SX3 icm Reason 3 audio valt stil

Tijs

Ouwe rot
Ik heb een probleem met de integratie van Reason in Cubase. Voorheen werkte ik met SX 1.06. Als ik dan in cubase de reason kanalen openzette werkte dat perfect.

Nu werkt het enigzins. Als ik nu reason open en een track in reason inlaad speelt hij die goed af zolang het cubase venster actief is. Als ik nu bijvoorbeeld even een ander drumsoundje in een Redrum wil doen, en dus het reason venster selecteer, legt cubase de hele audio van Reason lam tot ik weer het cubase venster selecteer (de verandering hoor ik daarna wel).

Met 1.06 kon ik altijd moeiteloos in reason iets veranderen zonder dat alles stilviel. Ik heb gezocht in de opties maar kan niets vinden.

Wie o wie kent dit probleem en kan me hiermee op weg helpen?

is het niet iets van "play audiodriver in the background" die uitstaat ?

check daarvan de settings in reason en cubase

ben niet zeker; het zou goed kunnen dat in de rewire mode je helemaal niets meer te kiezen hebt in de reason pref menu

Hoi Chilistein,

Ik had al geprobeerd om die play in background optie aan te zetten. Dit heeft geen effect.

Cubase zet echt de track even in 'pauze' als ik in reason iets wil doen, en gaat pas weer verder met spelen als ik het SX venster weer selecteer.

Het zit em dus denk ik in een instelling in SX 3 die niet in SX 1.06 zat.

Ik zie net dat een maand geleden dit al is besproken:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=57401

Excuseer voor deze dubbelpost. Het werkt nu :)

Back