microkorg probleem

hand klap ka

Ouwe rot
mijn microkorg geeft een onconsistent geluid. ook een geinitialiseerde patch.
weet niets van geluidstheorie dus mijn beste omschrijving is dat de toon na enige tijd begint te flikkeren/vals klinkt.
heb hem tweedehands gekocht

komt dit vaker voor?
enig idee wat de oorzaak kan zijn?
heeft het zin om dit te laten maken en waar kan dat?

Re: microkorg probleem

Origineel geplaatst door hand klap ka
mijn microkorg geeft een onconsistent geluid. ook een geinitialiseerde patch.
weet niets van geluidstheorie dus mijn beste omschrijving is dat de toon na enige tijd begint te flikkeren/vals klinkt.
heb hem tweedehands gekocht

komt dit vaker voor?
enig idee wat de oorzaak kan zijn?
heeft het zin om dit te laten maken en waar kan dat?

kun je eens geluidsvoorbeeldje posten?

ik weet niet of t mogelijk is (9 van de 10 keer wel) maar probeer anders eens de default instelling te laden..

ik zit toevallig bij mijn ouders dit weekend, kan hier even geen sample maken. zou morgen wel kunnen, ben ik weer thuis.

vergat nog te zeggen dat ik een maandje nadat ik hem gekocht heb (heb m nu drie maanden), een mono plug is vast komen te zitten in de 'r' output. dwz hij zit klem en krijg hem er niet uit, tenzij ik geweld ga gebruiken wat ik uiteraard niet geprobeerd heb. heb het maar zo gelaten. tot nu toe gaf dat qua geluid geen problemen. (zo eentje dus: http://www.audiogear.com/Resources/AdptQtrtoRca.jpg)

het probleem is echter via de koptelefoon uitgang identiek zoals ik hem door zowel 'r' als 'l' output hoor. ook met de factory presets is het te horen. ik heb nog voor de helft de presets erop staan.

als ik alles initialiseer, kan dat verschil maken? (ben liever m'n eigen sounds niet kwijt fcourse..)

geen garantie meer ook btw

yep dat kan verschil maken, maar je kan je sounds ook vast wel ff dumpen en later weer via syx. of midi terug zetten.

Back