Naast het feit dat ik met het produceren en draaien van Breaks bezig ben zit ik ook in een coverband (70's/80's/funk/soul enzovoort). In die band speel ik toetsen en nu doe ik dat op een Korg Triton Le. Super ding, daar niet van, maar voor de band gewoon TE veel mogelijkheden en voor de studio te weinig SAMPLER...nu kan ik een aantal dingen doen.... Een sampleboard inbouwen of het ding verkopen en daarvoor in de plaats een sampler en een eenvoudiger keyboard/synth kopen. De sampler heb ik al op het oog, maar nu nog een keyboard/synth waarmee ik toch nog op het podium kan staan.
Een XP van Roland is natuurlijk een optie. Maar ik ben nu wel erg gewend geraakt aan de Combi modes van de Korg (Key Zones/Velocity Zones... splitten....)
Is er een goed keyboard/synth te koop die gewoon lekkere geluiden heeft die ik zelf kan indelen onder de toetsen zonder al te veel poespas voor een redelijke prijs????????
Alvast bedankt voor de tips
Een XP van Roland is natuurlijk een optie. Maar ik ben nu wel erg gewend geraakt aan de Combi modes van de Korg (Key Zones/Velocity Zones... splitten....)
Is er een goed keyboard/synth te koop die gewoon lekkere geluiden heeft die ik zelf kan indelen onder de toetsen zonder al te veel poespas voor een redelijke prijs????????
Alvast bedankt voor de tips
, zo'n Triton moet je 'rustig' aan ontdekken want dat ding is meer dan enkel een synth, en daar kruipt wel wat tijd in hoor. Misschien boezemt de on-board sequencer je schrik in
, hoeft niet, bestudeer je toch gewoon de functies die je onmiddellijk nodig hebt zoals het beheer van je programs/combi's en hoe je die kan aanpassen/aanmaken,.... Trouwens, zo'n on-board sequencer kan toch van pas komen on-stage?
) maar wat ik erover las gaf toch te kennen dat het bruikbaar is voor huis-tuin en keuken werk. Misschien voor specifieke toepassingen minder bruikbaar maar dat kan ik je zelf niet vertellen.