Ik wil digital HArdcore produceren en heb de volgende apparaten

Oh, ik had de vraag niet helemaal gelezen. Je zoekt dus ook 'n drumcomputer voor live gebruik? Tsja. 909 en 808 is natuurlijk te gek, maar misschien 'n beetje duur, vooral aangezien het er bij DHC waarschijnlijk niet gaat om de perfecte 808 en 909 geluiden te hebben. Dan heb je idd meer aan 'n machinedrum; die heeft een veel uitgebreider klankenpalet. Maar is eveneens schrikbarend duur.

Ik denk dat je het voor de authentieke DCH sound beter kan zoeken in wat goedkopere drumbakjes; waarschijnlijk gooi je bijna alles wat er uit komt toch door 'n distortionpedaaltje oid. Dan kan je zelfs 'n Alesis SR16 gebruiken. Als je Iets meer geld uit kan geven zou ik even serieus naar een tweedehands Roland R8 (MKII) gaan kijken. Hele goeie en 'diepe' drumbak, uitbreidbaar met 808 en 909 kaarten. Die klinken misschien niet exact als de real thing, maar met distortion maakt dat ook niet zoveel meer uit. Handig is dat ie iets van 10 outputs heeft; kun je verschillende pedaaltjes op verschillende outputs hangen.
Autechre en Underworld zijn er gek mee. (da's dan geen DHC, maar dan weet je wel dat het geen speelgoed is.) Ze zijn voor onder de 200 oiro's tweedehands op te pikken; probeer een MKII te pakken te krijgen, het liefst met pcm kaarten.

De kaarten zijn niet echt makkelijk aan te komen. Of ze zijn schrikbarend duur. Vooral die 808 en 909 kaarten kunnen meer dan honderd euro kosten. Maar 't is wel een toffe drumcomputer die R8. Maar bij mij gaf ie heel veel ruis.

In Logic zit ook een hele toffe bitreduction plugin. Die is erg de moeite waard om smerige geluiden mee te maken. :D

Bij zulk soort muziek gaat het om de zieke geest, niet om de gear. Dit lukt je nog wel met fasttracker.. gewoon veel samples verneuken. :)

Sorry, die is al weg... Ik ga 'm maandag halen. Tsja, ik had mezelf op 'n idee gebracht en dit is wel 'n erg goeie prijs.

en vergeet de potten en panne niet (bedien deze dan wel met een stale pol lepel) :)

Any how die muziek of wel DHC is complexer dan de meeste mensen denken en het is nog verdomt lastig om zo iets goed af te mixen

Ja niemand zegt dat het makkelijk is. Maar het is wel tof dat je met 'n knaak vijftig aan gear toch overtuigend voor de dag kan komen. Als je de skills hebt, en ziek genoeg in je hoofd bent tenminste.

Je bedoeld zeker zoiets als je eigen opnamens maken van mensen die een gruwlijke dood sterven en dan hebben we het niet over samples van een film. :duivels:

Origineel geplaatst door lo-fi
Sorry, die is al weg... Ik ga 'm maandag halen. Tsja, ik had mezelf op 'n idee gebracht en dit is wel 'n erg goeie prijs.

Voor 160,- met de 2"most wanted cards", heb je een hele mooie deal.

I know!

Lekker electropatterns maken op m'n werk met de koptelefoon op!

Atari Teenage Riot... Is dat niet van vroeger ?
Gewoon een distorion kopen en alles daar door heen jassen....klaar !

Nee, da's van vanavond in de Melkweg. Nou ja, Alec Empire dan

Ah, gister dus, is iemand nog geweest ?

Als ik me goed herriner heb ik ATR nog op lowland 96 gezien?
Mmm das wel lang geleden maar wel hoogtepunt toen.

Hardcore... nou dat is heel simpel:
- TR909
- Juno 106
- Akai S2000
- Mengpaneeltje
- Computer met cubase
- Effectenkastjes

En klaar is dat alles. Echt superveel tracks zijn met die apparatuur gemaakt. Als je niet zoveel geld hebt, kan je ook de drums uit de MC303 halen, alleen is de midi-aansturing een beetje slecht. Een akai S2000 kost ook niet zoveel meer tegenwoordig. En voor de lead-sounds kan je evt een CS1X kopen.

Maar met je EA-1 kan je ook leuke snelle baslijntjes maken.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Hardcore... nou dat is heel simpel:
- TR909
- Juno 106
- Akai S2000
- Mengpaneeltje
- Computer met cubase
- Effectenkastjes

En klaar is dat alles. Echt superveel tracks zijn met die apparatuur gemaakt. Als je niet zoveel geld hebt, kan je ook de drums uit de MC303 halen, alleen is de midi-aansturing een beetje slecht. Een akai S2000 kost ook niet zoveel meer tegenwoordig. En voor de lead-sounds kan je evt een CS1X kopen.

Maar met je EA-1 kan je ook leuke snelle baslijntjes maken.

Dat is gewone hardcore.....

Met een sampler kom je in een hoop genres heel ver :)
Maar idd dit soort dingen kunnen ook prima met een sampler.

Back