Beginnen met produceren

.. de interface van reason spreekt toch voor zich?

enkele handigheden:

- copy pattern to track
- TAB
- SHIFT + TAB
- spatiebalk :D
- RMB + ALT in seq view = pencil
- midi in ;)
- een midi track "bestuurt" de module

... na 3 minuten was ik met reason vertrokken
...... na 4 jaar leer ik nog steeds nieuwe dingen bij

:okdan:

en ... waarom kocht je Reason? Vanwege de mooie groene doos?

Origineel geplaatst door 6 trak
zou je niet eerst muziek gaan maken alvorens te produceren?

:okdan: jij snapt em

hehe

wist je dat als je de tijd die je nutteloos stopt in het wachten op hulpzame antwoorden zou stoppen in het lezen van de manual en pielen je sneller opschiet?

wat wil je horen?
een goede tip: maak een synthje aan in reason.. kan je allemaal geluidjes mee maken
nog een, en das de laatste die gratis is he: als je een beat en wat tonale sounds combineert zou je ding wel eens op muziek kunnen gaan lijken.. das echt vettig als dat lukt

succes!

Origineel geplaatst door fjoesz
hehe

wist je dat als je de tijd die je nutteloos stopt in het wachten op hulpzame antwoorden zou stoppen in het lezen van de manual en pielen je sneller opschiet?

wat wil je horen?
een goede tip: maak een synthje aan in reason.. kan je allemaal geluidjes mee maken
nog een, en das de laatste die gratis is he: als je een beat en wat tonale sounds combineert zou je ding wel eens op muziek kunnen gaan lijken.. das echt vettig als dat lukt

succes!

Tering...jij bent wel heel erg grappig!

Zo...hebben de mensen die me al wat (serieus) geholpen hebben, antwoord op mijn vraag?8)

Ik denk dat je het beste reason kan gaan combineren met ableton live.
Ableton live is ook niet zo duur als cubase, iets meer dan 400 euro (check link en dan heb je eigenlijk alles al om te beginnen met muziek maken.

Trek je niets aan van die gemene fjoesz... Die jongen heeft het een beetje hoog in zijn bol :D

-C-

Origineel geplaatst door C738
Ableton live is ook niet zo duur als cubase, iets meer dan 400 euro
-C-

Als je Live wilt hebben, maar ook nog een audio interface zoekt, moet je echt even goed opletten of de fabrikant van de kaart die je gaat kopen niet toevallig een 50% kortingscoupon in de doos stopt. Ik weet in ieder gevaldat Esi, M-audio en Behringer dit doen. Tot en met 6 Maart is de download versie van Ableton dan 199 euro....daarna weer 249 euro. De boxed versie is 279 euro.

Lijkt me een goeie deal!

heh, jammer ;)

Ik rotzooi ook maar wat aan met Reason. Het grappige is dan dat er vaak ook nog eens goeie dingen uitkomen..
Nee, ongein.. (ja, niet helemaal natuurlijk), door wat te pielen en te klooien kom je al een heel end. Als je daarnaast ook nog eens de handleiding erbij pakt, en daarnaast ook nog eens op mij klikt , gaat het denk ik ook met jou wel goed komen..

Alleen.... weet ik niet wat voor laptop je hebt, Reason kan een aardige CPU vreter zijn, dus met een celeron 900 bijvoorbeeld, kom je niet echt ver.

En voor een 100 - 125 euro zou je zelfs ook nog een Yamaha CS1x kunnen kopen (met een beetje geluk), heb je een midi controller EN hardware in 1.
In Reason worden enkele draaiknoppen van de CS1x zelfs automatisch gekoppeld aan bepaalde knoppen in je synth of sampler in Reason.

Dus he.. ;)

Bericht door een moderator:
Wederom warez verhaal verwijderd. Illegale software discussie is niet toegestaan alhier!
Houd dit forum gewoon legaal...

Back