gratis super simpel record appje voor zp/pc?

ttdom

Stamgast
ik zit vaak gewoon wat te spelen met mn knopjes / apparaten en dan is t vaak net te laat of te veel moeite om wavelab op te starten..

zoek n appje wat ik altijd aan kan hebben met n grote rode knop ofzo waar ik dan opduw en dat ie meteen opneemt(wav)

iemand suggesties? gratis bij voorkeur

toevallig moet ik nu denken aan mijn net nieuwe mpc-1000 - daar zit nou echt zo'n handige record knop op.. gewoon *poef* opnemen, en hij wacht ook netjes met opnemen tot ie een signaal binnenkrijgt wat boven een treshold ligt.
Easy as hell

Re: gratis super simpel record appje voor zp/pc?

Origineel geplaatst door ttdom

iemand suggesties? gratis bij voorkeur

Audacity! Zit een mooie rode opname knop in, druk er op en hij begint meteen met opnemen! ;)

(opensource, erg mooi programma verder, kan een boel, kost niets)

http://audacity.sourceforge.net/

Re: Re: gratis super simpel record appje voor zp/pc?

Re: Re: gratis super simpel record appje voor zp/pc?

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Audacity!

Inderdaad! Zoek niet verder.

ik zocht dus naar minder waar voor mn geld.
bij voorkeur iets van 100kbyte in mn taskbar
, dubbelklikken=record everything..

iets in die trant

meer is niet altijd beter

Audacity is open source... je kunt er dus een 100k progje van maken als je wilt!

Nee, zonder grappen, het is echt wat je zoekt! Klik op record en hij begint op te nemen!

En je hebt meteen 1 van de betere timestretchalgoritmes available to men!

115-0.jpg

Audacity is wel erg afhankelijk van je kaart heb ik 't idee. Heb de grootste problemen met die app gehad, nooit fatsoenlijk werkend gekregen met mijn 828.

Afijn, met de M-audio ging 't volgens mij een stuk beter.

Zeker muzikant.
Nog te lui om 10 sec op een programma te wachten. ;)

ach t is gewoon dat ik meestal pas aan opnemen denk als t leuk klinkt, neem aan dat n hoop juweeltjes in de wereld een stille dood zijn gestorven bij gebrek aan snel aan opnemen/vastleggen te denken

mm.. start in ieder geval wat soepeler op dan wavelab .. zal ook wel aan massas plugs liggen die wlab eerst moet checke steeds

Back