Labels & Distributie

Pieter Baan

Nieuwkomer
Nogmaals een vraag (en ja, hier zullen vast ook genoeg andere topics voor zijn, maar ik ben nieuw en weet de juiste niet te vinden dus sorry).

wat ik wil doen is het volgende, opzich (zo snel mogelijk) al een eigen label te beginnen om mijn tracks en van andere producers binnen mijn netwerk te releasen.
Wat ik dus weet is dat ik bij de KvK een btw-nummer moet aanvragen (inschrijven), en verder ook een distributeur vinden. Mijn vraag is dan ook of als ik zeg maar met (voorbeeld: RIGE B.V.) iets kortsluit dat als hun verder zelf zorgen voor levering aan andere shops (Sector-1, Stalker, Mid-Town, etc..) waar ik eigenlijk wel vanuit ga of moet ik dit zelf nog aanbieden? Want na contact te hebben gehad met RIGE wordt mij verteld om een promotieplan op te stellen.. en nu vraag ik me af of hun (levering aan shops) dat zelf regelen of als ik dat zelf moet promoten zeg maar..en dat ook in mijn plan moet zetten (want dat scheelt een stuk!)
Verder ja, wat ik mij ook afvroeg wat moet er verder in mijn plan staan aangezien ik nu uitkom op middelen als flyers, internet, etc. etc. wat ik te makkelijk (te van zelfsprekend) vind lijken..
En verder? Buma Stemra e.d.??? hoe zit dat verhaal?
En WAT VERGEET IK NU ALLEMAAL TE VRAGEN ????

En hoe zit t met masteren, kijk in feite klinkt het allemaal aardig maar het zou allemaal vast wel gemasterd moeten worden etc.. (hoe, waar???)

hopelijk kunnen jullie mij meer helpen hiermee!!

thx in advance!

Pieter :biertje:

het eerste wat je moet doen is naar het pieter baarn centrum gaan.

ja nee leuke geprobeerd hoor, maar helaas net iets TE overdone...weetjewel weetjeniet. 's gewoon soppen.

en ik maar denken dat er op een forum als dit wel serieuze reacties zouden komen maar helaas, het lijkt (tot nu toe) Partyflock wel :bekdicht: erg jammer..

Ik zou gewoon de buma stemra even bellen en wat gerichtere vragen stellen. Ga een paar label owners interviewen, kijk waar je sterke kanten liggen en ga aan de gang met je zwakkere kanten...

Verder moet je nadenken over
- welke stijl muziek wil je op je label hebben?
- Wat moet je label uitstralen?
- hoeveel tijd en geld wil je erin steken?
- flyers, internet, dat zijn termen. Hoe gebruik ik ze optimaal?

succes

Origineel geplaatst door Pieter Baan
en ik maar denken dat er op een forum als dit wel serieuze reacties zouden komen maar helaas, het lijkt (tot nu toe) Partyflock wel :bekdicht: erg jammer..

mijn oprechte excuses, ik dacht dat het om een grap ging hier.

Re: Labels & Distributie

Origineel geplaatst door Pieter Baan
Nogmaals een vraag (en ja, hier zullen vast ook genoeg andere topics voor zijn, maar ik ben nieuw en weet de juiste niet te vinden dus sorry).

wat ik wil doen is het volgende, opzich (zo snel mogelijk) al een eigen label te beginnen om mijn tracks en van andere producers binnen mijn netwerk te releasen.
Wat ik dus weet is dat ik bij de KvK een btw-nummer moet aanvragen (inschrijven), en verder ook een distributeur vinden. Mijn vraag is dan ook of als ik zeg maar met (voorbeeld: RIGE B.V.) iets kortsluit dat als hun verder zelf zorgen voor levering aan andere shops (Sector-1, Stalker, Mid-Town, etc..) waar ik eigenlijk wel vanuit ga of moet ik dit zelf nog aanbieden? Want na contact te hebben gehad met RIGE wordt mij verteld om een promotieplan op te stellen.. en nu vraag ik me af of hun (levering aan shops) dat zelf regelen of als ik dat zelf moet promoten zeg maar..en dat ook in mijn plan moet zetten (want dat scheelt een stuk!)
Verder ja, wat ik mij ook afvroeg wat moet er verder in mijn plan staan aangezien ik nu uitkom op middelen als flyers, internet, etc. etc. wat ik te makkelijk (te van zelfsprekend) vind lijken..

En hoe zit t met masteren, kijk in feite klinkt het allemaal aardig maar het zou allemaal vast wel gemasterd moeten worden etc.. (hoe, waar???)

thx in advance!

Pieter :biertje:

Gezien je voorbeeld denk ik dat het om hardcore gaat ?

Om ff op jouw voorbeeld verder te gaan : Rige zorgt dan voor de levering aan andere shops,maar jij moet er zelf voor zorgen dat je label bekendheid krijgt...platen verkopen zichzelf niet,je moet zorgen dat mensen weten dat je label bestaat en wat voor muziek jij biedt...dat kan bijv. door op internet reclame te maken,persberichtjes,website,feestjes sponsoren (ik noem maar wat)...ook het leveren van promo's aan dj's kan nuttig zijn,en dus ook je netwerk in de scene...

Voor het Buma/Stemra verhaal : alle info is te vinden op hun site http://www.bumastemra.nl en voor meer info kun je met ze bellen...

Masteren kan bij verschillende bedrijven en dat kan je goedkoop of duur doen,net als het persen van platen en cd's...ook daarover is veel info te vinden op het net...Google....

Hoi pieter'

Ik wil je wel een heleboel hierover vertellen, je vergeet nogal een aantal zeer belangrijke zaken.....Ik ben de afgelopen 6 jaar zeer nauw betrokken geweest bij alle releases van de (voormalig) beste DJ van de wereld, aangezien ik een bepaalde geheimhouding wil waarborgen over mijn voormalige werkzaamheden, wil ik alleen via de normale email met je communiceren,...mallo109@planet.nl

Bovendien de jongens van RIGE BV en Midtown ken ik al vele jaren persoonlijk, weet dus eigenlijk ook precies wat zij met hun business gedaan hebben en hoe ze het een en ander hebben opgebouwd in de afgelopen jaren...( zijn overigens allebei sollide zaken partners..)

Met vriendelijke groeten' :dj:

Wat ik wil doen is het volgende, opzich (zo snel mogelijk) al een eigen label te beginnen om mijn tracks en van andere producers binnen mijn netwerk te releasen.

Wat ik dus weet is dat ik bij de KvK een btw-nummer moet aanvragen (inschrijven), en verder ook een distributeur vinden.

Mijn vraag is of ik met (voorbeeld: RIGE B.V.) een deal afsluit ik dan verder zelf moet zorgen voor levering aan andere de shops (Sector-1, Stalker, Mid-Town, etc..).

Waar ik eigenlijk wel vanuit ga of moet ik dit zelf nog aanbieden? Want na contact te hebben gehad met RIGE wordt mij verteld om een promotieplan op te stellen.. en nu vraag ik me af of zij (levering aan shops) dat zelf regelen of als ik dat zelf moet promoten zeg maar..en dat ook in mijn plan moet zetten (want dat scheelt een stuk!)

thx in advance!

Pieter

:dj:

Back