Bouw je eigen Kabels

Dap, (www.highlite.nl)

Hebben vrij goede kabels met degelijke stekkers (imitatie neutrik) voor een prijs waar je meestal de stekkers apart niet eens voor vindt.

Als je niet iets speciaals nodig hebt, vb combinatie midi en audio in een multikabel oId, dan is het echt niet de moeite om zelf te gaan solderen .

Al is een beetje soldeer kennis natuurlijk nooit weg.

Grtz

Dweez.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
... voor stilstaande dingen thuis is het prima hoor,

Het is voor stilstaande dingen thuis.

Origineel geplaatst door Vosken
...denk er wel aan dat sommige pluggen niet makkelijk te solderen zijn (meestal de buitenmantel) , omdat ze bestaan uit een of ander materiaal waaraan de tin niet wil vasthechten.

Tell me more.. bijv hoe kan ik dat herkennen.

En de links naar gegoten kabels zijn voor mij iig niet van toepasing. Als hij dan raar gaat doen (de kabel) kan ik hem wel weggooien. oftewel daaag :doei: geld

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®

Tell me more.. bijv hoe kan ik dat herkennen.

meestal zijn dat van die verchroomde jackpluggen. Maar ook die zijn prima te solderen hoor. Gewoon goed heet maken en vervolgens wat soldeer op laten vloeien. Kabel ook vertinnen en vervolgens de plug weer verhitten en de handel aan elkaar duwen.

Het is idd zo dat het soldeer moeilijk vloeit en blijft plakken, maar dat heeft gewoon met temperatuur te maken hoor.

lets plak

lets plak

Origineel geplaatst door Ross
meestal zijn dat van die verchroomde jackpluggen. Maar ook die zijn prima te solderen hoor. Gewoon goed heet maken en vervolgens wat soldeer op laten vloeien. Kabel ook vertinnen en vervolgens de plug weer verhitten en de handel aan elkaar duwen.

Het is idd zo dat het soldeer moeilijk vloeit en blijft plakken, maar dat heeft gewoon met temperatuur te maken hoor.

Ik schuur / slijp met een dremel (maar kan ook uit de hand met een vijltje of fijn schuurpaper en wat meer geduld) een stukje kaal tot het messing er onderuit komt. Messing is makkelijk te herkennen aan de goud-achtige kleur die het heeft. Dan soldeerd het prima met de gemiddelde electronicabout. Te veel opwarmen is ook niet goed omdat er plastiek in de construktie zit verwerkt.

Overigens voor de low-budget gebonden lieden, ik heb binnenkort een weeld pluggen over. Bij mij gaat alles in de neutrik. Er zitten zelf nog nieuwe pluggen tussen. Het gaat om een stuk of 48 mono en 8 stereo. (zo uit het hoofd)

wij hebben zo'n dap 24/4 multisnake liggen in een zaal waar ik werk en dat gaat prima .. tafel en stage moeten altijd ingeprikt worden en kabel werkt nog steeds prima .. zelf heb ik de thomann variant gekocht .. nog goedkoper .. maar dat wordt bezien hoe lang die het vol gaat houden .. die dap ligt wel op een vaste plek onder de grond ..

en trouwens dat met die jacks met kut soldeer moet je zeker in de gaten houden .. zelf ga ik niet meer solderen .. heb allemaal van 8 * 8 en 4* 4 sssnake's liggen van thomann .. daar kan je echt niet tegenop solderen kwa prijs ..

roze instrumentkabel

roze instrumentkabel

Ik ben op zoek naar een hele rol roze instrumentkabel !

Wie ?

Waar ?

Hoeveel ?

Dank !

Fré

Ik heb nog een hele doos met nieuwe midi, jack en insert kabels
die voor weinig weg mogen! Kun je ze zelf niet voor maken;)

Back