Help....dillemma over here!

Mikenzo

Nieuwkomer
Naast het feit dat ik met het produceren en draaien van Breaks bezig ben zit ik ook in een coverband (70's/80's/funk/soul enzovoort). In die band speel ik toetsen en nu doe ik dat op een Korg Triton Le. Super ding, daar niet van, maar voor de band gewoon TE veel mogelijkheden en voor de studio te weinig SAMPLER...nu kan ik een aantal dingen doen.... Een sampleboard inbouwen of het ding verkopen en daarvoor in de plaats een sampler en een eenvoudiger keyboard/synth kopen. De sampler heb ik al op het oog, maar nu nog een keyboard/synth waarmee ik toch nog op het podium kan staan.

Een XP van Roland is natuurlijk een optie. Maar ik ben nu wel erg gewend geraakt aan de Combi modes van de Korg (Key Zones/Velocity Zones... splitten....)

Is er een goed keyboard/synth te koop die gewoon lekkere geluiden heeft die ik zelf kan indelen onder de toetsen zonder al te veel poespas voor een redelijke prijs????????

Alvast bedankt voor de tips

Bier of vis ?

Bier of vis ?

Tja.. het is een beetje koffiedik-kijken.. maar als ik zie dat je toch heel tevreden (gehecht?) bent aan je Triton.. dan moet je die zeker niet wegdoen.

Koop er een tweedehands EMU of Akai Sampler bij (voor bijna elk budget is er wel iets te vinden).. en je kunt ook in de studio uit de voeten!

Idd, ik zou toch ook eerst ff nadenken vooraleer je die Triton terug wegdoet.

Zelf heb ik een tijdje geleden een Korg Karma gekocht. Zonder die Karma is het eigenlijk een Triton :) , zo'n Triton moet je 'rustig' aan ontdekken want dat ding is meer dan enkel een synth, en daar kruipt wel wat tijd in hoor. Misschien boezemt de on-board sequencer je schrik in 8D , hoeft niet, bestudeer je toch gewoon de functies die je onmiddellijk nodig hebt zoals het beheer van je programs/combi's en hoe je die kan aanpassen/aanmaken,.... Trouwens, zo'n on-board sequencer kan toch van pas komen on-stage?

Die JV/XP/XV-Series van Roland, daar kan je ook 'combi's mee maken hoor om te layeren, splitten,...:)

Klopt helemaal, maar ja.... het feit dat ik van die Smart Media disks moet kopen om uberhaupt een sequence te saven. Verder doe ik de sequencing tegenwoordig vanaf een Atari dus da's eigenlijk ook geen geldig excuus. In mijn setup mis ik gewoon een sampler en aangezien ik best veel knaken heb ... ware het niet dat er een min voor staat....:confused: Nou ja.... ik kom er wel uit! Bekijk alleen even de opties.

Origineel geplaatst door Mikenzo
Klopt helemaal, maar ja.... het feit dat ik van die Smart Media disks moet kopen om uberhaupt een sequence te saven.

Zodra je dat EXB-SMPL expansion board erin stopt heb je meteen een SCSI connectie (en 16Mb om van start te gaan en kan tot 64 Mb)

Origineel geplaatst door Mikenzo
Maar kan ik dat ook echt als een volwaardige sampler beschouwen???

Met 64 Mb kan je al wat doen. De functies van deze sampler kaart ken ik zelf niet (past niet in een Karma :( ) maar wat ik erover las gaf toch te kennen dat het bruikbaar is voor huis-tuin en keuken werk. Misschien voor specifieke toepassingen minder bruikbaar maar dat kan ik je zelf niet vertellen.

Maar mocht dit expansion board niet bieden wat je nodig hebt, kan je altijd uitkijken naar een dedicated sampler van Akai, E-Mu,... en die dan aansturen vanaf je Triton Le.

Ik doe vrijwel nooit gear weg..... en een Triton al helemaal niet.... gewoon lekker houden dat ding en een goedkoop Akai samplertje kopen....

CP

Back