Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De cowbell van een yamaha rx7 helemaal omlaag pitchen was ook altijd een leuke kick.
Bij gebrek aan iets anders dan:D

De mooiste kick(vind ik dan) is gemaakt door Choose en staat op een dropbass plaat....weet even niet welke.
Geen kick met een lange decay maar kort en strak.
Acid Baztard heeft ook zo'n kick in een trackje van hem maar is zeker geen hardcore dus die mag niet meedoen.

Is denk ik makkelijk te maken door een 909bd door een EQ te gooien en dan door een compressor.
Ik kwam aardig in de buurt iedergeval maar net niet helemaal.
In theorie kan men ook nooit een kick namaken want je weet toch niet hoe het gemaakt is precies maar is wel een leuke bezigheid.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
misschien ook eens proberen gewoon iets hard op tenemen door de micro.. bv met een knuppel op een holle, houten bak slaan... vervolgens vervormen -> overdrive, eq, verb en wat nog allemaal ...pure distortion

Klein condensator microfoontje in een lege cola fles en dan hier tegen aan tikken, krijgen je een monster roffel, pitch envelope om het begin wat dichter op elkaar te drukken, sherman er over heen en voila.. :engel: een mega kick.

Je kan het jezelf eindeloos ingewikkeld maken en daar blij mee zijn (heb ik wel eens last van) Maar soms moet je niet te moeilijk doen. Verder kan het ook wel eens nuttig zijn om een hardcore liefhebber (maar niet iemand die zelf muziek maakt) ff te laten luisteren, die kijken er anders tegen aan en dat kan wel eens nuttig zijn.

Ik kom vaak tot de conclusie dat juist de bassen waar je niet te veel mee klooit (uit een synth, of 1 lekkere sample), maar 1 of 2 effecten precies goed afstelt (een beetje extreme waardes opzoeken waarbij hardware of software over zijn nek gaat) het mooist worden gevonden, en makkelijk (eventueel) live na te maken zijn.

Ben even snel gaan proberen een kickje te maken op m,n @juno2 en best wel grappig, er is echt een kick uit te krijgen.

en klinkt nog best aardig ook maar op gegeven moment blijf ik de envelopes veranderen en eq draaien op de mixer en wordt hij niet echt dik zoals ik wil

kan de patch wel opschrijven als mensen willen

heb ff snel stukje opgenomen en aan akai filter gedraait met dist en phaseshifter aan en m-one reverb eroverheen toch bes wel leuk voor een juno kickje

>edit heb em iets dikker gemaakt

Attachments

• juno2kick1.mp3
    425,4 KB · Bekeken: 150
Laatst gewijzigd:
Klinkt wel aardig ja. Ik denk dat het door de koptelefoon komt omdat iedereen hier al ligt te pitte maar ik hoor ook haast geen bass. (zeker wel koptelefoon dus 8~ ?)

ja ik weet het niet dan, hij heeft hier op de monitors en op een 2.1 pc setje wel aardig bass dus ik denk/hoop wel je hoofdtelefoon

Klinkt lekker hoor over mijn koptelefoon:D

Origineel geplaatst door Outback
Luister de nieuwe Masters Of Hardcore 21 als je die hebt en dan cd 2 nummer 8.... als dat hetgene is wat je bedoelt dan moet je het ff zeggen..???:)

Ik heb even geluisterd en dat is inderdaad ongeveer wat ik bedoel al heb ik het al wel heftiger gehoord. En dan vooral de kick die erin komt bij 0:48 en later bij 2:40..

offtopic :

148 posts over "hardcore kicks"...

tis toch wel ernstig gesteld hier...

=(

Ik begin het meer te begrijpen denk ik zo. Maar met zo'n guitar pedal zoals Guitar Rig moet ik denk ik nog wel wat meer tweaken want dit is wat eruit gekomen is. Ohja, ik hoop niet dat jullie nog denken dat ik jullie voor de gek zit te houden? :frons:

Edit: Koptelefoon klinkt echt anders dan boxen :erm:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Leendert
Ik begin het meer te begrijpen denk ik zo. Maar met zo'n guitar pedal zoals Guitar Rig moet ik denk ik nog wel wat meer tweaken want dit is wat eruit gekomen is. Ohja, ik hoop niet dat jullie nog denken dat ik jullie voor de gek zit te houden? :frons:

Edit: Koptelefoon klinkt echt anders dan boxen :erm:

Zoals ik zei in mijn vorige post, je moet die amp "cabinets & mics" uitzetten.
Daardoor klinkt jou bassdrum nu zo f*cked up.

Mijn setup in guitarrig ziet er als volgt uit: Tube compressor>EQ>Distortion>quad delay(niet teveel)
En dan maar weer knopjes gaan tweaken.

Met die setup is de kick gemaakt die ik in mn vorige post laat horen.

Dan heb ik jou post vorige keer flink fout begrepen, maar misschien dat ik nu iets eruit krijg? :okdan:

Zoiets begint wel oke te worden: klikkerdeklik

Heb ik ergens iets teveel van het goede gedaan? commentaar?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Bass
offtopic :
148 posts over "hardcore kicks"...
tis toch wel ernstig gesteld hier...

Denk er ongeveer hetzelfde over. Maar waarom gewoon niet negeren en de mensen laten posten wat ze willen. Je gewoon druk maken om dingen die je wél interesseren. ;)

Leendert>Dit haal ik zojuist uit de Microtonic

Komt dat al wat meer in de buurt van wat je wil? :D

Attachments

• kickgeklooi.mp3
    953,9 KB · Bekeken: 153
ah zoiets. Gewoon dat goede fuzz achtige waar je een leuk melodietje bij kan zetten zegmaar. Dat het nog goed klinkt. Niet te lomp zegmaar, anders ging ik wel terror maken (wat overigens ook best vet is!) 8~

Je moet eerst ff door de bijgeleverde samples bladeren van de microtonic, zitten al goede kicks tussen hoor, als je er eentje geladen hebt dan moet je de distort open draaien, dan klinkt ie al lekker.

en dan nog een beetje pielen met de knopjes;)

Ik ben nou eindelijk bezig (omdat iedereen zegt probeer dat nou niet meteen) met 909 kicks te vervormen via Guitar rig en t begint te komen en dan ga jij me weer dat aansmeren.. 8~
Maar heb je suggesites over mijn hardcore kick die ik hier net gepost had?

Origineel geplaatst door Tarabass
Ik heb even geluisterd en dat is inderdaad ongeveer wat ik bedoel al heb ik het al wel heftiger gehoord. En dan vooral de kick die erin komt bij 0:48 en later bij 2:40..

Dat kan ik je haarfijn uitleggen want dat is een track van ons... wij doen dat met de kontakt2... je moet een piek in je eq tekenen en als je die verschuift door middel van(dit was bij deze kick zo) van de mid freguentie te draaien dan krijg je dit effect... :)

t lijkt alsof je je vinger tegen een jack houdt die snoeihard in je gitaarversterker staat en ergens in de verte hoor ik een klap

hij lijkt me te weinig attack te hebben.. te weinig punch.. en te weinig laag

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back