Polysix probleem

G

Guest

Guest
Hoihoi,

Ik heb een probleem. Ik had een polysix met een batterijprobleem, en ik heb dat via RednoiZ laten fixen. Het batterijprobleem is verholpen, de chip en de verbindingen in de buurt zijn mooi gefixt en díe printplaat is 100 keer doorgemeten en helemaal owkee. Echter toch doet ie het niet, er is waarschijnlijk een keer iets effe foutgegaan tijdens de reparatie, maar het probleem nu was niet snel vindbaar. Zou iemand daar wellicht naar kunnen kijken? Als ik het goed heb begrepen van de reparateur zit er dus ergens een kortsluiting.

Ciao!
Baloe

Wat doet hij precies niet ?
Helemaal niets, of een gedeelte niet ?
Indien het een gedeelte is, wat dan precies niet ?

...

...

het probleem is een sluiting in de +5volt op het geheugenbord,print is schoongemaakt,ic en printbanen vervangen en het ligt hier niet aan dat is gecontroleerd.Geheugenchip ook niet..
Enige optie volgens mij:alle onderdelen lossolderen van de +5v tot je het kapotte onderdeel gevonden hebt..
Verder is ie helemaal ok,gestemd en de printschade van batterijlekkage is hersteld,een vriend van mij heeft de modificaties gedaan maar nu is er dus iets anders kapot,wat een sluiting op de + van de voedingslijn tot gevolg heeft..kan gewoon een condensator zijn.Ik had je aangeraden hem naar boemtsjak te brengen of naar st.eric in dordrecht..
Grtz..:koffie:

Boemtjak is plots takkeduur, geen optie. Die andere zal ik eens even vragen, thanx!

mischien zijn er nog wel andere hoor..

mischien zijn er nog wel andere hoor..

en zoals ik zei :in onderdelen verkopen en dan een andere goede kopen..:okdan:
Kijk maar eens wat die onderdelen los kosten..pff 6 x ssm2044,2056..vette filters hoor..
toetsen zijn dezelfde als de prophet 600 en nog wat siel synthjes geloof ik..
Knoppen zijn dezelfde als de mono/poly,effectenboard kun je eruit halen en een standalone faser van maken vooral het ensemble effect is te gek zo..:okdan:

Origineel geplaatst door Baloe
Boemtjak is plots takkeduur, geen optie. Die andere zal ik eens even vragen, thanx!

LOL :D Voorheen kreeg ik vaak te horen, dat m'n prijzen veel te laag waren en dat ik ze maar eens omhoog moest schroeven. Dus heb ik dat gedaan en nu is het weer niet goed. Stelletje toetsenbeukers! ;)

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Stelletje toetsenbeukers! ;)
Die houden we erin...is dat gekke synthje toch ergens goed voor geweest!:okdan: :dubbel:

Origineel geplaatst door RednoiZ
is dat gekke synthje toch ergens goed voor geweest!:okdan: :dubbel:

En dit gaat dus niet over die polysix he..:dubbel:

Prachtig om die loze blaat hier terug te zien! :okdan:

Weer ontopic: zou het zo kunnen zijn dat een synth in onderdelen misschien nog wel meer oplevert dan een complete? Of loopt het niet zo'n vaart? Zou toch al te gek zijn...

Origineel geplaatst door Meizo

Weer ontopic: zou het zo kunnen zijn dat een synth in onderdelen misschien nog wel meer oplevert dan een complete? Of loopt het niet zo'n vaart? Zou toch al te gek zijn...

In dit geval wel dus..een kapotte synth is alleen nog de onderdelen prijs waard..
Maar ik heb en tijdje geleden een trilogy voor weinig weggedaan maar die zit dus propvol peperdure cem chips..die moet ik nu weer kopen voor mijn modulair..
Maar het heeft wel iets barbaars om een werkende synth te slopen.
Niet doen dus,alleen bij kapoote synths met zeldzame onderdelen is het de moeite waard..en je kan pas iets verkopen als je een koper hebt..:mexico:

Back