Akai FX-board nog te koop?

Hooihuis

Acta est fabula
Afgelopen zondag heb ik een Akai DPS-16 harddiskrecorder gekocht en dezelfde avond kwam ik er helaas achter dat de effecten het niet doen. Laat ik het beter zeggen, ze doen het wel, maar niet zonder het oorspronkelijke signaal volledig aan te tasten en over de reverbs zit zelfs een keiharde ruis. Onbruikbaar dus, en als je het mij vraagt is het FX board gewoon stuk (opnemen en afspelen doet de recorder verder wel gewoon goed).

Nogal een dompertje dus want zonder de effecten heb ik er echt niet veel aan en is het al met al weggegooid geld. Bovendien heb ik nu al verschillende winkels gebeld en ook de importeur van Akai, maar ik krijg overal te horen dat de boards niet meer verkrijgbaar zijn. Mijn vraag is dus: weet iemand misschien een winkel waar ik voor deze (enigszins verouderde) kaart nog wel terecht zou kunnen? Het kan zijn dat sommige winkels bijvoorbeeld nog weleens oude voorraad hebben liggen ofzo. Voor de volledigheid, het zou moeten gaan om de Akai EBM4 als ik het goed heb.

Mocht iemand overigens een dergelijke kaart los te koop hebben dan houd ik me natuurlijk ook zeker aanbevolen. Alvast bedankt voor de reactie!

Erwin

W

W

MIsschien een goed idee om er even bij te vermelden welke winkels je al hebt gebeld?

Ik denk nml. meteen aan Peter Verspuy, omdat die altijd veel oude spullen heeft, die -ie dan vaak helaas ook tegen de hoge oude prijzen probeert te slijten. (Maar mogelijk heb je die winkel juist al geprobeerd?)

Is het bakkie even door laten meten door een techie niet veel goedkoper?
Kan zijn dat het iets heul simpels is zoals een weerstandje van 10 cent.

Thanx allebei voor de response. Conso, dat is een goed idee; ik ga ze vandaag nog bellen.

@ The Q: ergens hoop ik daar ook op; ik was al van plan vanavond met Boemtsjak contact op te nemen om te kijken of er iets aan gedaan kan worden. De importeur wist me echter al te vertellen dat deze problemen met de betreffende boards vrij bekend zijn en dat ze niet hersteld kunnen worden. Volgens hem is er gewoon een IC stuk die niet meer leverbaar is; einde verhaal dus.

Maar goed, ik ben eigenwijs en wil het toch nog even laten checken. Soms zijn die technici bij die grote bedrijven gewoon erg makkelijk heb ik gemerkt. Voor hun is het al snel niet rendabel om te repareren en is vervanging sneller. Ik verdenk ze er van dat ze daarom te snel zeggen, dat iets sowieso niet meer te herstellen is (door wie dan ook).

Hoe het ook wordt opgelost, ik hoop dat ik snel met die machine aan de slag kan en het nare gevoel een beetje achter me kan laten.

I second that Hooihuus.

Mijn ervaring is dat er voor de meeste componenten d'r gewoon vervanging bestaat, soms is het wat nieuwer en moet je even naar specs enzo kijken maar in bijna alle gevallen is er wel iets te krijgen wat d'r op lijkt. Akai heeft zijn/haar IC's ook niet vanaf scratch ontwikkelt, die komen ook gewoon uit de Taiwanese IC-fabriek.

Hoop voor je dat 't simpel gefixed kan worden.

Toch nog even melden hoe het is afgelopen.....

Inderdaad was Peter Verspuy voor zover ik kon nagaan de enige die deze kaart nog had (2 zelfs) dus afgelopen zaterdag ben ik daar heen geweest. Bedankt voor de tip Conso! Kostte wel E 199,- maar ik heb met de verkoper van de machine achteraf toch nog een goede regeling kunnen bereiken, dus dat is opgelost!

Het was nog wel even zweten of het daadwerkelijk aan de kaart lag en bijvoorbeeld niet aan het moederboard; dit was theoretisch mogelijk dus toch wel een kleine gok....maar gelukkig deed de recorder het voor 100% na plaatsing van het nieuwe board dus ook dat liep goed af.

Voor zover ik nu met de DPS-16 gewerkt heb ben ik er erg blij mee; zeer logische machine, klinkt goed en geen fratsen (nee, hij komt niet van de C1000 :) ) die je niet gebruikt. Hij nodigt echt uit om mee op te nemen en tracks te maken, en daar gaat het om. Het enige dat nu nog een beetje stoort is het lawaai dat de machine produceert, waarschijnlijk ga ik er een stillere harddisk en ventilator in laten zetten door Boemtsjak zodat ook dat probleem de wereld uit is.

Dusssssss............I'm a happy person again :)

Hot

Hot

Origineel geplaatst door Hooihuis
Toch nog even melden hoe het is afgelopen.....

Inderdaad was Peter Verspuy voor zover ik kon nagaan de enige die deze kaart nog had (2 zelfs) dus afgelopen zaterdag ben ik daar heen geweest. Bedankt voor de tip Conso!

Dusssssss............I'm a happy person again :)

Hey, goed om te horen dat het gelukt is Hooihuis!

:okdan:

Origineel geplaatst door mikemix
Hey, das mooi man!
komt mooi uit, want ik wil nu wel eens langs komen hoor :D

Ja, ik heb weer een nieuwe Akai in de familie :) Maar ik ben er nu vanavond een tijdje mee bezig en die noise die eruit komt maakt me wel een beetje agressief hoor.........volgens mij loopt die ventilator gewoon aan oid; het lijkt wel of er een dieselaggregaat in de studio staat hier :). Maar gauw een afspraak maken om hem stil te maken dus.

PB me maar als je langs wilt komen; kunnen we een keer een datum prikken!

Back