midi op ouwe laptop

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Hey!

ik heb net een ouwe Laptop gekregen waar geen USB en geen Game Port op zit.
Wij willen deze in de band gebruiken om een (eenvoudige) midi-sequencer op te draaien.

Weet iemand of je uit je parallelle of seriele port ook midi kan halen?
Ik heb nog ergens zo'n oude joystick->midi kabel liggen.

je hebt wel de wat oudere midi interfaces die op printer poort gaan vaak.. kun je op marktplaats ofzo voor weinig (15 eur?) wel vinden

Heeft die laptop geen PCMCIA slot? Probeer dan eens een PCMCIA USB kaart te vinden, die dingen zijn altijd wel de moeite waard, aangezien USB tegenwoordig niet mag ontbreken op een systeem (en al helemaal niet op een laptop :))

Origineel geplaatst door ttdom
je hebt wel de wat oudere midi interfaces die op printer poort gaan vaak.. kun je op marktplaats ofzo voor weinig (15 eur?) wel vinden

die wordt volgens mij niet meer ondersteund door XP , maar zo een oude labtop zal wel een oudere windows versie hebben draaien.

Ik heb nog een ESI MIditerminal 4140 (die ik trouwens niet meer gebruik), 4 in 4 uit voor de parallelle poort; probleem bij het gebruik van zoiets bij een laptop is de stroomvoorziening van het ding; hij loopt via een soort Y-kabel op de stroom van de toetsenbord-aansluiting.....

Origineel geplaatst door turtel
die wordt volgens mij niet meer ondersteund door XP , maar zo een oude labtop zal wel een oudere windows versie hebben draaien.

Deze ervaring heb ik ook...
Een tijdje geleden heb ik een oude midiman 2x2 voor de parallele poort gekocht, maar er was niet aan drivers te komen voor OS's jonger dan win98 (eerste editie).
Gelukkig heb ik er iemand met een vergelijkbaar probleem als het jouwe blij mee kunnen maken. :)

Hey,

bedankt voor jullie antwoorden maar ik heb ondertussen zoveel ellende met die ouwe laptop, dat ik hem ritueel ga verbranden en een iets nieuwere op marktplaats ga zoeken :)

Back