Sampler

Out-Back

Schaduwen en Stof
Wij zijn op dit moment aan het overstappen van logic 5.5 naar cubase SX3.. het gaat allemaal prima. Het werkt allemaal iets anders maargoed het werkt en we snappen het helemaal behalve dat we geen sampler kunnen vinden in cubase!!!!

In logic heb je een superfijne sampler de EXS24... Waar is de sampler van cubase of heeft cubase gewoon geen sampler???

Cubase heeft geen standaard meegeleverde sampler.
Ik zou eens kijken naar Kontakt als ik jullie was.

Ja daar werken we ook mee(kontakt2) maar die zijn zo zwaar dat dat niet altyd haalbaar is met je cpu...

je kan ook naar battery kijken ....... is alleen meer geschikt voor drums en percussie .... niet als je met synth samples etc. gaat werken .....

Maar is er niet een sampler te krijgen voor de cubase als vst ofzo... ik kan echt niet bergijpen dat een programma uit 2005 niet gewoon een sampler ingebouwd heeft:(

Oke en waar vind ik die ergens of heeft iemande die toevallig nog ingepakt liggen??? en waarom is die eigenlijk alleen geschikt voor drums enzo... sampler is toch sampler of gaat de geluidskwaliteit ervan achteruit??

Cubase heeft geen sampler omdat de gedachte van Steinberg heel anders is. Verder is het vanuit Steinberg heel logisch dat ze instruments niet via een custom formaat inladen maar gewoon via (hun eigen) VST2 standaard.

Zou een beetje zichzelf in de vingers snijden zijn als ze dat deden. Ik ben het wel met je eens dat EXS24 echt een heel mooi product is. Er is ooit eens een VSTI variant geweest maar dei haalde het bij lange na niet.

Wat betreft cpu power moet dat toch wel meevallen lijkt me. Kontakt is inderdaad wel erg uitgebreid en zou ik zeker niet voor simpele drumhits gebruiken. Daar is battery echt 100 keer beter voor.

Als echte sampler voor loops of andere samples is het wel een heel erg mooi product.

Halion is misschien iets waar je ook nog eens naar kunt kijken. Mooi product ook, weet niet echt hoe de laatste versie van halion zich meet met de laatste versie van Kontakt. Zul je even moeten uitzoeken.

Ik blijf het toch jammer vinden dat het er niet standaard op zit maargoed als dat zo is dat steinberg anders werkt dan is dat zo...:( maar ik ga zeker ff kijken naar battery en halion....

Bedankt voor de snelle reacties(damn wat een goeie site is dit)

:) :) :) :okdan:

Back