Alesis Ai3 of Behringer Ada 8000

Resonance

Turn up the reso!
Alesis Ai3 of Behringer Ada 8000?

de Alesis heeft jacks ipv xlr ..... verder is ie iets goedkoper ... en ik meen op de behringer gain knoppen te zien (vandaar de naam ultra gain?) ....

maar Behringer........ of Alesis ... qua naam is alesis absoluut de favoriet ... maar qua kwaliteit in hun ai3 vergeleken de Ada 8000 ?

Laatst gewijzigd:
Vergelijken kan ik ze niet, ik heb alleen ervaring met de Behringer.
Die heeft inderdaad per kanaal een gain-knop. Hij heeft zowel jack- als
XLR-ingangen, maar alleen XLR-uitgangen (wat voor sommigen, niet voor mij,
een nadeel is). Wij gebruiken hem voor het opnemen van akoestische drums,
en daarvoor voldoet hij prima. In tegenstelling tot de Alesis heeft de Behringer
op ieder kanaal een pre-amp. De geluidskwaliteit bevalt me ook goed. (maar
alweer: ik kan dus niet vergelijken met de Alesis).

Ik heb wel de Alesis AI3 en werken gewoon goed geen gezeur staan al meer dan 5jaar aan.
Geen ruis of kraak. Idd alleen jack in / out 44.1 /48 khz bedrijf. Voor het geld zeker niet laten.
En gainknoppen vind ik niet belangrijk. Heb er alleen synths op en die hebben allemaal volumepot.

damn das nazi taal ...

mja zal eens ff mn best doen t te vertalen 8o)

ik weet trouwens nog niet hoe de gain op mn nieuwe mixer zal zijn ... maar op mn huidige behringer vindt ik de gain best wel zwaar ruk, om t zacht uit te drukken ... echt van een beetje gain naar extreme gain maar niet echt iets ertussen in ofzo ....dit zelfde heb ik trouwens ook op de equalizers ....

hoe is de gain op de ada 8000 ?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
hoe is de gain op de ada 8000 ?

Subtiel genoeg om e.e.a. fatsoenlijk in te kunnen stellen.
We hebben er verschillende mic's (zowel dynamisch als condensator) aanhangen
en een SPD, en het laat zich allemaal perfect regelen.

Ik heb ook een ada en ben daar erg tevreden over. Ik gebruik de word clock wel.
Ik vertrouw de klok van m'n RME adat kaart nou eenmaal wat meer dan die van behringer apparatuur. Bij wordt dus m'n ddx3216 en m'n ada8000 gesynct aan de klok van m'n RME.

Heb over de ada ook nog nooit echt negatieve verhalen gehoord. Van de alesis juist wel. Zeker voor wat het ding kost is t een fijn apparaat.

en die gain knoppen vind ik persoonlijk wel erg fijn. zeker bij live opnamen enzo is het fijn als je alles ongeveer even hard kan opnemen. Dus die irritante gitaristen zijn ook fatsoenlijk op te nemen door de gain wat omlaag te draaien *D

Ik heb beide apparaten getest en de Behringer is op z'n zwakst gezegd niet best. De Alesis is echt een stuk beter! Wil je echt een beter ADAT converter een Octopre met ADAT...

Origineel geplaatst door NLS
Ik heb beide apparaten getest en de Behringer is op z'n zwakst gezegd niet best.

Wat vond je er niet best aan ?
ikzelf heb nog niet veel nadelige zaken ontdekt, maar ik ben altijd nieuwsgierig

Ik heb ook 3 x adam24s vind ik persoonlijk iets makkelijk door de 2x phantoom en xlr buiten de 8 jack io's.
Alleen de Alesis is stukken goedkoper, daarom heb ik de laatste keer nog maar een ai-3 erbij genomen

het ligt er helemaal aan wat je er mee wilt :

- wil je extra analoge inputs,dan moet je dus een zo goed mogelijke kwaliteit hebben en kun je beter gaan voor een duurdere bak zoals de RME...

- wil je gewoon extra analoge outputs,dan kun je net zo goed een Alesis of Behringer nemen...

ik heb zelf een Alesis AI3,omdat ik wat extra outputs wou om losse softsynth-kanaaltjes extern te kunnen filteren en oversturen...en hij is prima voor dat doel...

Origineel geplaatst door dione
- wil je extra analoge inputs,dan moet je dus een zo goed mogelijke kwaliteit hebben en kun je beter gaan voor een duurdere bak zoals de RME...
- wil je gewoon extra analoge outputs,dan kun je net zo goed een Alesis of Behringer nemen...

Maar die extra analoge outputs worden meestal weer omgezet naar digitaal om vervolgens in je (digitale) mix te verwerken.

Dan kan ik mij zo voorstellen dat je toch ook wel hoge kwaliteit D/A's wilt hebben ... ?

Origineel geplaatst door sten
Maar die extra analoge outputs worden meestal weer omgezet naar digitaal om vervolgens in je (digitale) mix te verwerken.

Dan kan ik mij zo voorstellen dat je toch ook wel hoge kwaliteit D/A's wilt hebben ... ?

de D/A kwaliteit is goed genoeg hoor...de verschillen in kwaliteit zitten 'm vooral in de A/D en preamps (daar ging die test ook voornamelijk over)....

Kent hier iemand trouwens de Creamware a16? en dan niet de ultra maar de oude?
da's meteen 16x analoog naar adat. Maar weet iemand of dat alleen AD is of ook DA?
En natuurlijk hoe die klinkt.

Origineel geplaatst door Traxopia
Kent hier iemand trouwens de Creamware a16? en dan niet de ultra maar de oude?
da's meteen 16x analoog naar adat.

Ehm... houd je er rekening mee dat dit 16 inputs naar *2* ADAT lightpipe out is?
Door 1 ADAT lightpipe passen max. 8 kanalen op 48 kHz. Of 4 op 96 khz.

Back