Bouw je eigen Kabels

RSB

Whoehahaha
Ik wil dus zelf kabels gaan maken :D kan ik meteen oefenen met solderen..
Ik ben het zat dat elke kabel bij mij een ander merk en/of kleurtje heeft... en de kwaliteit is ook niet altijd even best.

Nu ben ik helemaal niet thuis in de merken van snoer en plug (ik hoor wel vaak neutrik voorbijkomen maar dat is wel erg duur)

Wat ik wil is het volgende: +/- 100 meter audiokabel van dergelijke of goede kwaliteit..
en 80 audio pluggen (mono) en krimphoesjes in verschillende kleuren...
(dat van die krimphoesjes om je plug heen heb ik eens een x gezien bij een vriend van me. erg handig)

Waar o waar kan ik dit bestellen.. als zijnde 1 pakketje. met een Goede prijs/kwaliteit verhouding...

www.thomann.de

cordial instrument cable bestellen (je kan zelf uitmaken hoeveel meter)
en een zooi neutrik pluggen idd
die krimphoesjes heb ik me nooit in verdiept maar dat zal vast wel te koop zijn bij thomann

edit ....

zie net dat je die neutrik pluggen te duur vindt?

mja kwa geluidskwaliteit voor pluggen is al een hoop geschreven op t forum ..... en t komt er een beetje op neer dat als je een degelijk merk koopt dat er qua geluidskwaliteit amper of misschien al helemaal geen verschil is ... neutrik pluggen zijn vooral geliefd omdat ze erg degelijk zijn qua bouw ..

Zelf maken blijft idd. ook kostbaar hoor!
Maar als je het goed doet, gaan ze velen malen langer mee.
Pluggen idd. neutrik, kabel neem ik eigenlijk altijd van tasker...
scheelt misschien dat de baas die altijd bestelt :)
Zorg ervoor dat je rustig de tijd neemt als je nog niet zo
vaak soldeert, dan krijg je waarschijnlijk het mooiste resultaat.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Is het nog aan te raden wat voor soort Soldeertin je het beste kan gebruiken bij audio-kabels??
Misschien een beetje ver gezocht maar je weet het soms niet..

ik heb daar inderdaad nog nooit iets over gehoord of gelezen ..... dus volgens mij heeft t geen invloed maar persoonlijk soldeer ik nooit ... dat laat ik mn pa altijd doen ... dus zeker weten doe ik t niet :)

Volgens mij 60/40 met harskern, maar de electroboer geeft me altijd in 1 keer de goede...en met een kilo van
die rommel kom je heeeeeeeeeel ver...

er is ook een kabelsysteem waarbij je niet hoeft te solderen...werkt met pluggen die je kabels vastzetten...schijnt ook goed te zijn...

Is het niet raadzamer om multicore kabels te gebruiken cq te maken?
Dan heb je uiteindelijk niet je hele vloer vol liggen met kabels.
Je hebt dan een paar dikke kabels wat minder plaats inneemt en
overzichtelijker is.
Zeker als je synths en samplers hebt met meerdere outputs is het handig als
je multicore kabels gebruikt.
Je kunt die kabel ook gewoon per meter kopen van goedkope (dap) tot hele
dure (mogami)
Prijsverschil zit trouwens voornamelijk in de soepelheid van de kabels en de
kwaliteit van het geleidingsmateriaal.
Richt je een studio in waarbij je de kabels nauwelijks verplaatst kun je best
goedkope gebruiken en ook goedkope stekkers.
Heb je kabels nodig voor op te treden ga dan voor soepele (duurdere) en
kwaliteits (robuuste) stekkers.

Multikabels zijn bij mij niet zo van toepassing.. Ik gebruik bijna alles mono en heb geen Akai S-serie met 8out bijv.
Een korte multikabel (1,5m) zou nog weleens handig kunnen zijn vor tussen mijn mixer en patchbay.

Maar even terugkomende op die Neutrik pluggen. Bij mij thuis is het niet zo High-end. Ik heb bijv. ook (maar) een behringer mizerthe (mx2642) en gebruik bijna bij alles ruis in de vorm van distortion-pedalen.Als ik een beetje afgeschermde mono-pluggen kan vinden onder 1,50euro p/s koop ik die wel.. wat is nou een goede prijs/kwaliteit plug van die prijsklasse.. ? Die van het huismerk Thomann zijn bijv maar 0.66euro en die neutrik zijn 2.55euro. Zijn die misschien aanteraden in mijn geval.

66euro voor 100m kabel (die alszijnde goed wordt aangeraden door ReSoNanCe) vind ik wel een normale prijs. :okdan:

ga voor de goedkope pluggen van Thomann, zeker voor je thuisstudio, die doen gewoon goed hun werk.
Ja, multicore moet echt bij je setup passen, als al je outputs dicht bij elkaar staan en al je inputs ook, dan is het
wel handig, anders natuurlijk minder.
Als je een klein stuk multicore zoekt, moet je ff op marktplaats of zo rondkijken, wellicht vind je
wat je zoekt.

Origineel geplaatst door dione
er is ook een kabelsysteem waarbij je niet hoeft te solderen...werkt met pluggen die je kabels vastzetten...schijnt ook goed te zijn...

deze bedoel ik :

http://www.stompin-ground.com/products/sgcablegls.htm

niet goedkoop trouwens : kabel kost zo'n 3 euro per meter,plugs zo'n 5 euro per stuk...
wel ideaal voor als je alles zo kort mogelijk wilt houden...

je moet trouwens wel ff goed kijken bij die cordial kabels ... aangezien je daar ook weer verschillende soorten in heb met bijv. meerdere afscherm lagen of van vershillend materiaal binnen in de kabel voor een nog beter signaal. dus denk dat je hier vooral ff naar je budget moet kijken wat je eraan uit wil geven .. hoe meer lagen des te betere bescherming tegen storing van buiten af maar dat lijkt me vanzelf sprekend

Bedankt voor die SoundonSound links svenn, en ik denk dat ik het wel kan vinden in wat Don Cor(leon)e zegt. Ik denk dat ik voor 100euro leuk eigen kabels ga maken met thomann pluggies. :)
die 66euro de 100m kabel von ik ook al een goed idee.. ff rekenen

4x5m 6x4m 10x2m 12x3m kabel is 100m à 66e + 44 monoplugen à 0,66euro is 29.04euro.
Heb je 22 kabels voor 95,04euro bij thomann. Is best te doen toch :okdan:

http://www.thomann.de/thoiw7_cordial_cmk_222_ge_100m_rolle_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw7_thomann_sk128_klinke_stecker_prodinfo.html

Of zijn er nog mensen die mij halt willen roepen:confused:

ik vind die pluggen niet bijzonder fijn. Ik heb zelf wat thomann kabels(the sssnake, hun huismerk) en de pluggen draaien nogal makkelijk los. voor stilstaande dingen thuis is het prima hoor, maar ik zou zo'n plug niet graag in m'n gitaar gebruiken bijvoorbeeld omdat je daar veel mee rondloopt en ik niet graag heb dat de huls van m'n plug los gaat zitten.

Heb bij Musik Produktiv laatst flink lopen shoppen, heb toen een paar van deze kabels gekocht om te proberen. Ze bevallen me prima en kan daar echt niet tegen solderen.

Kabelss

Kabelss

denk er wel aan dat sommige pluggen niet makkelijk te solderen zijn (meestal de buitenmantel) , omdat ze bestaan uit een of ander materiaal waaraan de tin niet wil vasthechten.

Back