. Deze heb ik een paar maanden geleden opgenomen om cooledit uit te proberen.

Voor de freaks wat technische info:

Je hoort: 2 stuks TB-303, TR-808, TR-909 en een JD-800 (welke ik laatst in een vlaag van verstandsverbijstering heb verkocht). Effectenbak Sony DPS-V55M. 2 sporen opgenomen met een simpel soundblaster kaartje in Cooledit.

Omdat ik geen goede speakers heb zat er uiteraard veel te veel bas in wat ik later met Wavelab een beetje eruit heb proberen te filteren. Wat er tijdens het converteren naar MP3 is gebeurd weet ik ook niet, maar het lijkt nu alsof het hoog plotseling twee keer zo luid is. Maar goed, omdat ik de ballen verstand heb van masteren en converteren laat ik het hier maar bij. Het gaat tenslotte om de "feel" bij acid zullen we maar zeggen.

Comentaar is uiteraard welkom. Of ik er iets mee doe is een tweede ;)

Het linkje dan: Acieed

Ik vind de synthlijn die er later overheen komt niet helemaal passen bij de 303 en verder vind dat de beat te hard in de mix zit. Je zegt al geen goeie speakers te hebben en dat verraadt het in feite al wel. En verder.... doorgaan, vooral doorgaan :)

Lekker nummertje. Heb em door een klote koptelefoon geluisterd. De beat mag van mij wel iets relaxer. De eerste bassline is erg relax.
De string is ook cool.

De beat is inderdaad veel te hard (luid). Weet iemand nog een leuk setje actieve monitors te koop?

Klinkt lekker.......lekker oldskool inderdaad. Je zou toch eens wat vaker dingen moeten posten. Ik heb zojuist je website bezocht, en damn wat een berg equipment heb je !!

Maak je over het hele jaar tracks, of is het alleen maar een hobby om de spullen te verzamelen ?

Ga in ieder geval door, want het klinkt wel lekker hoor.

Allemaal gelul!

Een vette track! :)

Origineel geplaatst door sh101
deur gon gewaun deur gon:)

Da doe'k al un joar of vaif. Tis alleen seund da'k nie veul weiter kom. Da velt trouwus nog verrekus tege, in ut gimmers tiepe.

Origineel geplaatst door sander
Omiel, ik zat net op je site te kijken en kwam dit tegen:
http://home.hetnet.nl/~emiel_rooijackers/juno106chrom.html

Wat is dat nauw weer???? Wie heeft dat gemaakt?
Wat is het nut ervan?

Nou, dit is een Juno-106 chromatic. Gemaakt door Roland, alleen uitgebracht in Nederland en het was bedoeld voor accordeonisten. Voor de gewone mens dus onbruikbaar. Wel gewoon te gebruiken als midi module.

Er is ook een JX-3P chromatic.

En tevreden met cooledit? ;)

Vind het contrast van die JD met de rest wel mooi.

Back