Yamaha SY-2 gekocht. :)

Van internet:

The SY-1 is monophonic. It had many presets but many of them sound the same. The sliders/knobs can change the sound of the presets. There are two rows of preset switches and a row select switch. There are 4 octave switches. There are three other switches for volume, wah, and vibrato depth touch sensitivity. There is a touch sensivity amount knob. There are also two switches for pitch and tune bend. The tuner knob tunes the keyboard as a whole which is pretty nice. The sliders and knobs adjust portamento speed, vibrato, vibrato depth, filter cutoff, filter resonance, envelope attack and sustain, VCO pulse width, and attack bend tone - time and amount.

De verschillen zijn dus dat de SY-2 een uitgebreidere VCA envelope heeft (ADSR), plus cutoff en resonance voor het highpasfilter plus de simpele envelope voor de filters (AR plus level, aan de rechterkant).

:koffie:

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
er is al 10 duizend keer aan Ron gevraagd of ie nou eens fatsoenlijk geschreven post wil achterlaten maar helaas..geen effect....

het went wel, deze was al behoorlijk duidelijk. en hij heeft weinig kwaads in de zin.
de eerste (en enige?) keer dat ik ron belde, zat hij net te eten. vergeleken bij hoe hij toen praatte, schrijft hij zeer duidelijk en helder.

Origineel geplaatst door Leo
het went wel, deze was al behoorlijk duidelijk. en hij heeft weinig kwaads in de zin.
de eerste (en enige?) keer dat ik ron belde, zat hij net te eten. vergeleken bij hoe hij toen praatte, schrijft hij zeer duidelijk en helder.

Het is ook niet lullig bedoeld...ik ben wel eens bij hem geweest en het is een toffe peer....alleen dat schrijven...

Ach het is lekker compact en to the point geschreven

en ook een vleugje poezie he :D

De SY werd overigens ook gebruikt door de BBC radiophonic workshop in de soundtrack van een dr.Who in een aflevering.

Back