pianet T uitversterken / live

blouies

Stamgast
voor de pianet T gebruikers hier op het forum, hoe versterken jullie deze? en dan niet in de geluidskaart, maar uit de amp, want ik doel op podium gebruik.

momenteel hangt de mijne aan een mackie SRM 350, maar dat vind ik maar zozo...ik denk dan zo even..een kleine ranzige oude tube misschien, krijg ik er meteen een leuk geluidje uit?

wat zijn julllie ervaringen qua amp, en qua favoriete effecten misschien?

mijn opzet is momenteel pianet / boss CE-1 vibrato-chorus / TS9 tube screamer / behringer mengertje om dat alles wat uit te versterken en dan de mackie in. maar die 2 laatste stappen lijken me linke boel voor de pianet (want de mackie is verder een dik ok monitor)

Ik speel graag pianet. Ik versterk het ding meestal uit met een Fender Bandmaster gitaarversterker. Daarvoor zet ik dan weer een microfoon.

Ik heb in de volgende thread een Rhodes op verschillende manieren opgenomen.
Ik heb de Rhodes o.a. rechtstreeks in een TL Audio C1 geprikt en vervolgens naar de geluidskaart. Ook heb ik de Rhodes door verschillende gitaarversterkers opgenomen.
Je kan op deze manier goed het verschil horen.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=58785&highlight=verschillende+rhodes

Mocht je 1 of 2 van de combinaties graag horen met een Pianet i.p.v. een Rhodes dan kan dat wel.

Doe idd ongeveer hetzelfde, 'k sluit hem gewoon aan op mijn Fender Twin en zet er een SM57 voor! Klinkt gewoon zalig! :okdan:

en hoe regel jij dan de overdrive? is dat via een aparte preamp, of moet je twin dan voluit gaan om zo'n overdrive te krijgen, of heeft-ie zelf een aparte gain pre?

Origineel geplaatst door blouies
en hoe regel jij dan de overdrive? is dat via een aparte preamp, of moet je twin dan voluit gaan om zo'n overdrive te krijgen, of heeft-ie zelf een aparte gain pre?

Hangt van het model twin reverb af. De oudere modellen hebben geen master volume en kan je dus enkel oversturen door ze heel hard te zetten.
Vanaf de jaren 70 zijn twin reverbs gemaakt met een master volume. Dan heb je dus een preamp en master gain. Dan hoef je de twin niet heel hard te zetten om hem te oversturen.
Een maar:
Als je hem wel heel hard zet klinkt hij mooier dan wanneer je enkel de voortrap overstuurd :)

Back